Pagini

luni, 13 octombrie 2014

Botezul, Usa Tainelor. Parintele Cleopa ( Vesminte Ortodoxe )

Botezul, Usa Tainelor. Parintele Cleopa ( Vesminte Ortodoxe )


B o t e z u l - Uşa Tainelor …”prin B o t e z noi intăm în Biserica lui Hristos.
Prin B o t e z  avem darul punerii de fii, al înfierii după dar.
Biserica, în baia naşterii de a doua, ne face fii lui Dumnezeu, după har.”

Două armate are Biserica : Armata de geniu a Bisericii, adică monahii, care ţin nestinsă sfânta rugăciune; apoi Sfintele Scripturi, le-au tâlcuit sfinţii călugări şi ne-au lăsat cele mai înalte scrieri teologice.
A doua este armata de front a Bisericii,  adică preoţii de mir.
Ei sunt permanent cu poporul şi stau toată viaţa în mijlocul lor.

Băgaţi de seamă cum săvârşiţi Botezul.
Vin femeile aici cu copii bolnavi de epilepsie.
Copilu-i mic şi-l ia diavolul în primire şi-l munceşte.
Ştiţi de ce?
Am găsit în ,,Pravila Mare”.
Pentru că la Botez preotul nu le citeşte cu atenţie şi evlavie toate lepădările de satana.
O femeie, dăunăzi, avea copilul numai de-un an jumătate şi-l muncea vrăjmaşul; îşi dădea ochii peste cap în braţele ei.
Ei, cum să nu plângă biata mamă, când vede copilul că-l chinuie satana aşa de mic? Ce păcate are acela?
Este vina preotului!
Nu i-a citit la Botez dezlegările de satana, acelea care sunt puse acolo, şi diavolul are putere şi după botez asupra lui.
Voi ştiţi, că până la Botez, cerul este închis pentru sufletele nebotezate?
Până nu-i botezat, n-are intrare în Împărăţia cerurilor.
Că Mântuitorul ne-a spus : ,,Mergând, propovăduiţi Evanghelia la toată lumea, botezându-i pe ei în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, învăţându-i să păzească toate câte v-am poruncit vouă”.
Să vină protestantul să audă, că Dumnezeu a zis toate poruncile Lui să le păzim, nu ,,Sole fide”, mântuire fără fapte.
Şi apoi zice: ,, Cel ce va crede şi se va boteza, se va mântui; iar cine nu va crede, se va osândi”. Clar.
Vezi, dacă n-are Botezul şi dacă Botezul este stâlcit şi nu s-au citit dezlegările de satana, măcar că s-au făcut afundările copilului şi miruirea, vrăjmaşul mai găseşte o poartă să intre, căci copilul nu s-a lepădat de satana şi de toate lucrurile lui.
Deci, după firea cea veche, până la Botez, diavolul stă în inima copilului.
Ne spun toţi Sfinţii Părinţi: După Botez, harul Duhului Sfânt vine în inimă şi-l scoate afară pe diavol.
Dar îi dă voie să tulbure inima creştinului dinafară –mustul trupului -, să-l ispitească pe om, dar înăuntru nu poate intra, că scânteia harului odată intrată de la Botez este până la moarte acolo.
Însă, dacă preotul n-a făcut bine lepădările de satana - Mă lepăd de satana şi de toate lucrurile lui… sau poate nici Botezul, vrăjmaşul găseşte portiţă şi intră înapoi în inima copilului.
Doamne fereşte !
Poate preotul a venit obosit, sau grăbit, că a avut mai multe botezuri şi cununii şi nu le citeşte toate dezlegările.
Am găsit scris în pravilă: ,,Copiii care se îmbolnăvesc – şi uneori, nu se îmbolnăvesc când sunt mici, ci când sunt mai mari -, îi ia vrăjmaşul în primire, că preotul n-a băgat de seamă şi n-a citit toate dezlegările de satana”.
Şi-l tulbură pe bietul suflet mult mai târziu.
De aceea, să ţineţi minte, când faceţi un Botez, să nu vă grăbiţi.
Sau, dacă ai două şi trei botezuri în aceiaşi apă – poate să fie şi unul -, dacă-s mai mulţi copii, să fie de acelaşi sex şi cât trăiesc ei nu se pot înrudi prin căsătorie, căci au devenit rudenii spirituale, adică ,,fraţi de cruce”.
Când sunt mai mulţi copii, se pot citi lepădările la toţi odată, dar pomeniţi pe fiecare pe numele său, cum îl cheamă.
Botezul se mai numeşte şi uşa Tainelor, pentru că prin Botez noi intrăm în Biserica lui Hristos.
Prin Botez avem darul punerii de fii, al înfierii, după dar.
Biserica, în baia naşterii de a doua, ne face fiii lui Dumnezeu după har.
Deci, Botezul este cea mai întâi taină, cea mai mare şi mai dogmatică.
……..ca orice taină se face cu scumpătate şi cu iconomie, adică cu pogorământ, de nevoie.
Botezul cu scumpătate se face numai de episcop şi preot şi numai în biserică şi numai prin trei afundări.
Aşa e Botezul desăvârşit.
Botezul prin stropire sau prin turnare este aprobat de Biserică numai cu iconomie, adică de nevoie.
Că ce-ai face cu Bucovina şi Ardealul, unde se botează prin stropire şi turnare?
Mai rar reuşesc preoţii noştri undeva să facă Botez prin afundare în Ardeal.
Este o tradiţie rămasă de la catolici.
Dar Biserica noastră l-a primit cu pogorământ, cu iconomie.
Ştiţi cum l-a primit ?
Cum un gospodar care are şapte copii, s-a întâmplat că unul din ei s-a născut chior de-un ochi, sau ciung de-o mână, sau olog de-un picior, sau are o meteahnă ceva: n-aude bine sau nu vede bine.
Dar pentru că-i al lui, nu-l creşte şi pe acela ?
De la Dumnezeu sunt toate.                                                                                                 
Aşa şi Biserica noastră.
Cu toate că Botezul prin stropire şi turnare nu-i desăvârşit, este cu lipsă, dar Biserica îl primeşte în iconomie, că este făcut în numele Preasfintei Treimi.

Apoi…….când pruncul după naştere este ameninţat să moară.
Biserica îngăduie să-l boteze nu numai preotul, ci si un diacon, un călugăr, un mirean, o femeie şi chiar şi moaşa care ajută la naştere, numai să zică cuvintele : ,,Se botează robul lui Dumnezeu cutare, în numele Tatălui.Amin. Şi al Fiului.Amin.Şi al Duhului Sfânt.Amin.

Sursa : Ne vorbeşte Părintele Cleopa vol.1 pag. 118-120

https://www.facebook.com/VesminteOrtodoxe/posts/735622643177817


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu