Pagini

marți, 25 august 2015

Scrisoarea Prea Fericitului Parinte Papa Benedict XV, catre Parintele Matei Crawley-Boevey

Scrisoarea Prea Fericitului Parinte Papa Benedict XV, catre Parintele Matei Crawley-Boevey

Scumpe Fiu, Salutare si Binecuvantare Apostolica.

Am citit cu interes scrisoarea ta, precum si documentele alaturate.
Ele ne-au aratat zelul si munca pe care o desfasori de atatia ani pentru opera consfintirii familiilor la Preasfanta Inima a Lui Isus, in asa fel, cã icoana Lui fiind pusã la locul cel mai de frunte in casã, Domnul Nostru Isus Cristos sa domneascã ca pe un tron, in chip vadit, in cãminurile catolice.
Predecesorul nostru Leon XIII, de fericitã amintire, a consfintit intregul neam omenesc acestei Inimi dumnezeiesti, si e cunoscutã tuturor Enciclica “Annum Sacrum” datã spre acest scop.
Totusi, dupa aceasta consfintire a tuturora, nu ni se pare zadarnica evlavia consfintirii fiecarei familii, ba chiar cu cat ea se apropie mai desavarsit de cealalta, cu atat mai bine contribuie la scopul pios al Pontificelui.
Ceea ce priveste pe fiecare in parte, ne intereseaza de altfel, mai mult decat ceea ce urmareste interesele tuturor.
De aceea ne bucurãm la gândul cã munca ta a dat, in aceasta privinta, roade bogate, si te indemnãm sa urmezi cu statornicie apostolatul inceput.
Nimic mai potrivit pentru zilele noastre, decat munca ce ai inceput-o.
A strica in viata particulara, ca si in cea publica, caracterul moral zamislit si desavarsit prin Biserica, a impinge societatea omeneasca la nenorocitele conceptii paganesti, stergand orice urma de intelepciune si bunatate crestineasca, iata ce urmaresc astazi din nenorocire, multi oameni si se silesc sa o duca la indeplinire si, dea Dumnezeu, sa nu-si ajungã scopul...
Insa tinta celor rãi este de a rãni societatea domesticã, familia.
Aceasta avand in sine ca intr-un sâmbure, principiile societatii civile, ei vad bine ca schimbarea, sau mai bine zis coruptia pe care ei o asteapta in lume, va urma in chip natural, cand ei vor fi zdruncinat temeliile familiei.
Iata pentru ce s-a facut legea divortului, pentru a darama statornicia casatoriei ; silind apoi tineretul sa urmeze invatamantul oficial, adeseori atat de indepartat de Religie, se înlãturã autoritatea parinteasca intr-o materie atat de insemnatã ; iar predicand arta rusinoasã a indestularii placerilor, zadarnicind toate drepturile naturii, nelegiuirea seacã astfel izvorul insusi al neamului omenesc si mânjeste cu moravuri nerusinate sfintenia patului conjugal.
Bine faci deci, fiule scump, luand in mânã cauza societatii omenesti, trezind mai presus de toate si raspandind duhul crestinesc in familie, stabilind in sanul familiilor noastre, ca pe o reginã, Iubirea Lui Isus Cristos.
Asa facand, asculti de Isus Cristos Însusi, care a fagaduit cã va revãrsa binefacerile Sale, asupra caselor in care se va afla si se va cinsti icoana Inimii Sale.
A da Bunului Mântuitor respectul si mãrirea despre care e vorba aici, este o operã sfanta si mantuitoare ; insa nu e destul.
E de mare insemnatate a-L cunoaste pe Cristos, a cunoaste Invatatura, Viata, Moartea si Salva Sa.
A-L urma, nu e numai a te lãsa condus de un sentiment superficial de religiozitate, care miscã usor inimile duioase si slabe si face sa curgã usor lacrimile, insa lasã patimile intregi ; a-L urma, inseamna : a-L inconjura cu o credinta vie si statornicã, care are putere in acelasi timp, si asupra sufletului si asupra inimii care carmuieste si reguleaza moravurile.
Insa cauza adevarata, pentru care Isus este lasat uitarii de cei mai multi, si putin iubit de un numar mare de oameni, este pentru ca e aproape necunoscut de cei dintai, si nu e destul de cunoscut de ceilalti.
Urmeaza asadar, fiule iubit, munca si apostolatul tau pentru a trezi in caminurile crestine, flacari de iubire catre Preasfanta Inima a lui Isus ; dar dã-ti osteneala mai intai, aceasta e vointa Noastra, ca aceasta iubire sa intre si sa se ridice pana la cele mai inalte culmi, in toate casele pe care le vei vizita, si cunoasterea lui Isus Cristos si cunoasterea pe care El Însusi ne-a adus-o, a Adevarului si a Legii Sale.
Iar noi, pentru a incuraja evlavia tuturor, voim ca toate favorurile acordate cu darnicie pontificala de predecesorul nostru, de sfantã amintire Piu X, in 1913, la cererea episcopilor din Chili, familiilor care se consfintesc Preasfintei Inimi, in acel Stat, sa se intinda si asupra tuturor familiilor catolice din lumea intreaga, care vor face aceasta consfintire.
Ca un zalog de bunuri ceresti si marturie a bunavointei Noastre parintesti, primeste, fiule scump, binecuvantarea apostolica pe care ti-o dãm din toata inima.
Datã in Roma, la Sfantul Petru, 27 Aprilie 1915 anul intaiu al Pontificatului nostru.
Benedict XV Papã.

EXTRAS din cartea** cu titlul “Întronarea Familiei La Inima Preasfanta a Lui Isus”, din colectia Rugaciunea crestinului, P.Matei Crawley-Boewey din Congregatia Sfintelor Inimi a Lui Isus si a Mariei ( Picpus ), Editura Serafica, Roman, jud. Neamt, 2008, Tiparita cu aprobarea Pr.Catalin Emilian, Ministrul Provincial al Fratilor Minori Conv. Septembrie 2008

**Cartea aceasta, “Spre Regele iubirii”, s-a tradus cu autorizatia Manastirii Vizitatiunii din Lyon, Montée du Telegraphe N.10, insa Parintele Matei Crawley-Boevey are si alte scrieri patrunse de acelasi suflet aprins de dragoste catre Isus si plin de ravna pentru latirea Imparatiei Sale.
Iata titlurile lor :
  1. Jésus Roi d’amour ;
  2. Heure Saintes ( ? Heure Sainte, sau Heures Saintes ? ) ;
  3. Heure Sainte de la Roiante ;
  4. Heure Sainte des Adorateurs ;
  5. Nocturnes au Fayer ( ? Foyer / Fayer ) ;
  6. Les Entretiens Evangéliques ;
  7. Triple attentat sacrilège ;
  8. Conférences à Sept-Fons ;
Toate se pot procura de la : Secrétariat de l’Intronisation, 35, rue de Picpus, Paris XII.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu