CAZUL SMICALA, CAZULSMICALA.RO - Avocatul Poporului
Dan Gliguta is with Costin-Marius Codescu and 7 others.
Un demers interesant, pentru cei interesați sa pună presiune pe autorități în Cazul Camelia Smicala!
adresa de mail:
procetatean@presidency.ro
Către Adminstrația Prezidențială,
Numitul................. , în calitate de cetățean al României vă rog respectuos să
interveniți personal
în cazul internațional al
Dr. Smicală Camelia, al cărei copii cu dublă cetățenie finlandeză și română sunt ținuți izolați, în mod forțat, în anumite centre de plasament
din Finlanda (Tampere) fără ca aceștia să fie audiați și să se ia în considerare interesul superior al copilului
pe care ei însuși și-l exprimă, în mod transparent, în
fața unei instanțe sau oricărei autorități cu responsabilități în acest domeniu. Conform art.91
din Constituția
României, Președintele
României are atribuții în domeniul politicii externe, iar acesta este un caz special din cauza
dublei cetățenii a copiilor
și a divorțului părinților acestora. Vă rog respectuos să
solicitatți ca acest
caz să fie adus la cunoștința
Parlamentului Uniunii Europene și să fie dezbătut în mod transparent, cu drepturi egale
din partea ambilor părinți și cu audierea celor doi copii Mihai și Maria Jalaskoski/Smicală, vă scriu
aceste rânduri din cauză că acest caz are originile în anul 2015 și din acel moment ambasadorilor
români sau celorlalte autorități care au dorit să se implice, nu li s-a furnizat toate
informațiile și documentele pe care le dețin autoritățile din Tampere, fapt dovedit de
documentarul realizat de postul de televiziune națională TVR:
https://www.youtube.com/watch?v=6p9LC6jjHBg&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?v=6p9LC6jjHBg&app=desktop
Dacă cele solicitate mai sus exced prevederilor Costituționale și atribuțiilor funcției de Președinte al Romaniei și nu sunteți în măsură de a soluționa în mod transparent acest caz,
vă rog respectuos să îmo aduceți la cunoștință care ar fi soluțiile pe care cetățenii români le au la dispoziție, pentru a se implica în mod
direct în vederea soluționării acestui caz de abuz din partea unor autorități ale unei țări membre U.E. asupra unor cetățeni (copii) cu dublă cetățenie.
Mai jos vă prezint în mod succint cronologia în care s-au desfășurat evenimentele și abuzurile din partea autorităților Finlandeze în cazul Smilcală împreună cu punctul de vedere al unei părți a poporului român:
Mai jos vă prezint în mod succint cronologia în care s-au desfășurat evenimentele și abuzurile din partea autorităților Finlandeze în cazul Smilcală împreună cu punctul de vedere al unei părți a poporului român:
Continuam să vă informăm și astăzi ,în calitate de reprezentanți ai societății civile românești, pentru a ne exprima profunda
îngrijorare și
dezacordul față de situația fraților Mihai si Maria Jalaskoski
Smicală.
În curând se împlinesc cinci ani de când Maria și Mihai Jalaskoski se află în
instituții de
îngrijire alternativă. În tot acest răstimp, ei au făcut nenumărate declarații de libertate, exprimându-și în diferite moduri dorința de a fi împreună și de a reveni neîntârziat în familia
lor., alaturi de mama lor. Potrivit legislației finlandeze, după împlinirea
vârstei de 12 ani, ei ar fi avut dreptul de a fi audiați de un judecător cu privire la
locul unde vor să trăiască, respectiv lângă care din părinții lor, însă în mod regretabil,
cererile lor au rămas fără o soluționare pozitivă.
În decembrie 2019, cei doi frați și-au asumat riscul de a evada din casele de copii deoarece au considerat că este singurul mod în care se pot face auziți, după ce de-a lungul acestor ani, absolut toate cererile lor au fost fie nesocotite, fie primite cu ostilitate, fie sancționate. În ianuarie 2020, într-o acțiune cu participarea forțelor de poliție, dar în absența unui psiholog, copiii au fost recuperați - acesta fiind un alt eveniment traumatic care cel mai probabil îi va marca pe viață.
În decembrie 2019, cei doi frați și-au asumat riscul de a evada din casele de copii deoarece au considerat că este singurul mod în care se pot face auziți, după ce de-a lungul acestor ani, absolut toate cererile lor au fost fie nesocotite, fie primite cu ostilitate, fie sancționate. În ianuarie 2020, într-o acțiune cu participarea forțelor de poliție, dar în absența unui psiholog, copiii au fost recuperați - acesta fiind un alt eveniment traumatic care cel mai probabil îi va marca pe viață.
În prezent, sub motivația că există riscul de a fi răpiți, Maria și Mihai Jalaskoski se află în două
centre speciale aflate la mare distanță de casa lor, iar noile măsuri prevăzute în planul de
intervenție impun
suspendarea completă a relațiilor între ei doi, și par să vizeze blocarea oricărei
posibilități de
reîntregire a familiei.
Îngrădirea libertății de mișcare, sistarea relațiilor cu familia, supravegherea discuțiilor cu membrii familiei,
interzicerea exprimării în limba maternă, sunt indicii că cei doi copii trăiesc
într-un veritabil regim de detenție, și fără îndoială, nimic din toate acestea nu este in
interesul copiilor, ci spre pedepsirea si distrugerea lor!
Toate convențiile internaționale cu privire la copii și toate legile în materie din țările civilizate, conțin prevederi similare care prevăd ca
toți copiii au dreptul
sa crească in familiile lor, să nu fie despărțiți de părinți, să li se respecte drepturile, sa
li se asigure toate condițiile pentru buna lor dezvoltare, creștere și educație, acesta fiind interesul suprem al
fiecărui copil. În plus, un ordin de îngrijire trebuie să fie o măsură cu
caracter temporar, având ca scop final reîntregirea familiei.
Astfel, considerăm că în cazul acesta s-au făcut
nenumărate greșeli, încălcări
ale legilor, și că
principiul interesului superior al copilului a fost grav prejudiciat.
Când o hotărâre -fie ea administrativă sau
judecătorească- încalcă convențiile internaționale, ea este nelegală, iar când prin această hotărâre
se produc drame ca cea despre care vorbim, aceasta trebuie corectate.
Acești copii vor să fie liberi și nu vor putea fi împiedicați decât în același mod ca și până acum, adică în mod nelegal,
barbar, cu prețul unor
suferințe imense.
Acești copii nu vor fi
mai puțin români dacă
se află izolați și închiși în centre
de maximă siguranță, nici mai puțin
finlandezi dacă se află în libertate - oriunde ar alege să trăiască.
Mihai și Maria Jalaskoski
au mii de prieteni de partea lor și nu vom înceta să
ne manifestăm prin toate mijloacele legale, cât și să acționăm în
sensul internaționalizării cazului, până când vor
fi eliberați și lăsați să revină
în familia lor.
Nicio minte rațională nu poate
accepta ca doi copii de 13 și 14 ani să fie
supuși sistematic unor tratamente care le afectează sănătatea și
dezvoltarea, și ținuți forțat în
stabilimente unde sunt lipsiți de libertate și de
drepturile lor elementare, departe de familie în care au condiții firești de creștere și educare,
unde sunt iubiți, validați, prețuiți.
Această situație trebuie să înceteze cât mai curând deoarece tratamentul aplicat copiilor din centrele de plasament și fiosofia îngrijirii și educării lor contravin legii și drepturilor fundamentale ale omului. Este foarte îngrijorător.
Această situație trebuie să înceteze cât mai curând deoarece tratamentul aplicat copiilor din centrele de plasament și fiosofia îngrijirii și educării lor contravin legii și drepturilor fundamentale ale omului. Este foarte îngrijorător.
Vă multumesc anticipat !
Sursa:
https://www.facebook.com/dan.gliguta/posts/3173442856009434
**************************************************************
Adresa mail: petitii@avp.ro
Către
Avocatul Poporului,
Numitul................... , în calitate de cetățean al României vă rog
respectuos să interveniți personal în cazul internațional al Dr. Smicală
Camelia, al cărei copii cu dublă cetățenie finlandeză și română sunt ținuți
izolați, în mod forțat, în anumite centre de plasament din Finlanda (Tampere)
fără ca aceștia să fie audiați și să se ia în considerare interesul superior al
copilului pe care ei însuși și-l exprimă, în mod transparent, în fața unei
instanțe sau oricărei autorități cu responsabilități în acest domeniu. Conform
art.10 din Constituția României, România întreţine şi dezvoltă relaţii paşnice
cu toate statele, iar acesta este un caz special din cauza dublei cetățenii a
copiilor și a divorțului părinților acestora. Vă rog respectuos să ne consiliați și să ne aduceți la cunoștință ce demersuri
putem intreprinde noi, în calitate de cetățeni ai României pentru ca acest
caz să fie adus la cunoștința Parlamentului Uniunii Europene și să fie dezbătut
în mod transparent, cu drepturi egale din partea ambilor părinți și cu audierea
celor doi copii Mihai și Maria Jalaskoski/Smicală, vă scriu aceste rânduri din
cauză că acest caz are
originile în anul 2015 si din acel moment ambasadorilor români sau celorlalte
autorităti care au dorit să se implice, nu li s-a furnizat toate informatiile si
documentele pe care le dețin autoritățile din Tampere, fapt dovedit de
documentarul realizat de postul de televiziune națională TVR:
https://www.youtube.com/watch?v=6p9LC6jjHBg&app=desktopA
https://www.youtube.com/watch?v=6p9LC6jjHBg&app=desktopA
Luând în considerație cele consemnate la art.74 din Constituția României, Inițiativa Legislativă, pct. 2 am constatat că în calitate de
cetățeni ai României, nu avem dreptul de a ne implica cu o inițiativă
legislativă cetățenească cu minim 100 000 de semnături, în problemele cu
caracter internațional. Totuși art.150 din Constituția României ne permite să
inițiem revizuirea Constituției în sensul dorit, prin strângerea unui număr de
minim 500 000 de semnături, care ar putea modifica prevederile pct. 2 al art.74
și totodată să consemnăm și alte
doleanațe în Constituția României.
Având în vedere prevederile Constituționale de mai sus, vă rog respectuos să mă edificați în legătură cu următoarele aspecte din legea 189 din 1999 privind exercitarea inițiativei legislative de către cetățeni, astfel:
Având în vedere prevederile Constituționale de mai sus, vă rog respectuos să mă edificați în legătură cu următoarele aspecte din legea 189 din 1999 privind exercitarea inițiativei legislative de către cetățeni, astfel:
- conform art.2 primul pas în
derularea unei astfel de proceduri este constituirea comitetului de iniţiativă,
care nu poate avea mai puţin de 10 membri, cetăţeni români cu drept de vot. Nu
pot deţine această calitate aleşii prin vot universal, membrii Guvernului şi
persoanele numite în funcţie de primul-ministru sau care nu pot face parte din
partide politice (de exemplu, magistraţii). Membrilor comitetului de
iniţiativă, care îşi aleg dintre ei un preşedinte, le revin apoi toate
răspunderile pentru îndeplinirea cu succes a procedurii. Constituirea
comitetului de iniţiativă se face printr-o declaraţie autentificată de notarul
public şi conţinând o serie de menţiuni obligatorii: datele personale ale
membrilor comitetului de iniţiativă, scopul iniţiativei şi o declaraţie pe
proprie răspundere privind compatibilitatea cu calitatea asumată. Desigur,
pentru semnarea şi autentificarea declaraţiei este necesară prezenţa fizică la
notar a tuturor celor minimum 10.
Intrebare: Cei 10 membri
care initiază o astfel de initiativă trebuie să facă parte dintr-o asociație
civică, O.N.G., partid politic sau pot fi 10 persoane fizice fără a fi membrii
unei astfel de organizații ?
Intrebare: Ce trebuie să
cuprindă cerințele noastre în cazul Smicală și forma în care să le enunțăm
astfel încât să nu fie interpretabile ?
- conform art. 4, întocmirea
listelor de susţinători strict pe sectoarele Bucureştiului şi pe localităţi, pe
coli de hârtie format A4, detaşabile şi numeroate, imprimate pe o singură faţă,
cu completarea detaliilor şi semnăturilor susţinătorilor de mână, iar apoi
grupate în dosare pe localităţi, şnuruite şi semnate pe coperta a doua de către
un membru al comitetului de iniţiativă sau de către un susţinător împuternicit
de comitet; una din aceste persoane trebuie să semneze şi fiecare coală A4 în
parte, listele nu sunt valabile decât dacă conţin denumirea propunerii
legislative ce face obiectul iniţiativei şi identificarea Monitorului Oficial
al României, Partea I, în care aceasta a fost publicată, judeţul şi localitatea
în care îşi au domiciliul sau reşedinţa susţinătorii, numele, prenumele şi
domiciliul susţinătorilor, menţionarea actului de identitate şi a codului
numeric personal, semnăturile.
Intrebare: Cei 10 membrii
din comitetul de initiativă cetățenească, pot împuternicii alte 10 000 de
persoane, pe bază de tabel semnat de fiecare din cei 10 membrii din comitetul
de initiativă cetățenească, astfel încât cei 10 000 de cetățeni să poată
colecta date în tabelele pentru inițiativa cetățenească ?
Intrebare: Legea protecției datelor personale
emisă în anul 2018, permite celor 10
000 de împuterniciți să colecteze date personale precum seria carții de
indentitate, adresă sau C.N.P., dacă aceștia nu au un curs de specialitate
privind colectarea și prelucrarea de date personale ?
- conform art. 5, competenţa
privind controlul listelor şi subsecventa lor atestare revine primarilor, direct sau prin
funcţionarii împuterniciţi în acest sens, cu
ajutorul organelor de poliţie dacă sunt aspecte pe care acestea ar trebui
să le verifice. Toţi aceştia semnează la final pe ultima copertă a fiecărui
dosar verificat şi atestat, evident şi cu aplicarea ştampilelor specifice.
Intrebare: În cazul românilor care se află la muncă în străinătate, dar au domicilii în diferite județe din România, cum se colectează aceste date personale și semnături ? Se mai ține cont de faptul că tabele trebuie întocmite strict pe sectoarele Bucureştiului şi pe localităţi ?
Intrebare: În cazul românilor care se află la muncă în străinătate, dar au domicilii în diferite județe din România, cum se colectează aceste date personale și semnături ? Se mai ține cont de faptul că tabele trebuie întocmite strict pe sectoarele Bucureştiului şi pe localităţi ?
Intrebare: Pentru listele de
semnături colectate de la românii din diaspora, care este autoritatea care are calitatea atestării listelor de susținători ?
Care este procedura pe care trebuie să o urmeze cei care colectează datele și
cât poate să dureze?
Din punct de vedere legal cei 10 membrii inițiatori ai inițiativei
legislative, pot să solicite un termen limită din partea parlamentarilor de
punere în practică a acelei inițiative legislative după obținerea tuturor
avizelor de la CCR ?
Dacă există alte soluții pe care le avem la îndemână ca și cetățeni ai
României, dar pe care le-am omis, vă rog respectuos să le precizați în
răspunsul la acestă solicitare.
Mai jos vă prezint în mod succint cronologia
în care s-au desfășurat evenimentele
și abuzurile din partea
autorităților Finlandeze în cazul Smilcală împreună cu punctul de vedere al
unei părți a poporului român:
Continuam să vă informăm și astăzi ,în calitate de reprezentanți ai
societății civile românești, pentru a ne exprima profunda îngrijorare și
dezacordul față de situația fraților Mihai si Maria Jalaskoski Smicală.
În curând se împlinesc cinci ani de când Maria și Mihai Jalaskoski se află
în instituții de îngrijire alternativă. În tot acest răstimp, ei au făcut
nenumărate declarații de libertate, exprimându-și în diferite moduri dorința de
a fi împreună și de a reveni neîntârziat în familia lor., alaturi de mama lor.
Potrivit legislației finlandeze, după împlinirea vârstei de 12 ani, ei ar fi
avut dreptul de a fi audiați de un judecător cu privire la locul unde vor să
trăiască, respectiv lângă care din părinții lor, însă în mod regretabil,
cererile lor au rămas fără o soluționare pozitivă.
În decembrie 2019, cei doi frați și-au asumat riscul de a evada din casele de copii deoarece au considerat că este singurul mod în care se pot face auziți, după ce de-a lungul acestor ani, absolut toate cererile lor au fost fie nesocotite, fie primite cu ostilitate, fie sancționate. În ianuarie 2020, într-o acțiune cu participarea forțelor de poliție, dar în absența unui psiholog, copiii au fost recuperați - acesta fiind un alt eveniment traumatic care cel mai probabil îi va marca pe viață.
În decembrie 2019, cei doi frați și-au asumat riscul de a evada din casele de copii deoarece au considerat că este singurul mod în care se pot face auziți, după ce de-a lungul acestor ani, absolut toate cererile lor au fost fie nesocotite, fie primite cu ostilitate, fie sancționate. În ianuarie 2020, într-o acțiune cu participarea forțelor de poliție, dar în absența unui psiholog, copiii au fost recuperați - acesta fiind un alt eveniment traumatic care cel mai probabil îi va marca pe viață.
În prezent, sub motivația că există riscul de a fi răpiți, Maria și Mihai
Jalaskoski se află în două centre speciale aflate la mare distanță de casa lor,
iar noile măsuri prevăzute în planul de intervenție impun suspendarea completă
a relațiilor între ei doi, și par să vizeze blocarea oricărei posibilități de
reîntregire a familiei.
Îngrădirea libertății de mișcare, sistarea relațiilor cu familia,
supravegherea discuțiilor cu membrii familiei, interzicerea exprimării în limba
maternă, sunt indicii că cei doi copii trăiesc într-un veritabil regim de
detenție, și fără îndoială, nimic din toate acestea nu este in interesul
copiilor, ci spre pedepsirea si distrugerea lor!
Toate convențiile internaționale cu privire la copii și toate legile în
materie din țările civilizate, conțin prevederi similare care prevăd ca toți
copiii au dreptul sa crească in familiile lor, să nu fie despărțiți de părinți,
să li se respecte drepturile, sa li se asigure toate condițiile pentru buna lor
dezvoltare, creștere și educație, acesta fiind interesul suprem al fiecărui copil.
În plus, un ordin de îngrijire trebuie să fie o măsură cu caracter temporar,
având ca scop final reîntregirea familiei.
Astfel, considerăm că în
cazul acesta s-au făcut nenumărate greșeli, încălcări ale legilor, și că
principiul interesului superior al copilului a fost grav prejudiciat.
Când o hotărâre -fie ea
administrativă sau judecătorească- încalcă convențiile internaționale, ea este
nelegală, iar când prin această hotărâre se produc drame ca cea despre care
vorbim, aceasta trebuie corectate.
Acești copii vor să fie
liberi și nu vor putea fi împiedicați decât în același mod ca și până acum,
adică în mod nelegal, barbar, cu prețul unor suferințe imense. Acești copii nu
vor fi mai puțin români dacă se află izolați și închiși în centre de maximă
siguranță, nici mai puțin finlandezi dacă se află în libertate - oriunde ar
alege să trăiască.
Mihai și Maria Jalaskoski au
mii de prieteni de partea lor și nu vom înceta să ne manifestăm prin toate
mijloacele legale, cât și să acționăm în sensul internaționalizării cazului,
până când vor fi eliberați și lăsați să revină în familia lor.
Nicio minte rațională nu
poate accepta ca doi copii de 13 și 14 ani să fie supuși sistematic unor
tratamente care le afectează sănătatea și dezvoltarea, și ținuți forțat în
stabilimente unde sunt lipsiți de libertate și de drepturile lor elementare,
departe de familie în care au condiții firești de creștere și educare, unde
sunt iubiți, validați, prețuiți.
Această situație trebuie să înceteze cât mai curând deoarece tratamentul aplicat copiilor din centrele de plasament și fiosofia îngrijirii și educării lor contravin legii și drepturilor fundamentale ale omului. Este foarte îngrijorător.
Această situație trebuie să înceteze cât mai curând deoarece tratamentul aplicat copiilor din centrele de plasament și fiosofia îngrijirii și educării lor contravin legii și drepturilor fundamentale ale omului. Este foarte îngrijorător.
Vă
multumesc anticipat !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu