Scrisoarea
Prea Fericitului Parinte Papa Benedict XV, catre Parintele Matei Crawley-Boevey
Scumpe Fiu, Salutare si Binecuvantare Apostolica.
Am citit cu
interes scrisoarea ta, precum si documentele alaturate.
Ele ne-au
aratat zelul si munca pe care o desfasori de atatia ani pentru opera
consfintirii familiilor la Preasfanta Inima a Lui Isus, in asa fel, cã icoana
Lui fiind pusã la locul cel mai de frunte in casã, Domnul Nostru Isus Cristos
sa domneascã ca pe un tron, in chip vadit, in cãminurile catolice.
Predecesorul
nostru Leon XIII, de fericitã amintire, a consfintit intregul neam omenesc
acestei Inimi dumnezeiesti, si e cunoscutã tuturor Enciclica “Annum Sacrum”
datã spre acest scop.
Totusi, dupa
aceasta consfintire a tuturora, nu ni se pare zadarnica evlavia consfintirii
fiecarei familii, ba chiar cu cat ea se apropie mai desavarsit de cealalta, cu
atat mai bine contribuie la scopul pios al Pontificelui.
Ceea ce
priveste pe fiecare in parte, ne intereseaza de altfel, mai mult decat ceea ce
urmareste interesele tuturor.
De aceea ne
bucurãm la gândul cã munca ta a dat, in aceasta privinta, roade bogate, si te
indemnãm sa urmezi cu statornicie apostolatul inceput.
Nimic mai
potrivit pentru zilele noastre, decat munca ce ai inceput-o.
A strica in viata
particulara, ca si in cea publica, caracterul moral zamislit si desavarsit prin
Biserica, a impinge societatea omeneasca la nenorocitele conceptii paganesti,
stergand orice urma de intelepciune si bunatate crestineasca, iata ce urmaresc
astazi din nenorocire, multi oameni si se silesc sa o duca la indeplinire si,
dea Dumnezeu, sa nu-si ajungã scopul...
Insa tinta celor rãi este de a rãni societatea domesticã,
familia.
Aceasta avand in
sine ca intr-un sâmbure, principiile societatii civile, ei vad bine ca schimbarea,
sau mai bine zis coruptia pe care ei o asteapta in lume, va urma in chip
natural, cand ei vor fi zdruncinat temeliile familiei.
Iata pentru ce
s-a facut legea divortului, pentru a darama statornicia casatoriei ; silind
apoi tineretul sa urmeze invatamantul oficial, adeseori atat de indepartat de
Religie, se înlãturã autoritatea parinteasca intr-o materie atat de insemnatã ;
iar predicand arta rusinoasã a indestularii placerilor, zadarnicind toate
drepturile naturii, nelegiuirea seacã astfel izvorul insusi al neamului omenesc
si mânjeste cu moravuri nerusinate sfintenia patului conjugal.
Bine faci deci,
fiule scump, luand in mânã cauza societatii omenesti, trezind mai presus de
toate si raspandind duhul crestinesc in familie, stabilind in sanul familiilor
noastre, ca pe o reginã, Iubirea Lui Isus Cristos.
Asa facand, asculti de Isus Cristos Însusi, care a
fagaduit cã va revãrsa binefacerile Sale, asupra caselor in care se va afla si
se va cinsti icoana Inimii Sale.
A da Bunului Mântuitor
respectul si mãrirea despre care e vorba aici, este o operã sfanta si
mantuitoare ; insa nu e destul.
E de mare
insemnatate a-L cunoaste pe Cristos, a cunoaste Invatatura, Viata, Moartea si
Salva Sa.
A-L urma, nu e
numai a te lãsa condus de un sentiment superficial de religiozitate, care miscã
usor inimile duioase si slabe si face sa curgã usor lacrimile, insa lasã
patimile intregi ; a-L urma, inseamna : a-L inconjura cu o credinta vie si
statornicã, care are putere in acelasi timp, si asupra sufletului si asupra
inimii care carmuieste si reguleaza moravurile.
Insa cauza
adevarata, pentru care Isus este lasat uitarii de cei mai multi, si putin iubit
de un numar mare de oameni, este pentru ca e aproape necunoscut de cei dintai,
si nu e destul de cunoscut de ceilalti.
Urmeaza
asadar, fiule iubit, munca si apostolatul tau pentru a trezi in caminurile
crestine, flacari de iubire catre Preasfanta Inima a lui Isus ; dar dã-ti
osteneala mai intai, aceasta e vointa Noastra, ca aceasta iubire sa intre si sa
se ridice pana la cele mai inalte culmi, in toate casele pe care le vei vizita,
si cunoasterea lui Isus Cristos si cunoasterea pe care El Însusi ne-a adus-o, a
Adevarului si a Legii Sale.
Iar noi, pentru a
incuraja evlavia tuturor, voim ca toate favorurile acordate cu darnicie pontificala
de predecesorul nostru, de sfantã amintire Piu X, in 1913, la cererea
episcopilor din Chili, familiilor care se consfintesc Preasfintei Inimi, in
acel Stat, sa se intinda si asupra tuturor familiilor catolice din lumea
intreaga, care vor face aceasta consfintire.
Ca un zalog de
bunuri ceresti si marturie a bunavointei Noastre parintesti, primeste, fiule
scump, binecuvantarea apostolica pe care ti-o dãm din toata inima.
Datã in Roma,
la Sfantul Petru, 27 Aprilie 1915 anul intaiu al Pontificatului nostru.
Benedict XV
Papã.
EXTRAS din
cartea** cu titlul “Întronarea Familiei La Inima
Preasfanta a Lui Isus”, din colectia Rugaciunea
crestinului, P.Matei Crawley-Boewey din Congregatia Sfintelor Inimi a Lui Isus
si a Mariei ( Picpus ), Editura Serafica, Roman, jud. Neamt, 2008, Tiparita cu
aprobarea Pr.Catalin Emilian, Ministrul Provincial al Fratilor Minori Conv.
Septembrie 2008
**Cartea
aceasta, “Spre Regele iubirii”, s-a tradus cu autorizatia Manastirii
Vizitatiunii din Lyon, Montée du Telegraphe N.10, insa Parintele Matei
Crawley-Boevey are si alte scrieri patrunse de acelasi suflet aprins de
dragoste catre Isus si plin de ravna pentru latirea Imparatiei Sale.
Iata titlurile lor
:
- Jésus Roi d’amour ;
- Heure Saintes ( ? Heure Sainte, sau
Heures Saintes ? ) ;
- Heure Sainte de la Roiante ;
- Heure Sainte des Adorateurs ;
- Nocturnes au Fayer ( ? Foyer / Fayer
) ;
- Les Entretiens Evangéliques ;
- Triple attentat sacrilège ;
- Conférences à Sept-Fons ;
Toate se pot
procura de la : Secrétariat de l’Intronisation, 35, rue de Picpus, Paris
XII.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu