Pagini

miercuri, 1 iulie 2020

CAZUL SMICALA, CAZULSMICALA.RO - Avocatul Poporului

CAZUL SMICALA, CAZULSMICALA.RO - Avocatul Poporului

Dan Gliguta is with Costin-Marius Codescu and 7 others.
3 hrs ·  24 mai 2020, duminica, ora 3h50 PM
Un demers interesant, pentru cei interesați sa pună presiune pe autorități în Cazul Camelia Smicala!
adresa de mail: procetatean@presidency.ro
Către Adminstrația Prezidențială,
Numitul................. , în calitate de cetățean al României vă rog respectuos să interveniți personal în cazul internațional al Dr. Smicală Camelia, al cărei copii cu dublă cetățenie finlandeză și română sunt ținuți izolați, în mod forțat, în anumite centre de plasament din Finlanda (Tampere) fără ca aceștia să fie audiați și să se ia în considerare interesul superior al copilului pe care ei însuși și-l exprimă, în mod transparent, în fața unei instanțe sau oricărei autorități cu responsabilități în acest domeniu. Conform art.91 din Constituția României, Președintele României are atribuții în domeniul politicii externe, iar acesta este un caz special din cauza dublei cetățenii a copiilor și a divorțului părinților acestora. Vă rog respectuos să solicitatți ca acest caz să fie adus la cunoștința Parlamentului Uniunii Europene și să fie dezbătut în mod transparent, cu drepturi egale din partea ambilor părinți și cu audierea celor doi copii Mihai și Maria Jalaskoski/Smicală, vă scriu aceste rânduri din cauză că acest caz are originile în anul 2015 și din acel moment ambasadorilor români sau celorlalte autorități care au dorit să se implice, nu li s-a furnizat toate informațiile și documentele pe care le dețin autoritățile din Tampere, fapt dovedit de documentarul realizat de postul de televiziune națională TVR: 
https://www.youtube.com/watch?v=6p9LC6jjHBg&app=desktop
Dacă cele solicitate mai sus exced prevederilor Costituționale și atribuțiilor funcției de Președinte al Romaniei și nu sunteți în măsură de a soluționa în mod transparent acest caz, vă rog respectuos să îmo aduceți la cunoștință care ar fi soluțiile pe care cetățenii români le au la dispoziție, pentru a se implica în mod direct în vederea soluționării acestui caz de abuz din partea unor autorități ale unei țări membre U.E. asupra unor cetățeni (copii) cu dublă cetățenie.
Mai jos vă prezint în mod succint cronologia în care s-au desfă
șurat evenimentele și abuzurile din partea autorităților Finlandeze în cazul Smilcală împreună cu punctul de vedere al unei părți a poporului român:
Continuam să vă informăm și astăzi ,în calitate de reprezentanți ai societății civile românești, pentru a ne exprima profunda îngrijorare și dezacordul față de situația fraților Mihai si Maria Jalaskoski Smicală.
În curând se împlinesc cinci ani de când Maria și Mihai Jalaskoski se află în instituții de îngrijire alternativă. În tot acest răstimp, ei au făcut nenumărate declarații de libertate, exprimându-și în diferite moduri dorința de a fi împreună și de a reveni neîntârziat în familia lor., alaturi de mama lor. Potrivit legislației finlandeze, după împlinirea vârstei de 12 ani, ei ar fi avut dreptul de a fi audiați de un judecător cu privire la locul unde vor să trăiască, respectiv lângă care din părinții lor, însă în mod regretabil, cererile lor au rămas fără o soluționare pozitivă.
În decembrie 2019, cei doi fra
ți și-au asumat riscul de a evada din casele de copii deoarece au considerat că este singurul mod în care se pot face auziți, după ce de-a lungul acestor ani, absolut toate cererile lor au fost fie nesocotite, fie primite cu ostilitate, fie sancționate. În ianuarie 2020, într-o acțiune cu participarea forțelor de poliție, dar în absența unui psiholog, copiii au fost recuperați - acesta fiind un alt eveniment traumatic care cel mai probabil îi va marca pe viață.
În prezent, sub motivația că există riscul de a fi răpiți, Maria și Mihai Jalaskoski se află în două centre speciale aflate la mare distanță de casa lor, iar noile măsuri prevăzute în planul de intervenție impun suspendarea completă a relațiilor între ei doi, și par să vizeze blocarea oricărei posibilități de reîntregire a familiei.
Îngrădirea libertății de mișcare, sistarea relațiilor cu familia, supravegherea discuțiilor cu membrii familiei, interzicerea exprimării în limba maternă, sunt indicii că cei doi copii trăiesc într-un veritabil regim de detenție, și fără îndoială, nimic din toate acestea nu este in interesul copiilor, ci spre pedepsirea si distrugerea lor!
Toate convențiile internaționale cu privire la copii și toate legile în materie din țările civilizate, conțin prevederi similare care prevăd ca toți copiii au dreptul sa crească in familiile lor, să nu fie despărțiți de părinți, să li se respecte drepturile, sa li se asigure toate condițiile pentru buna lor dezvoltare, creștere și educație, acesta fiind interesul suprem al fiecărui copil. În plus, un ordin de îngrijire trebuie să fie o măsură cu caracter temporar, având ca scop final reîntregirea familiei.
Astfel, considerăm că în cazul acesta s-au făcut nenumărate greșeli, încălcări ale legilor, și că principiul interesului superior al copilului a fost grav prejudiciat.
Când o hotărâre -fie ea administrativă sau judecătorească- încalcă convențiile internaționale, ea este nelegală, iar când prin această hotărâre se produc drame ca cea despre care vorbim, aceasta trebuie corectate.
Acești copii vor să fie liberi și nu vor putea fi împiedicați decât în același mod ca și până acum, adică în mod nelegal, barbar, cu prețul unor suferințe imense. Acești copii nu vor fi mai puțin români dacă se află izolați și închiși în centre de maximă siguranță, nici mai puțin finlandezi dacă se află în libertate - oriunde ar alege să trăiască.
Mihai și Maria Jalaskoski au mii de prieteni de partea lor și nu vom înceta să ne manifestăm prin toate mijloacele legale, cât și să acționăm în sensul internaționalizării cazului, până când vor fi eliberați și lăsați să revină în familia lor.
Nicio minte rațională nu poate accepta ca doi copii de 13 și 14 ani să fie supuși sistematic unor tratamente care le afectează sănătatea și dezvoltarea, și ținuți forțat în stabilimente unde sunt lipsiți de libertate și de drepturile lor elementare, departe de familie în care au condiții firești de creștere și educare, unde sunt iubiți, validați, prețuiți.
Această situa
ție trebuie să înceteze cât mai curând deoarece tratamentul aplicat copiilor din centrele de plasament și fiosofia îngrijirii și educării lor contravin legii și drepturilor fundamentale ale omului. Este foarte îngrijorător.
Vă multumesc anticipat !
Sursa: https://www.facebook.com/dan.gliguta/posts/3173442856009434


**************************************************************

1 hr ORA 3H56 pm, 24 mai 2020, duminica
Un alt demers interesant, pentru cei interesați sa participe în cazul Camelia Smicala!!!
Adresa mail: petitii@avp.ro
Către Avocatul Poporului,
Numitul................... , în calitate de cetățean al României vă rog respectuos să interveniți personal în cazul internațional al Dr. Smicală Camelia, al cărei copii cu dublă cetățenie finlandeză și română sunt ținuți izolați, în mod forțat, în anumite centre de plasament din Finlanda (Tampere) fără ca aceștia să fie audiați și să se ia în considerare interesul superior al copilului pe care ei însuși și-l exprimă, în mod transparent, în fața unei instanțe sau oricărei autorități cu responsabilități în acest domeniu. Conform art.10 din Constituția României, România întreţine şi dezvoltă relaţii paşnice cu toate statele, iar acesta este un caz special din cauza dublei cetățenii a copiilor și a divorțului părinților acestora. Vă rog respectuos să ne consiliați și să ne aduceți la cunoștință ce demersuri putem intreprinde noi, în calitate de cetățeni ai României pentru ca acest caz să fie adus la cunoștința Parlamentului Uniunii Europene și să fie dezbătut în mod transparent, cu drepturi egale din partea ambilor părinți și cu audierea celor doi copii Mihai și Maria Jalaskoski/Smicală, vă scriu aceste rânduri din cauză că acest caz are originile în anul 2015 si din acel moment ambasadorilor români sau celorlalte autorităti care au dorit să se implice, nu li s-a furnizat toate informatiile si documentele pe care le dețin autoritățile din Tampere, fapt dovedit de documentarul realizat de postul de televiziune națională TVR: 
https://www.youtube.com/watch?v=6p9LC6jjHBg&app=desktopA
Luând în considerație cele consemnate la art.74 din Constituția României, Inițiativa Legislativă, pct. 2 am constatat că în calitate de cetățeni ai României, nu avem dreptul de a ne implica cu o inițiativă legislativă cetățenească cu minim 100 000 de semnături, în problemele cu caracter internațional. Totuși art.150 din Constituția României ne permite să inițiem revizuirea Constituției în sensul dorit, prin strângerea unui număr de minim 500 000 de semnături, care ar putea modifica prevederile pct. 2 al art.74 și totodată să consemnăm și alte doleanațe în Constituția României. 
Având în vedere prevederile Constituționale de mai sus, vă rog respectuos să mă edificați în legătură cu următoarele aspecte din legea 189 din 1999 privind exercitarea inițiativei legislative de către cetățeni, astfel:
- conform art.2 primul pas în derularea unei astfel de proceduri este constituirea comitetului de iniţiativă, care nu poate avea mai puţin de 10 membri, cetăţeni români cu drept de vot. Nu pot deţine această calitate aleşii prin vot universal, membrii Guvernului şi persoanele numite în funcţie de primul-ministru sau care nu pot face parte din partide politice (de exemplu, magistraţii). Membrilor comitetului de iniţiativă, care îşi aleg dintre ei un preşedinte, le revin apoi toate răspunderile pentru îndeplinirea cu succes a procedurii. Constituirea comitetului de iniţiativă se face printr-o declaraţie autentificată de notarul public şi conţinând o serie de menţiuni obligatorii: datele personale ale membrilor comitetului de iniţiativă, scopul iniţiativei şi o declaraţie pe proprie răspundere privind compatibilitatea cu calitatea asumată. Desigur, pentru semnarea şi autentificarea declaraţiei este necesară prezenţa fizică la notar a tuturor celor minimum 10.
Intrebare: Cei 10 membri care initiază o astfel de initiativă trebuie să facă parte dintr-o asociație civică, O.N.G., partid politic sau pot fi 10 persoane fizice fără a fi membrii unei astfel de organizații ?
Intrebare: Ce trebuie să cuprindă cerințele noastre în cazul Smicală și forma în care să le enunțăm astfel încât să nu fie interpretabile ?
- conform art. 4, întocmirea listelor de susţinători strict pe sectoarele Bucureştiului şi pe localităţi, pe coli de hârtie format A4, detaşabile şi numeroate, imprimate pe o singură faţă, cu completarea detaliilor şi semnăturilor susţinătorilor de mână, iar apoi grupate în dosare pe localităţi, şnuruite şi semnate pe coperta a doua de către un membru al comitetului de iniţiativă sau de către un susţinător împuternicit de comitet; una din aceste persoane trebuie să semneze şi fiecare coală A4 în parte, listele nu sunt valabile decât dacă conţin denumirea propunerii legislative ce face obiectul iniţiativei şi identificarea Monitorului Oficial al României, Partea I, în care aceasta a fost publicată, judeţul şi localitatea în care îşi au domiciliul sau reşedinţa susţinătorii, numele, prenumele şi domiciliul susţinătorilor, menţionarea actului de identitate şi a codului numeric personal, semnăturile.
Intrebare: Cei 10 membrii din comitetul de initiativă cetățenească, pot împuternicii alte 10 000 de persoane, pe bază de tabel semnat de fiecare din cei 10 membrii din comitetul de initiativă cetățenească, astfel încât cei 10 000 de cetățeni să poată colecta date în tabelele pentru inițiativa cetățenească ?
Intrebare: Legea protecției datelor personale emisă în anul 2018, permite celor 10 000 de împuterniciți să colecteze date personale precum seria carții de indentitate, adresă sau C.N.P., dacă aceștia nu au un curs de specialitate privind colectarea și prelucrarea de date personale ?
- conform art. 5, competenţa privind controlul listelor şi subsecventa lor atestare revine primarilor, direct sau prin funcţionarii împuterniciţi în acest sens, cu ajutorul organelor de poliţie dacă sunt aspecte pe care acestea ar trebui să le verifice. Toţi aceştia semnează la final pe ultima copertă a fiecărui dosar verificat şi atestat, evident şi cu aplicarea ştampilelor specifice.
Intrebare: În cazul românilor care se află la muncă în străinătate, dar au domicilii în diferite județe din România, cum se colectează aceste date personale și semnături ? Se mai ține cont de faptul că tabele trebuie întocmite strict pe sectoarele Bucureştiului şi pe localităţi ?
Intrebare: Pentru listele de semnături colectate de la românii din diaspora, care este autoritatea care are calitatea atestării listelor de susținători ? Care este procedura pe care trebuie să o urmeze cei care colectează datele și cât poate să dureze?
Din punct de vedere legal cei 10 membrii inițiatori ai inițiativei legislative, pot să solicite un termen limită din partea parlamentarilor de punere în practică a acelei inițiative legislative după obținerea tuturor avizelor de la CCR ?
Dacă există alte soluții pe care le avem la îndemână ca și cetățeni ai României, dar pe care le-am omis, vă rog respectuos să le precizați în răspunsul la acestă solicitare.
Mai jos vă prezint în mod succint cronologia în care s-au desfășurat evenimentele și abuzurile din partea autorităților Finlandeze în cazul Smilcală împreună cu punctul de vedere al unei părți a poporului român:
Continuam să vă informăm și astăzi ,în calitate de reprezentanți ai societății civile românești, pentru a ne exprima profunda îngrijorare și dezacordul față de situația fraților Mihai si Maria Jalaskoski Smicală.
În curând se împlinesc cinci ani de când Maria și Mihai Jalaskoski se află în instituții de îngrijire alternativă. În tot acest răstimp, ei au făcut nenumărate declarații de libertate, exprimându-și în diferite moduri dorința de a fi împreună și de a reveni neîntârziat în familia lor., alaturi de mama lor. Potrivit legislației finlandeze, după împlinirea vârstei de 12 ani, ei ar fi avut dreptul de a fi audiați de un judecător cu privire la locul unde vor să trăiască, respectiv lângă care din părinții lor, însă în mod regretabil, cererile lor au rămas fără o soluționare pozitivă.
În decembrie 2019, cei doi frați și-au asumat riscul de a evada din casele de copii deoarece au considerat că este singurul mod în care se pot face auziți, după ce de-a lungul acestor ani, absolut toate cererile lor au fost fie nesocotite, fie primite cu ostilitate, fie sancționate. În ianuarie 2020, într-o acțiune cu participarea forțelor de poliție, dar în absența unui psiholog, copiii au fost recuperați - acesta fiind un alt eveniment traumatic care cel mai probabil îi va marca pe viață.
În prezent, sub motivația că există riscul de a fi răpiți, Maria și Mihai Jalaskoski se află în două centre speciale aflate la mare distanță de casa lor, iar noile măsuri prevăzute în planul de intervenție impun suspendarea completă a relațiilor între ei doi, și par să vizeze blocarea oricărei posibilități de reîntregire a familiei.
Îngrădirea libertății de mișcare, sistarea relațiilor cu familia, supravegherea discuțiilor cu membrii familiei, interzicerea exprimării în limba maternă, sunt indicii că cei doi copii trăiesc într-un veritabil regim de detenție, și fără îndoială, nimic din toate acestea nu este in interesul copiilor, ci spre pedepsirea si distrugerea lor!
Toate convențiile internaționale cu privire la copii și toate legile în materie din țările civilizate, conțin prevederi similare care prevăd ca toți copiii au dreptul sa crească in familiile lor, să nu fie despărțiți de părinți, să li se respecte drepturile, sa li se asigure toate condițiile pentru buna lor dezvoltare, creștere și educație, acesta fiind interesul suprem al fiecărui copil. În plus, un ordin de îngrijire trebuie să fie o măsură cu caracter temporar, având ca scop final reîntregirea familiei.
Astfel, considerăm că în cazul acesta s-au făcut nenumărate greșeli, încălcări ale legilor, și că principiul interesului superior al copilului a fost grav prejudiciat.
Când o hotărâre -fie ea administrativă sau judecătorească- încalcă convențiile internaționale, ea este nelegală, iar când prin această hotărâre se produc drame ca cea despre care vorbim, aceasta trebuie corectate.
Acești copii vor să fie liberi și nu vor putea fi împiedicați decât în același mod ca și până acum, adică în mod nelegal, barbar, cu prețul unor suferințe imense. Acești copii nu vor fi mai puțin români dacă se află izolați și închiși în centre de maximă siguranță, nici mai puțin finlandezi dacă se află în libertate - oriunde ar alege să trăiască.
Mihai și Maria Jalaskoski au mii de prieteni de partea lor și nu vom înceta să ne manifestăm prin toate mijloacele legale, cât și să acționăm în sensul internaționalizării cazului, până când vor fi eliberați și lăsați să revină în familia lor.
Nicio minte rațională nu poate accepta ca doi copii de 13 și 14 ani să fie supuși sistematic unor tratamente care le afectează sănătatea și dezvoltarea, și ținuți forțat în stabilimente unde sunt lipsiți de libertate și de drepturile lor elementare, departe de familie în care au condiții firești de creștere și educare, unde sunt iubiți, validați, prețuiți.
Această situație trebuie să înceteze cât mai curând deoarece tratamentul aplicat copiilor din centrele de plasament și fiosofia îngrijirii și educării lor contravin legii și drepturilor fundamentale ale omului. Este foarte îngrijorător.
Vă multumesc anticipat !

Comments

Sursa : https://www.facebook.com/oliviamaria.marcov


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu