Stela Moraru-Pavel, Mihaela-Victoria Munteanu, Olivia-Maria Marcov iunie 2009, USH, Drept

Stela Moraru-Pavel, Mihaela-Victoria Munteanu, Olivia-Maria Marcov iunie 2009, USH, Drept

Petrutu Crãciunas anii 1976 la Marea Mediterana Algeria

Petrutu Crãciunas anii 1976 la Marea Mediterana Algeria

Clasa 9-12 V 1982-1986 in 7 iulie 2006 liceul N Balcescu Bucuresti, Romania

Clasa 9-12 V 1982-1986 in 7 iulie 2006 liceul N Balcescu Bucuresti, Romania

Clasa 12 V Colegiul National Sf Sava promotia 1986

Clasa 12 V Colegiul National Sf Sava promotia 1986

Jésus-Christ, Jezu Ufam Tobie, Isuse mã încred in tine

Jésus-Christ, Jezu Ufam Tobie, Isuse mã încred in tine

Iulia Motoc Bucharest Romania CEDO

Iulia Motoc Bucharest Romania CEDO

Iulia Motoc Patriarhie, Turnul Clopotnita din 1698, 8 septembrie 2013

Iulia Motoc Patriarhie, Turnul Clopotnita din 1698, 8 septembrie 2013

Petrutu, prietenul meu din copilaria, Aurora si Tutzu (Petru) Craciunas parintii lui (Algeria)

Petrutu, prietenul meu din copilaria, Aurora si Tutzu (Petru) Craciunas parintii lui (Algeria)

Sr Dominique, Renée, Olivia, Corina R., Anca, Victoria si Iudit (Ungaria), Ruxandra, Monica ...

Sr Dominique, Renée, Olivia, Corina R., Anca, Victoria si Iudit (Ungaria), Ruxandra, Monica ...

Petrutu Crãciunas si Stephanie White Mountain

Petrutu Crãciunas si Stephanie White Mountain

Sr. Georges, Renée, Marie-Lucie, Suzanne, Octavie, Dominique, RDC Constantine

Sr. Georges, Renée, Marie-Lucie, Suzanne, Octavie, Dominique, RDC Constantine

Olivia Maria Marcov si Corina Resl Scoala Catolica Doctrina Crestina Constantine

Olivia Maria Marcov si Corina Resl Scoala Catolica Doctrina Crestina Constantine

Scoala Catolica Doctrina Crestina Constantine Algeria 1972 1976

Scoala Catolica Doctrina Crestina Constantine Algeria 1972 1976

Mihai Miriunis, Laura Simion, Mihai-Ionut Taciu colegii mei de facultate

Mihai Miriunis, Laura Simion, Mihai-Ionut Taciu colegii mei de facultate

Peter-Jacob Hehn Petrutu's friend Canada

Peter-Jacob Hehn Petrutu's friend Canada

Prof.dr.Dorel Zugravescu, ing.J.-B.Deloly, Olivia Maria Marcov, prof.dr.Ieronim Mihaila

Prof.dr.Dorel Zugravescu, ing.J.-B.Deloly, Olivia Maria Marcov, prof.dr.Ieronim Mihaila

Iulia Motoc 15 august 2013

Iulia Motoc 15 august 2013

Laura Simion, colega mea de la Drept, USH, Bucharest

Laura Simion, colega mea de la Drept, USH, Bucharest

Prof.dr.NIcolae Marcov ( father ) si prof.Udriste

Prof.dr.NIcolae Marcov ( father ) si prof.Udriste

Prof.dr.Florin Munteanu si Leon Zagrean

Prof.dr.Florin Munteanu si Leon Zagrean

Prof.dr.Ieronim Mihaila, ing.J.-B.Deloly AIRAMA, Olivia Marcov

Prof.dr.Ieronim Mihaila, ing.J.-B.Deloly AIRAMA, Olivia Marcov

Jesus-Christ

Jesus-Christ

Tatal meu Nicolae Marcov, Revedere colegi liceu Gh.Sincai, promotia 1959, in 31/oct./2013

Tatal meu Nicolae Marcov, Revedere colegi liceu Gh.Sincai, promotia 1959, in 31/oct./2013

Olivia Maria N. Marcov, august 2006, Bucuresti

Olivia Maria N. Marcov, august 2006, Bucuresti

Sorin Tilie, Silviu Marcov, Olivia Maria Marcov, septembrie 2003 Bucuresti

Sorin Tilie, Silviu Marcov, Olivia Maria Marcov, septembrie 2003 Bucuresti

Olivia Maria Marcov, Alexandra Georgescu, Adrian Pafa, Bianca Eftimie, aug.2009, Bucharest

Olivia Maria Marcov, Alexandra Georgescu, Adrian Pafa, Bianca Eftimie, aug.2009, Bucharest

Stéphanie Crãciunas Peter Hehn and Stéphanie's cousin, Canada

Stéphanie Crãciunas Peter Hehn and Stéphanie's cousin, Canada

Maica Domnului cu pruncul, Rugaciune la aprinderea candelei

Maica Domnului cu pruncul, Rugaciune la aprinderea candelei

Mission to Magadan Sister Miriam praying the rosary June 24 2014

Mission to Magadan Sister Miriam praying the rosary June 24 2014

The Catholic Parish of the Sacred Heart of Jesus, Constantine Algeria 1972 1976

The Catholic Parish of the Sacred Heart of Jesus, Constantine Algeria 1972 1976

Laura Adriana Bucharest Romania July 2009

Laura Adriana Bucharest Romania July  2009

Olivia Maria Marcov December 2007 Bucharest Romania Cristi s Birthday

Olivia Maria Marcov December 2007 Bucharest Romania Cristi s Birthday

Olivia Maria Marcov si Laura Gabriela Cristea in Aparatorii Patriei anul IV 2008 2009

Olivia Maria Marcov si Laura Gabriela Cristea in Aparatorii Patriei anul IV 2008 2009

Fr Michael Shields Bronislava s gulag number Anchorage USA 2014

Fr Michael Shields Bronislava s gulag number Anchorage USA 2014

Liliana Iacob Barna 8 martie 2014 Bucuresti Romania

Liliana Iacob Barna 8 martie 2014 Bucuresti Romania

Olivia Marcov Liliana Iacob Gratiela Andreescu 20 August 1979 Bucharest Romania

Olivia Marcov Liliana Iacob Gratiela Andreescu 20 August 1979 Bucharest Romania

Liliana Iacob and Gratiela Andreescu Italy Bucharest Romania

Liliana Iacob and Gratiela Andreescu Italy Bucharest Romania

Peter Jacob Hehn Petrutu's friend CANADA

Peter Jacob Hehn Petrutu's friend CANADA

Mission to Magadan Fr Michael Shields Children Saturday Club April 29 2014

Mission to Magadan Fr Michael Shields Children Saturday Club April 29 2014

Professor Nicolae Marcov at the Faculty of Matehmatics str Academiei 14 Bucharest Spiru Haret amph

Professor Nicolae Marcov at the Faculty of Matehmatics str Academiei 14 Bucharest Spiru Haret amph

Professor Nicolae Marcov Faculty of Mathematics 14 str Academiei sector 3 Bucharest

Professor Nicolae Marcov Faculty of Mathematics 14 str Academiei sector 3 Bucharest

Iulia Motoc ORTA ITALY September October 5 2014 Romania

Iulia Motoc ORTA ITALY September October 5 2014 Romania

Iulia Motoc Clasa I 1973 Romania

Iulia Motoc Clasa I 1973 Romania

Professor Ieronim Mihaila Faculty of Mathematics Str Academiei 14 3rd floor Bucharest 2007

Professor Ieronim Mihaila Faculty of Mathematics Str Academiei 14 3rd floor Bucharest 2007

Olivia Maria Marcov Andrei Dobrescu 12 V 30 Martie 2007 Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov Andrei Dobrescu 12 V 30 Martie 2007 Bucharest Romania

Iulia Motoc Isla Bella September October 5 2014 Romania

Iulia Motoc Isla Bella September October 5 2014 Romania

Olivia Maria Marcov 1968 1969 in Str Sebastian Bucharest Romania la bunica mea Jeana Mardale

Olivia Maria Marcov 1968 1969 in Str Sebastian Bucharest Romania la bunica mea Jeana Mardale

Olivia Maria Marcov JB Deloly AIRAMA July 20 2012 Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov JB Deloly AIRAMA July 20 2012 Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov December 1970 School Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov December 1970 School Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov December 1970 Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov December 1970 Bucharest Romania

Olivia Maria, Nicolae, Magdalena, Silviu Marcov, Maria, Irina Craciunas in 1980 Bucharest sector 6

Olivia Maria, Nicolae, Magdalena, Silviu Marcov, Maria, Irina Craciunas in 1980 Bucharest sector 6

Magdalena Marcov my mother and aunt Stefania Sestocenco Bucharest '60

Magdalena Marcov my mother and aunt Stefania Sestocenco Bucharest '60

Olivia Maria, Silviu Marcov, Irina Craciunas' Birthday May 17 1982 Bucharest Romania

Olivia Maria, Silviu Marcov, Irina Craciunas' Birthday May 17 1982 Bucharest Romania

Olivia Maria, Silviu Marcov, Irina Craciuns'Birthday May 17, 1982, 2 years old, Bucharest

Olivia Maria, Silviu Marcov, Irina Craciuns'Birthday May 17, 1982, 2 years old, Bucharest

Olivia Maria Marcov Irina Craciunas Silviu Marcov January 1, 1983 Bucharest

Olivia Maria Marcov Irina Craciunas Silviu Marcov January 1, 1983 Bucharest

Olivia Maria, Silviu Marcov, Silviu Jr.Craciunas, Irina's Birthday, May 17, 1985 Bucharest

Olivia Maria, Silviu Marcov, Silviu Jr.Craciunas, Irina's Birthday, May 17, 1985 Bucharest

Olivia Maria, Silviu Marcov, Silviu Jr., Irina Craciunas' Birthday, May 17, 1985, Bucharest Romania

Olivia Maria, Silviu Marcov, Silviu Jr., Irina Craciunas' Birthday, May 17, 1985, Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov in 1969 Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov in 1969 Bucharest Romania

Mission to Magadan October 29 2014

Mission to Magadan October 29 2014

Fr Michael Shields of The Heart of Jesus June 4 2014 Magadan Russia USA

Fr Michael Shields of The Heart of Jesus June 4 2014 Magadan Russia USA

Fr Michael Shields of The Heart of Jesus Mission to Magadan E News Oct 2014

Fr Michael Shields of The Heart of Jesus Mission to Magadan E News Oct 2014

The Holy Virgin Mary and the Kremlin Russia December 2014

The Holy Virgin Mary and the Kremlin Russia December 2014

Vladimir Vladimirovich Putin FB page Kremlin Ru En Jan 7 2015

Vladimir Vladimirovich Putin FB page Kremlin Ru En Jan 7 2015

MOSCOW THE CATHEDRAL OF THE IMMACULATE HEART OF MARY ANNA BELOVA

MOSCOW THE CATHEDRAL OF THE IMMACULATE HEART OF MARY ANNA BELOVA

Jesus, The Holy Mother of God Kazanskia by Irina VESELKINA RUSSIA versta-K.ru

Jesus, The Holy Mother of God Kazanskia by Irina VESELKINA RUSSIA versta-K.ru

Vladimir Putin et les enfants orphelins Russie Noel 2014

Vladimir Putin et les enfants orphelins Russie Noel 2014

God and Baby Jesus Ekaterina and Anton Daineko Belarus

God and Baby Jesus Ekaterina and Anton Daineko Belarus

Liliana Iacob Gratiela Andreescu September 2014 Bucharest Romania

Liliana Iacob Gratiela Andreescu September 2014 Bucharest Romania

Gratiela Andreescu Romania Italia

Gratiela Andreescu Romania Italia

Liliana Iacob Barna si Carina Barna 5 iulie 2015 Bucharest Romania

Liliana Iacob Barna si Carina Barna 5 iulie 2015 Bucharest Romania

Vladimir Putin Moscow Russia 2015

Vladimir Putin Moscow Russia 2015

Sr Barbara Hojda Polonia Iunie 2015

Sr Barbara Hojda Polonia Iunie 2015

Sr Barbara Hojda Les Filles de la Charité Magadan Russia 2015

Sr Barbara Hojda Les Filles de la Charité Magadan Russia 2015

Sr Barbara Hojda Les Filles de la Charité Magadan Russia 2015 Pologne

Sr Barbara Hojda Les Filles de la Charité Magadan Russia 2015 Pologne

Fr Michael Shields of The Heart of Jesus April 26 2015 Magadan Russia

Fr Michael Shields of The Heart of Jesus April 26 2015 Magadan Russia

Father Michael Shields of The Heart of Jesus May 21 2015 The Poor Claire Sisters Ireland

Father Michael Shields of The Heart of Jesus  May 21 2015 The Poor Claire Sisters Ireland

Luminita Marina Raileanu psiholog Bucharest Romania July 4 2015

Luminita Marina Raileanu psiholog Bucharest Romania July 4 2015

Sr Barbara Hojda Magadan Russia 13Iulie 2015

Sr Barbara Hojda Magadan Russia 13Iulie 2015

Sr Barbara Hojda Magadan Russia 13 Iulie 2015

Sr Barbara Hojda Magadan Russia 13 Iulie 2015

Vie de Prieres JESUS CHRIST

Vie de Prieres JESUS CHRIST

Olivia Maria Nicolae MARCOV 3 decembrie 2015

Olivia Maria Nicolae MARCOV 3 decembrie 2015

Irina Vatava Moscalenco la fille de Boris Vatav Ma cousine Chisinau Moldova

Irina Vatava Moscalenco la fille de Boris Vatav Ma cousine  Chisinau Moldova

Tania Trahman la petite fille de Boris Vatav Chisinau Moldova

Tania Trahman la petite fille de Boris Vatav Chisinau Moldova

Natasa la fille aînée de Boris Vatav son mari et Tania Trahman leur fille Chisinau Moldova

Natasa la fille aînée de Boris Vatav son mari et Tania Trahman leur fille Chisinau Moldova

Irina Vatav la fille de Boris Vatav le cousin de mon père de Chisinau Moldova

Irina Vatav la fille de Boris Vatav le cousin de mon père de Chisinau Moldova

Valentina et Boris et Irina Vatav Chisinau Moldova

Valentina et Boris et Irina Vatav Chisinau Moldova

Valentina et Boris Vatav le cousin de mon père Chisinau Moldova 2015

Valentina et Boris Vatav le cousin de mon père Chisinau Moldova 2015

Jesus Christ Iisus Hristos

Jesus Christ Iisus Hristos

NOTRE DAME DE LOURDES PRIEZ POUR NOUS

NOTRE DAME DE LOURDES PRIEZ POUR NOUS

Olivia Maria Marcov 1 Octombrie 2014 Bucharest Romania

Olivia Maria Marcov 1 Octombrie 2014 Bucharest Romania

DUMNEZEU TATAL CERESC SFANT VESNIC VIU ATOTPUTERNIC ATOTTIITORUL

DUMNEZEU TATAL CERESC SFANT VESNIC VIU ATOTPUTERNIC ATOTTIITORUL

Olivia Maria MARCOV 5 Ianuarie Janvier 2016 Bucharest Romania

Olivia Maria MARCOV 5 Ianuarie Janvier 2016 Bucharest Romania

Le mot de Jesus Christ Le Verbe Dieu Sfinte Dumnezeule Sfinte Tare Sfinte Fara de Moarte

Le mot de Jesus Christ Le Verbe Dieu Sfinte Dumnezeule Sfinte Tare Sfinte Fara de Moarte

SFANTUL ARHANGHEL MIHAIL CINE E CA DUMNEZEU NIMENI NU E CA DUMNEZEU SFANT VESNIC VIU ATOTPUTERNIC

SFANTUL ARHANGHEL MIHAIL CINE E CA DUMNEZEU NIMENI NU E CA DUMNEZEU SFANT VESNIC VIU ATOTPUTERNIC

Jesus Misericordia ISUS CRISTOS SI COROANA DE SPINI PATIMILE

Jesus Misericordia ISUS CRISTOS SI COROANA DE SPINI PATIMILE

Olivia Marcov Bogdan Buzoianu 31 janvier 1976 CONSTANTINE ALGERIE

Olivia Marcov Bogdan Buzoianu 31 janvier 1976 CONSTANTINE ALGERIE

Maica Domnului icoana Sf Ap Luca aici MD Vladimir

Maica Domnului icoana Sf Ap Luca aici MD Vladimir

Saint Padre Pio NOS LARMES AU CIEL

Saint Padre Pio NOS LARMES AU CIEL

Profesor fizica Ion MANEA Olivia Marcov cl 12 V 1986 Liceul N Balcescu Colegiul Sf SAVA Bucuresti

Profesor fizica Ion MANEA Olivia Marcov cl 12 V 1986 Liceul N Balcescu Colegiul Sf SAVA Bucuresti

Olivia Maria Marcov Icône de la Mère de Dieu Salvatrice et Secours des Affligés Bucarest Romania

Olivia Maria Marcov Icône de la Mère de Dieu Salvatrice et Secours des Affligés  Bucarest Romania

Silviu Marcov mon frère fratele meu Bucarest Romania

Silviu Marcov mon frère fratele meu Bucarest Romania

Lycée Balcescu Saint Sava 1986 la classe 12 V Bucarest Roumanie 2016

Lycée Balcescu Saint Sava 1986 la classe 12 V Bucarest Roumanie 2016

Lycée Balcescu Saint Sava 1986 Bucarest Roumanie 2016

Lycée Balcescu Saint Sava 1986 Bucarest Roumanie 2016

Nasterea Domnului La Naissance du Petit Jésus

Nasterea Domnului La Naissance du Petit Jésus

Jésus-Christ

Jésus-Christ

Nicolae Marcov tata si prof.Constantin Udriste

Nicolae Marcov tata si prof.Constantin Udriste
20 iulie 2012

Camelia,Mihai, Maria SMICALA, Romania v.Finland

Camelia,Mihai, Maria SMICALA, Romania v.Finland

Fecioara Maria pentru ROMANIA de la Jude DUC THANG NGO

Fecioara Maria pentru ROMANIA de la Jude DUC THANG NGO

sâmbătă, 2 iunie 2018

Bonsoir à tous! Buna seara tuturor! Decretele Presedintelui sunt Acte Administrative/ 2 iunie 2018 Samedi 2 juin 2018 21h14


Objet :Bonsoir à tous! Buna seara tuturor! Decretele Presedintelui sunt Acte Administrative/ 2 iunie 2018
De :Olivia Marcov (oliviamarcov@yahoo.fr)
À :
Date :Samedi 2 juin 2018 21h14


Bonsoir à tous! Buna seara tuturor! Decretele Presedintelui sunt Acte Administrative/ 2 iunie 2018

Pe data de 30 mai 2018, CCR, adica Curtea Constitutionala a Romaniei a anuntat prin Comunicatul de pe pagina internet a Curtii, decizia in, nici nu stiu cum sa-l numesc, litigiu fara voie - in pricina opunandu-i pe Presedintele Romaniei vs. Ministrul Justitiei/Guvernul Romaniei.
De la ce a pornit ? Care a fost marul discordiei ?
Presedintele Romaniei a refuzat sa emita Decretul Presedintelui Romaniei de revocare din functia de procuror sef al DNA , a procurorului sef in functie (LCK ).

Mai jos veti gasi 3 fisiere : un articol din presa care ne prezinta dezbaterile, apararea/pledoaria partilor, sau cum s-a desfasurat cauza inaintea judecatorilor CCR ; Comunicatul CCR in care aceasta isi anunta decizia, adica solutia in cauza ce i-a fost inaintate, pe data de 30 mai 2018, decizia urmeaza sa fie redactata si motivata, va aparea mai tarziu pe pagina internet a CCR.
In sfarsit, intr-un fisier am copiat ceea ce in dupa-amiaza aceasta de 2 iunie 2018 am scris pe Facebook, cu privire la aceasta situatie ivita.
M-am sprijinit desigur pe cursurile si manualele de Drept din facultate, sunt mai multi autori citati, adica din mai multe cursuri.

Ah, da, voi mai atasa un fisier in care veti gasi Legea 303/2004 republicata in 2012, in care trebuie sa vedeti si sa cititi articolul 54.
Este greu de lucrat pe legi care sunt foarte des modificate, completate, cu bucatica ; dupa o perioada de timp se dispune republicarea lor.
Apoi continua insa modificarea legilor respective, tot asa cu bucatica.
Si nu mai ai toata legea, de la cap la coada in acelasi document, pentru a o citi cu cap si coada, asa cum este sa zicem in ziua de 1 sau 2 iunie 2018.
De altfel, am impresia ca Legea 303 ( sau 304/ 2004 exista si aceea ) a fost modificata continuu si inca si pe 22 mai 2018 Senatul a aprobat niste modificari !
Din cele gasite pe internet, cand am cautat legea.
De aceea nu am decat versiunea legii 303/ 2004 republicata in 2012, asa, in intregie intr-un singur document.
Aici intereseaza articolul 54 in care e vorba despre revocarea din functie.
Legea 303 priveste statutul judecatorilor si procurorilor; ea dateaza din 2004.
In articolul 54 trebuie sa citim cu atentie :
"    ART. 54
    (1) Procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prim-adjunctul şi adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie, adjuncţii acestuia, procurorii şefi de secţie ai acestor parchete, precum şi procurorul şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi adjuncţii acestora sunt numiţi de Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror, pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.
    (2) Dispoziţiile art. 48 alin. (10) - (12) se aplică în mod corespunzător.
    (3) Preşedintele României poate refuza motivat numirea în funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1), aducând la cunoştinţa publicului motivele refuzului.
    (4) Revocarea procurorilor din funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1) se face de către Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunării generale sau, după caz, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevăzute la art. 51 alin. (2) care se aplică în mod corespunzător."

De la bun inceput trebuia sa se plece de la faptul ca Decretele Presedintelui, in cazul acesta un Decret individual ( caci avea drept obiect sau subiect numai o persoana, pe LCK-procuror sef al DNA ) sunt ACTE JURIDICE ADMINISTRATIVE.
Despre regimul actelor administrative, cum li se mai spune pe scurt, am scris pe Facebook, am citat din cursurile de Drept, veti intelege sigur, am scris pe bucatele, le cititi una dupa alta, si au sens.

Ei bine, stiti cine ? Livia Jurjeu. Eu nu eram la curent cu speta.
Livia a gasit un Status pe FB, al cuiva, necunoscut, si l-a preluat cu share, in statusul acelei persoane, se explica - NU STIU DE UNDE STIA PERSOANA, A DEDUS EA ? cred ca, mai degraba, avea niste informatii, despre cum a judecat Curtea Constitutionala a Romaniei in speta aceasta despre care spun mai sus.
Daca persoana era bine informata, Curtea Constitutionala - dar, atentie, in comunicatul CCR nu apare ceea ce aparea in statusul acelei persoane care explica cititorilor meritele Curtii ! - a respectat legea 303/ 2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.
Trebuie sa citim, am vazut dupa aceea, caci nu explica chiar totuo, articolul 54.
Aici nu existã, deci nu existã o SIMETRIE, si normal ar fi, si logic ar fi, pentru mai multe motive, sa existe simetrie.
Despre ce simetrie vorbesc eu ?
Ei bine, cand presedintele Romaniei EMITE DECRET prin care NUMESTE IN FUNCTIE, Presedintele poate refuza numirea, insa MOTIVAT.
Cand Presedintele Romaniei EMITE DECRET prin care REVOCA DIN FUNCTIE, legea 3030/2004 TACE, TACE SI NU SPUNE CA PRESEDINTELE POATE REFUZA REVOCAREA MOTIVAT.

Pe de alta parte : DECRETELE PRESEDINTELUI ROMANIEI SUNT ACTE JURIDICE ADMINISTRATIVE care trebuie sa fie ACTUALE SI OPORTUNE.
OPORTUNITATEA PRESUPUNE DREPTUL DE APRECIERE AL AUTORITATII administratiei publice - centrale in cazul acesta - care este Presedintele Romaniei.

Mai simplu : cand o autoritate emite un act administrativ, in cazul acesta un Decret are dreptul de apreciere, daca este oportuna emiterea actului ( Decretului ).

Ei bine, se pare ca ( asa ar fi rezultat din statusul acelei persoane Vio Rl, cam asa ceva VYo RL se numea persoana de pe FB ), Curtea Constitutionala ar fi fost de parere ca la emiterea Decretului de Revocare din functie, PRESEDINTELE ROMANIEI CACI NUMAI EL EMITE DECRETUL DE REVOCARE DIN FUNCTIE, ERA LIPSIT, ADICA NU AVEA DREPTUL DE APRECIERE, NU PUTEA REFUZA EMITEREA DECRETULUI, intrucat nu se bucura de dreptul de apreciere, daca este oportun sau nu, adica daca este cazul sau nu ( am spune in termeni comuni ), sa emita Decretul de revocare din functie.
De ce ? Pentru ca articolul 54 al legii 303/2004 republicata, spune ca numai in cazul unei NUMIRI, Presedintele poate refuza, si inca, motivat, emiterea Decretului de numire in functie a unei persoane. IN schimb, cand e vorba de revocarea unei persoane, din functie, mai exact de revocarea din functie, atunci Presedintele nu mai are posibilitatea sa refuze, ( nici ) sa motiveze. De ce ? Pentru ca in articolul 54, acolo unde scrie despre revocarea din functie, nu scrie ca Presedintele poate refuza !!! De aceea.

Problema vine asa :
Daca Presedintele Romaniei care, in exercitarea atributiilor sale prevazute in Constitutia Romaniei, - care a refuzat emiterea decretului de revocare, si a motivat de ce - nu ar fi refuzat motivat, emiterea Decretului, asta inseamna ca Decretul de revocare, nu ar fi fost, nu ar fi - SI ESTE, TOCMAI CA ESTE - UN ACT JURIDIC ADMINISTRATIV.
Fiind un act ( juridic ) administrativ, decretul de revocare din functie SE EMITE.
Se emite si dupa ce se emite, se semneaza.
Se emite si se semneaza de catre Presedintele Romaniei.
Presedintele in exercitarea atributiilor sale, EMITE DECRETE, spune Constitutia ca EMITE DECRETE de numire ( deci si de revocare, pe cale de consedinta ), a emite un decret, inseamna mai mult decat numai a semna un decret ; si, pe de alta parte, ca sa semnezi un decret, mai intai il emiti.
El emite, el semneaza.

Daca Legea 303/2004 in articolul sau 54, la revocarea din functie, nu spune ca Presedintele poate refuza revocarea ( si motivat ), ci spune doar ca REVOCAREA SE FACE DE PRESEDINTELE ROMANIEI, " la propunerea ministrului justitiei ", - ASTA INSEAMNA CA LEGEA FIE ARE O LACUNA, fie ca legea subintelege, ca si la numire ca presedintele poate refuza ( motivat, justificat ), fie ca exista o nepotrivire intre legea 303/2004 in articolul sau 54 si DECRETELE PRESEDINTELUI ROMANIEI CARE SUNT ACTE DE DREPT ADMINISTRATIV CARE TREBUIE SA FIE ACTUALE SI OPORTUNE. Adica emitentul, Presedintele Romaniei, are dreptul de apreciere cand emite actul, daca il emite adica. Tocmai ca apreciaza daca e oportun sau nu, sa emita un act administrativ, adica Decretul.

Si acum sa incep sa atasez fisierele si sa nu uit niciunul.

Acolo unde scrie " Olivia Maria Marcov" sunt postarile mele succesive pe FB in dupa-amiaza de 2 iunie 2018.

olivia


Pièces jointes

  • CCR Apararea Siminei Tanasescu consilier prezidential in dosarul Presedinte v. Ministrul Justitiei Guvern 30 mai 2018.doc (36,50 Ko)
  • Olivia Maria Marcov pe FB despre Decizia CCR in speta Refuzul Decretului de revocare din functie in cazul DNA 2 iunie 2018.doc (149,50 Ko)
  • CCR Comunicat privind solutia CCR in dosarul Presedinte v.Ministrul Justitiei Guvern dat la 30 mai 2018.doc (40,50 Ko)
  • LEGE_303 din 2004 pr statutul magistratilor republicata in 2012 culeasa la 1 iunie 2018 vezi articolul 54.doc (372,50 Ko)

Cu privire la  : CCR in speta Presedintele Romaniei vs. Ministrul Justitiei/Guvernul Romaniei, decizie anuntata prin Comunicatul CCR la 30 mai 2018 pe pagina web a CCR, pentru refuzul emiterii Decretului de revocare din functie a procurorului-sef al DNA (LCK)
Ce spun cursurile/manualele de Drept ???

https://www.facebook.com/oliviamaria.marcov
02/06/2018 20:11:14

Olivia Maria Marcov 2 iunie 2018 ora 8h04 pm
5 mins · 
" ( e ) Pentru ca actele administrative sa producã efectele avute in vedere la elaborarea si adoptarea lor TREBUIE SA FIE ACTUALE SI OPORTUNE. Actualitatea SI OPORTUNITATEA reprezintã o concordantã, in cadrul si in limitele legii, intre SARCINILE (ATRIBUTIILE ) Autoritatilor administratiei publice si PREVEDERILE ACTULUI ADOPTAT/ EMIS. OPORTUNITATEA PRESUPUNE DREPTUL DE APRECIERE AL AUTORITATII ADMINISTRATIVE, in cursul organizarii executarii legii, prin care se asigura exercitarea atributiilor legale in timp optim, cu cheltuieli minime si folosind mijloacele care corespund cel mai bine scopului legii. [...] Din acest motiv, actele administrative fiind supuse controlului pot fi analizate atat din punct de vedere al legalitatii cat si AL OPORTUNITATII LOR. ", - in Drept Administrativ, Partea Generala, Mircea PREDA, Editia a IV-a, Ed.Lumina Lex, Bucuresti, 2006, pp.191.

Olivia Maria Marcov
11 mins · 
"Actul administrati de autoritate : Actele administrative de autoritate reprezinta, practic, categoria de ate administrative prin care autoritatile administratiei publice isi exercita cele ma multe dintre atributiile care le revin. Cuprinzand O VOINTA UNILATERAla, imperativa, aceste acte asigura IN GRADUL CEL MAI INALT ORGANIZAREA EXECUTARII SI EXECUTAREA LEGII, DE CATRE EMITENTUL ACTULUI. Cerintele de legalitate ale actului administrativ de autoritate : Pentru ca actul administrativ de autoritate sa indeplineasca acest rol este necesr sa raspunda unor CERINTE DE LEGALITATE. Aceste cerinte sunt in principal, urmatoarele :(a) actul sa fie adoptat sau EMIS de catre autoritatile sau persoanele competente din punct de vedere material si teritorial si in limitele acestei competente ; (b) continutul actului administrativ sa fie conform cu continutul legii in baza caruia este emis si cu actele normative cu forta juridica superioara ; (c) actul sa corespunda scopului urmarit de legea pe care o pun in executare; (d) actul sa fie adoptat sau emis in forma specifica actelor administrative cu respectarea procedurii si a normelor de tehnica legislativa prevazute de lege ; (e) ACTUL SA FIE ACTUAL SI OPORTUN." - in in Drept Administrativ, Partea Generala, Mircea PREDA, Editia a IV-a, Ed.Lumina Lex, Bucuresti, 2006, pp 187 si urmatoarele.

Olivia Maria Marcov
19 mins · 
"Categorii de acte administrative : - dupa natura juridica, acestea pot fi : (1) Acte administrative de AUTORITATE ( sau acte administrative DE PUTERE PUBLICA ). Aceste acte se adopta sau se EMIT de o autoritate publica in mod UNILATERAL, PE BAZA SI IN VEDEREA EXECUTARII LEGII, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi de drept administrativ ; [...] , dupa competenta materiala, pot exista Acte administrative cu caracter general : aceste acte se adopta sau SE EMIT de autoritatile administratiei publice CARE AU COMPETENTA MATERIALA GENERALA. Din aceasta categorie fac parte DECRETELE PRESEDINTELUI ROMANIEI, [...], dupa competenta teritoriala, actele administrative pot fi : Actele administrative adoptate sau EMISE de autoritatile administratiei publice CENTRALE ( DECRETELE PRESEDINTELUI ROMANIEI, ..., dupa gradul de intindere al efectelor juridice, actele administrative sunt : Acte administrative CU CARACTER INDIVIDUAL, care produc efecte numai u privire la persoane fizice sau juridice determinate. Din aceasta categorie pot face parte : unele DECRETE EMISE DE PRESEDINTELE ROMANIEI, ... - in Drept Administrativ, Partea Generala, Mircea PREDA, Editia a IV-a, Ed.Lumina Lex, Bucuresti, 2006, pp 185 si urmatoarele.

Olivia Maria Marcov
27 mins · 
"Problema OPORTUNITATII ACTELOR ADMINISTRATIVE este strans legata de DREPTUL DE APRECIERE AL ORGANELOR ADMINISTRATIEI PUBLICE SI DE ALEGERE A SOLUTIILOR CELOR MAI ADECVATE PENTRU ORGANIZAREA EXECUTARII LEGII SI EXECUTAREA IN CONCRET A ACESTEIA.[...] Posibilitatea de apreciere acordata organelor administratiei publice trebuie sa se realizeze in limitele legalitatii, REFUZUL NEJUSTIFICAT SI EXCESUL DE PUTERE antrenand raspunderea organelor administratiei publice in conditiile Legii contenciosului administrativ, [...]. - in pp 29-31, in Drept Administrativ si Stiinta Administratiei, Partea a II-a, Emanuel ALBU, Universitatea Spiru Haret, Editura Fundatiei Romania de Maine, , Bucuresti, 2006.

Olivia Maria Marcov
32 mins · 
"Regimul juridic al actelor administrative : Legalitatea si OPORTUNITATEA ACTELOR ADMINISTRATIVE : Regimul juridic al acteor administrative il reprezinta ansamblul regulilor de fond si de forma care determina existenta actelor administrative. Elementul central al regimului juridic il constitutie legalitatea actelor administrative. [...] Dar, in alte situatii, ORGANELOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LI SE CONFERA POSIBILITATEA SA APRECIEZE CONDITIILE SI IMPREJURARILE ADOPTARII SAU EMITERII ACTELOR ADMINISTRATIVE, acestea avand in astfel de cazuri O COMPETENTA DE APRECIERE A OPORTUNITATII ACTELOR ADMINISTRATIVE. Notiunea de OPORTUNITATE este considerata ca fiind acea caracteristica a actului juridic care DEFINESTE O TRASATURA SPECIFICA A ACESTUIA NUMITA SI ACTUALITATE, care EXPRIMA CONCORDANTA ACTULUI CU SARCINILE CE REVIN ORGANELOR ADMINISTRATIEI PUBLICE, IN CADRUL SI IN LIMITELE LEGII. " , - pp 29-31, in Drept Administrativ si Stiinta Administratiei, Partea a II-a, Emanuel ALBU, Universitatea Spiru Haret, Editura Fundatiei Romania de Maine, , Bucuresti, 2006.

Olivia Maria Marcov
40 mins · 
"Actele administrative sunt clasificate in literatura de specialitate in functie de mai multe criterii. In functie de intinderea efectelor juridice pe care le produc, actele administrative se impart in acte administrative normative si acte administrative individuale. ACTELE ADMINISTRATIVE INDIVIDUALE produc efecte FATA DE O PERSOANA SAU FATA DE PERSOANE DINAINTE STABILITE ; astfel de acte sunt hotararile prin care Guvernul numeste prefectii, DECRETELE PRIN CARE PRESEDINTELE ROMANIEI NUMESTE IN FUNCTII PUBLICE, ori acorda gratieri individuale, etc. ", - in Drept Administrativ si Stiinta Administratiei, Partea a II-a, Emanuel ALBU, Universitatea Spiru Haret, Editura Fundatiei Romania de Maine, , Bucuresti, 2006.

( Like : Vasile Alexandru )

Olivia Maria Marcov
43 mins · 
"Trasaturile caracteristice ale actului administrativ : (1 ) Actul administrativ este un ACT JURIDIC, ( 2 ) Actul administeativ este o MANIFESTARE UNILATERALA DE VOINTA JURIDICA DIN PARTEA AUTORITATII ADMINISTRATIVE CARE IL ADOPTA SAU EMITE, ( 3 ) Actul administrativ este supus REGIMULUI DE DREPT ADMINISTRATIV, ( 4 ) Actul administrativ este adoptat/ emis de catre o autoritate administrativa, ( 5 ) Actul administrativ este executoriu din oficiu.", - in Drept Administrativ si Stiinta Administratiei, Partea a II-a, Emanuel ALBU, Universitatea Spiru Haret, Editura Fundatiei Romania de Maine, , Bucuresti, 2006.
LikeShow more reactions
Comments

Olivia Maria Marcov
55 mins · 
"In ceea ce priveste caracterul lor, in literatura de specialitate a fost exprimata opinia ca Decretele Prezidentiale au intotdeauna un caracter individual, dar si opinia ca acestea pot avea si caracter normativ.[...] Sunt, intr-adevar, ACTE ADMINISTRATIVE CU CARACTER INDIVIDUAL DECRETELE DE NUMIRE SAU DE ELIBERARE DIN FUNCTII PUBLICE, EMISE DE PRESEDINTELE ROMANIEI in cazurile prevazute de lege. Tot in legatura cu natura juridica a Decretelor EMISE de Presedintele Romaniei, trebuie amintit ca acestea au fost calificate ca acte administrative supuse controlului instantelor de contencios administrativ, cu exceptiile enumerate de Legea contenciosului administrativ.", - in Drept Administrativ si Stiinta Administratiei, Partea I, Emanuel ALBU, Universitatea Spiru Haret, Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2005

Olivia Maria Marcov
1 hr · 
"In activitatea sa, Presedintele Romaniei emite nu numai acte - juridice, politice -, ci EFECTUEAZA SI OPERATIUNI ADMINISTRATIVE SAU FAPTE MATERIALE : SEMNEAZA DECRETE, TRATATE INTERNATIONALE, PUNE SIGILIUL, s.a. " - in Institutii Administrative, Emil BALAN, Ed.C.H.Beck,, Bucuresti, 2008.
LikeShow more reactions
Comments

Olivia Maria Marcov
1 hr · 
"Decretele Presedintelui Romaniei sunt acte juridice cu caracter administrativ, care pot fi supuse controlului de legalitate pe calea actiunii la instanta de contencios administrativ, in conditiile Legii nr.554/2004." - in Institutii Administrative, Emil BALAN, Ed.C.H.Beck,, Bucuresti, 2008.
LikeShow more reactions
Comments


Olivia Maria Marcov
1 hr · 
"In exercitarea atributiilor sale (inclusiv politice), Presedintele Romaniei EMITE DECRETE, CA ACTE JURIDICE CU CARACTER INDIVIDUAL." - in Institutii Administrative, Emil BALAN, Ed.C.H.Beck,, Bucuresti, 2008.
LikeShow more reactions
Comments


Olivia Maria Marcov
1 hr · 
Care este deosebirea intre EMITE DECRETE SI SEMNEAZA DECRETE ?

Olivia Maria Marcov
1 hr · 
Constitutia României "Actele Presedintelui " Articolul 100 ( 1 ) "In exercitarea atributiilor sale, Presedintele României EMITE DECRETE care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. Nepublicarea atrage inexistenta Decretului."

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Si legiuitorul este de parere ca, Presedintele nu poate decat sa semneze un Decret de revocare din functie, din moment ce i se cere sa isi puna semnatura ? Si atunci de ce mai e nevoie de un DECRET AL PRESEDINTELUI ? Si atunci, ce inseamna, ce semnifica semnatura pusa de Presedinte pe Decretul de revocare din functie, pentru ca, prin semnatura pusa, Presedintele rezulta ca isi da acordul, ca si el a vrut revocarea, ca a fost de acord cu revocarea, nu asta rezulta ? Sau, daca nu rezulta nimic din toate acestea, de ce sa mai fie necesar sa existe un Decret de revocare al Presedintelui ??? Cum vine asta : nu sunt de acord cu revocarea, dar o semnez ? Nu sunt de acord cu revocarea, dar trebuie sa o semnez ? LA LOGICA SIMPLA, O FI LOGIC ?? CURTEA CONSTITUTIONALA A ROMANIEI, IN LIPSA DE LEGIUITOR MAI ATENT SI MAI TALENTAT SAU MAI GRIJULIU, AR TREBUI SA AIBA DECIZIILE SUPUSE UNEI CAI DE ATAC.
LikeShow more reactions
Comment

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Pana astazi, s-a mai intamplat vreodata ca Presedintele Romaniei, sa refuze sa semneze un Decret de eliberare dintr-o functie ? Am impresia ca nu s-a mai intamplat, acesta e primul caz de acest gen. Si, daca te pui in situatia Presedintelui, ti-ar fi usor, ti-ar fi bine, ai gandi ca e tocmai firesc ca, in atributiile tale, sa nu poti decat sa semnezi un Decret care consfinteste vointa altora, iar tie, Presedinte, ti se cere numai sa iti pui semnatura ??? Voi vreti si eu semnez ce vreti voi. Sa aud pe vreunul ca ar vrea sa treaca prin asa ceva. Pentru ca s-ar putea sa aiba ocazia sa treaca.
LikeShow more reactions
Comment

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Si ce s-ar intampla daca Romania ar iesi din UE ? Si pana sa intre Romania in UE cum a fost, cum s-a trait, cum s-a muncit ? UE ar trebui sa deschida Gradinite si sa formeze omul inca de mic copil...s-ar parea ca fara, nu se poate. Oare de ce nu se poate ?
LikeShow more reactions
Comment

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Principiul care urla mai tare si care are functia mai mare. Mai conteaza si numarul. Ma si intreb de cand ne trebuie noua principii ? Si chiar in functie ( inalta ) abia acum s-a auzit de principii... prea tarziu. Chestiunea e cand cineva / ceva nu mai place / nu mai place unora sau altora - din momentul acela trebuie gasit motivul pentru a imbraca motivul ( pentru motiv trebuie sa existe fapta ) in hainele legii, normelor. Si pe urma, e si o chestiune de orgoliu.

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Cum ar fi daca ar exista Principiile de la Bucuresti privind...Justitia, sa zicem...
LikeShow more reactions
Comment

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Nu e interesant ca tocmai la Bangalore si Havana s-au elaborat asemenea Principii si Reguli... ? Comisia Europeana nu va zice nimic. Imi pare cu adevarat rau - dar nu trebuie considerat prin prisma a ceea ce se numeste " politica ", - imi pare sincer rau ca in toata istoria aceasta privind Revocarea/ Refuzul eliberarii/ emiterii Decretului de revocare dintr-o functie, este implicata fara voia ei, persoana Presedintelui Romaniei. Imi pare rau, pentru ca, in rest... Daca principiile si regulile erau cele de la Bucuresti, ar fi fost - in general - mai respectate ? Sa fii Presedinte in Romania nu e usor. De maniera generala, aici e o lupta de forta, care e mai tare, ce ne mai place lupta pentru pozitia dominanta. Numai pentru asta traim !!!!

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Am vazut Bangalore si undeva pe FB ... au o pagina...

Olivia Maria Marcov
2 hrs · 
Nu e interesant ca tocmai la Bangalore si Havana s-au elaborat asemenea Principii si Reguli... ? Comisia Europeana nu va zice nimic. Imi pare cu adevarat rau - dar nu trebuie considerat prin prisma a ceea ce se numeste " politica ", - imi pare sincer rau ca in toata istoria aceasta privind Revocarea/ Refuzul eliberarii/ emiterii Decretului de revocare dintr-o functie, este implicata fara voia ei, persoana Presedintelui Romaniei. Imi pare rau, pentru ca, in rest... Daca principiile si regulile erau cele de la Bucuresti, ar fi fost - in general - mai respectate ? Sa fii Presedinte in Romania nu e usor. De maniera generala, aici e o lupta de forta, care e mai tare, ce ne mai place lupta pentru pozitia dominanta. Numai pentru asta traim !!!!

Olivia Maria Marcov shared a post. 2 iunie 2018, ora 4h00 pm
4 hrs · 

Seism in sistemul de justitie: 500 de procurori, plus zeci de judecatori, reactioneaza fata de decizia CCR. Cred ca penalii tocmai au trecut o linie rosie si nu stiu exact ce consecinte vin la pachet.


G4MEDIA.RO
500 de procurori din toate parchetele, câteva zeci de judecători și auditori de justiție au semnat o declarație ca reacție față de decizia de ieri a Curții Constituționale. Printre semnatari se numără Alexandra Lăncrănjan (procurorul din dosarul Tel Drum), Paul Dumitriu (procurorul din...
LikeShow more reactions
Comments
Olivia Maria Marcov
Olivia Maria Marcov si grefierii nu zic nimic ?
LikeShow more reactions
 · Reply · 2h
Olivia Maria Marcov
Olivia Maria Marcov mai sunt si grefierii, aprozii, arhivarii, registratorii, ...


Mai jos, mesajul meu, emailul meu din seara de 2 iunie 2018 catre voi :
Bonsoir à tous! Buna seara tuturor! Decretele Presedintelui sunt Acte Administrative/ 2 iunie 2018


Pe data de 30 mai 2018, CCR, adica Curtea Constitutionala a Romaniei a anuntat prin Comunicatul de pe pagina internet a Curtii, decizia in, nici nu stiu cum sa-l numesc, litigiu fara voie - in pricina opunandu-i pe Presedintele Romaniei vs. Ministrul Justitiei/Guvernul Romaniei.
De la ce a pornit ? Care a fost marul discordiei ?
Presedintele Romaniei a refuzat sa emita Decretul Presedintelui Romaniei de revocare din functia de procuror sef al DNA , a procurorului sef in functie (LCK ).

Mai jos veti gasi 3 fisiere : un articol din presa care ne prezinta dezbaterile, apararea/pledoaria partilor, sau cum s-a desfasurat cauza inaintea judecatorilor CCR ; Comunicatul CCR in care aceasta isi anunta decizia, adica solutia in cauza ce i-a fost inaintate, pe data de 30 mai 2018, decizia urmeaza sa fie redactata si motivata, va aparea mai tarziu pe pagina internet a CCR.
In sfarsit, intr-un fisier am copiat ceea ce in dupa-amiaza aceasta de 2 iunie 2018 am scris pe Facebook, cu privire la aceasta situatie ivita.
M-am sprijinit desigur pe cursurile si manualele de Drept din facultate, sunt mai multi autori citati, adica din mai multe cursuri.

Ah, da, voi mai atasa un fisier in care veti gasi Legea 303/2004 republicata in 2012, in care trebuie sa vedeti si sa cititi articolul 54.
Este greu de lucrat pe legi care sunt foarte des modificate, completate, cu bucatica ; dupa o perioada de timp se dispune republicarea lor.
Apoi continua insa modificarea legilor respective, tot asa cu bucatica.
Si nu mai ai toata legea, de la cap la coada in acelasi document, pentru a o citi cu cap si coada, asa cum este sa zicem in ziua de 1 sau 2 iunie 2018.
De altfel, am impresia ca Legea 303 ( sau 304/ 2004 exista si aceea ) a fost modificata continuu si inca si pe 22 mai 2018 Senatul a aprobat niste modificari !
Din cele gasite pe internet, cand am cautat legea.
De aceea nu am decat versiunea legii 303/ 2004 republicata in 2012, asa, in intregie intr-un singur document.
Aici intereseaza articolul 54 in care e vorba despre revocarea din functie.
Legea 303 priveste statutul judecatorilor si procurorilor; ea dateaza din 2004.
In articolul 54 trebuie sa citim cu atentie :
"    ART. 54
    (1) Procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prim-adjunctul şi adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie, adjuncţii acestuia, procurorii şefi de secţie ai acestor parchete, precum şi procurorul şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi adjuncţii acestora sunt numiţi de Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror, pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.
    (2) Dispoziţiile art. 48 alin. (10) - (12) se aplică în mod corespunzător.
    (3) Preşedintele României poate refuza motivat numirea în funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1), aducând la cunoştinţa publicului motivele refuzului.
    (4) Revocarea procurorilor din funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1) se face de către Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunării generale sau, după caz, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevăzute la art. 51 alin. (2) care se aplică în mod corespunzător."

De la bun inceput trebuia sa se plece de la faptul ca Decretele Presedintelui, in cazul acesta un Decret individual ( caci avea drept obiect sau subiect numai o persoana, pe LCK-procuror sef al DNA ) sunt ACTE JURIDICE ADMINISTRATIVE.
Despre regimul actelor administrative, cum li se mai spune pe scurt, am scris pe Facebook, am citat din cursurile de Drept, veti intelege sigur, am scris pe bucatele, le cititi una dupa alta, si au sens.

Ei bine, stiti cine ? Livia Jurjeu. Eu nu eram la curent cu speta.
Livia a gasit un Status pe FB, al cuiva, necunoscut, si l-a preluat cu share, in statusul acelei persoane, se explica - NU STIU DE UNDE STIA PERSOANA, A DEDUS EA ? cred ca, mai degraba, avea niste informatii, despre cum a judecat Curtea Constitutionala a Romaniei in speta aceasta despre care spun mai sus.
Daca persoana era bine informata, Curtea Constitutionala - dar, atentie, in comunicatul CCR nu apare ceea ce aparea in statusul acelei persoane care explica cititorilor meritele Curtii ! - a respectat legea 303/ 2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.
Trebuie sa citim, am vazut dupa aceea, caci nu explica chiar totuo, articolul 54.
Aici nu existã, deci nu existã o SIMETRIE, si normal ar fi, si logic ar fi, pentru mai multe motive, sa existe simetrie.
Despre ce simetrie vorbesc eu ?
Ei bine, cand presedintele Romaniei EMITE DECRET prin care NUMESTE IN FUNCTIE, Presedintele poate refuza numirea, insa MOTIVAT.
Cand Presedintele Romaniei EMITE DECRET prin care REVOCA DIN FUNCTIE, legea 3030/2004 TACE, TACE SI NU SPUNE CA PRESEDINTELE POATE REFUZA REVOCAREA MOTIVAT.

Pe de alta parte : DECRETELE PRESEDINTELUI ROMANIEI SUNT ACTE JURIDICE ADMINISTRATIVE care trebuie sa fie ACTUALE SI OPORTUNE.
OPORTUNITATEA PRESUPUNE DREPTUL DE APRECIERE AL AUTORITATII administratiei publice - centrale in cazul acesta - care este Presedintele Romaniei.

Mai simplu : cand o autoritate emite un act administrativ, in cazul acesta un Decret are dreptul de apreciere, daca este oportuna emiterea actului ( Decretului ).

Ei bine, se pare ca ( asa ar fi rezultat din statusul acelei persoane Vio Rl, cam asa ceva VYo RL se numea persoana de pe FB ), Curtea Constitutionala ar fi fost de parere ca la emiterea Decretului de Revocare din functie, PRESEDINTELE ROMANIEI CACI NUMAI EL EMITE DECRETUL DE REVOCARE DIN FUNCTIE, ERA LIPSIT, ADICA NU AVEA DREPTUL DE APRECIERE, NU PUTEA REFUZA EMITEREA DECRETULUI, intrucat nu se bucura de dreptul de apreciere, daca este oportun sau nu, adica daca este cazul sau nu ( am spune in termeni comuni ), sa emita Decretul de revocare din functie.
De ce ? Pentru ca articolul 54 al legii 303/2004 republicata, spune ca numai in cazul unei NUMIRI, Presedintele poate refuza, si inca, motivat, emiterea Decretului de numire in functie a unei persoane. IN schimb, cand e vorba de revocarea unei persoane, din functie, mai exact de revocarea din functie, atunci Presedintele nu mai are posibilitatea sa refuze, ( nici ) sa motiveze. De ce ? Pentru ca in articolul 54, acolo unde scrie despre revocarea din functie, nu scrie ca Presedintele poate refuza !!! De aceea.

Problema vine asa :
Daca Presedintele Romaniei care, in exercitarea atributiilor sale prevazute in Constitutia Romaniei, - care a refuzat emiterea decretului de revocare, si a motivat de ce - nu ar fi refuzat motivat, emiterea Decretului, asta inseamna ca Decretul de revocare, nu ar fi fost, nu ar fi - SI ESTE, TOCMAI CA ESTE - UN ACT JURIDIC ADMINISTRATIV.
Fiind un act ( juridic ) administrativ, decretul de revocare din functie SE EMITE.
Se emite si dupa ce se emite, se semneaza.
Se emite si se semneaza de catre Presedintele Romaniei.
Presedintele in exercitarea atributiilor sale, EMITE DECRETE, spune Constitutia ca EMITE DECRETE de numire ( deci si de revocare, pe cale de consedinta ), a emite un decret, inseamna mai mult decat numai a semna un decret ; si, pe de alta parte, ca sa semnezi un decret, mai intai il emiti.
El emite, el semneaza.

Daca Legea 303/2004 in articolul sau 54, la revocarea din functie, nu spune ca Presedintele poate refuza revocarea ( si motivat ), ci spune doar ca REVOCAREA SE FACE DE PRESEDINTELE ROMANIEI, " la propunerea ministrului justitiei ", - ASTA INSEAMNA CA LEGEA FIE ARE O LACUNA, fie ca legea subintelege, ca si la numire ca presedintele poate refuza ( motivat, justificat ), fie ca exista o nepotrivire intre legea 303/2004 in articolul sau 54 si DECRETELE PRESEDINTELUI ROMANIEI CARE SUNT ACTE DE DREPT ADMINISTRATIV CARE TREBUIE SA FIE ACTUALE SI OPORTUNE. Adica emitentul, Presedintele Romaniei, are dreptul de apreciere cand emite actul, daca il emite adica. Tocmai ca apreciaza daca e oportun sau nu, sa emita un act administrativ, adica Decretul.

Si acum sa incep sa atasez fisierele si sa nu uit niciunul.

Acolo unde scrie " Olivia Maria Marcov" sunt postarile mele succesive pe FB in dupa-amiaza de 2 iunie 2018.

olivia

***********************************************************************************

ARTICOL DE PRESA :Curtea Constituțională a DECIS: Laura Codruța Kovesi poate fi REVOCATĂ ( https://www.stiripesurse.ro/curtea-constitutionala-a-decis--laura-codruta-kovesi-poate-fi-revocata_1267935.html )
Publicat: 30/05/2018
Sursa foto: www.ccr.ro
Curtea Constituţională a României apronunţat miercuri decizia pe tema conflictului între puteri în cazul respingerii revocării şefei DNA, Laura Codruţa Kovesi.
Judecătorii CCR au admis sesizarea Guvernului și s-a constatat existența conflictului de natura constituțională între Guvern și Administrația Prezidențială.
Președintele CCR a explicat că în minuta ședinței va fi indicată și calea de rezolvare a conflictului.

În 10 mai, având nevoie de timp pentru a delibera, plenul Curţii a dispus amânarea pronunţării pentru data de 30 mai.

În şedinţa de atunci, părţile şi-au susţinut punctul de vedere în legătură cu cererea premierului de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională între ministrul Justiţiei, pe de o parte, şi preşedintele României, pe de altă parte, în principal, şi între Guvernul României şi preşedinte, în subsidiar, determinat de refuzul lui Klaus Iohannis de a da curs cererii de revocare din funcţia de procuror-şef al DNA a Laurei Codruţa Kovesi.

Din partea Guvernului a pledat ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, în timp ce Preşedinţia a fost reprezentată de consilierul prezidenţial Simina Tănăsescu, care a cerut respingerea cererii ca inadmisibilă.

* În pledoaria sa, ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a afirmat că refuzul preşedintelui Klaus Iohannis de revocare a procurorului şef al DNA, Laura Codruţa Kovesi, motivat prin lipsa oportunităţii politice, este de natură să creeze un blocaj instituţional.

El a susţinut că în raportul pe care l-a întocmit a adus argumente de natură juridică şi managerială în favoarea revocării, în timp ce şeful statului a adus argumentul lipsei de oportunitate.

"Ministrul Justiţiei are autoritatea asupra procurorilor, pe care i-o conferă articolul 132 din Constituţie, ministrul Justiţiei are instrumentele (...), are criteriile de evaluare a activităţii manageriale şi celelalte criterii. Spre deosebire, preşedintele României nu are nicio autoritate asupra procurorilor conferită de Constituţie, nu are instrumentele de evaluare a activităţii profesionale, manageriale. (...) Considerăm noi că lipsa unei intervenţii la nivelul dumneavoastră pentru eliminarea acestui blocaj, pentru preîntâmpinarea pe viitor a unor blocaje asemănătoare, ar fi de natură să acrediteze şi să susţină ideea potrivit căreia oricând, în orice împrejurare, indiferent de motive, politice, discreţionare, preşedintele României ar putea să refuze să dea curs unei proceduri legale, blocând-o la jumătatea parcursului", a mai spus ministrul Justiţiei.

* La rândul său, consilierul prezidenţial Simina Tănăsescu a afirmat că refuzul preşedintelui Klaus Iohannis de revocare a procurorului şef al DNA, Laura Codruţa Kovesi, nu este cauza unui blocaj instituţional, ci reprezintă finalizarea unei proceduri şi exercitarea unei atribuţii legale a şefului statului.

Ea a adăugat că în sesizarea transmisă CCR de prim-ministrul Viorica Dăncilă nu se precizează în ce constă blocajul instituţional la care se face referire.
"Situaţia prezentată în sesizare nu constituie un conflict juridic de natură constituţională. Prin urmare, vă rog să respingeţi cererea ca inadmisibilă", a mai spus consilierul prezidenţial.

Conduita care îi este imputată preşedintelui în cazul refuzului de revocare a procurorului-şef al DNA nu reprezintă o problemă de constituţionalitate, ci una de legalitate, a cărei soluţionare revine instanţelor de judecată, se arată în punctul de vedere transmis de Klaus Iohannis către CCR.

"Aspectele invocate (...) şi calificate de autorul sesizării drept conflict juridic de natură constituţională nu se circumscriu cerinţelor referitoare la: autorităţile constituţionale ce pot fi subiecte ale acestuia, în ceea ce îl priveşte pe ministrul Justiţiei; nu vizează un conflict de competenţă (pozitiv sau negativ) născut între autorităţile publice constituţionale sau o situaţie conflictuală a cărei naştere rezidă în mod direct din textul Constituţiei; nu există un blocaj instituţional; conduita imputată nu reprezintă o problemă de constituţionalitate, prin ea însăşi, ci una de legalitate, ce intră în sfera de competenţă a instanţelor de judecată", se afirmă în document.

Conform şefului statului, din modul de structurare a sesizării nu rezultă ce autoritate publică este parte în conflict cu preşedintele României, în ce constă blocajul instituţional în concret şi care este raţiunea introducerii cererii, câtă vreme modul de interpretare şi aplicare a dispoziţiilor legale intră în sfera de înfăptuire a actului de justiţie, motiv pentru care se solicită respingerea ca inadmisibilă.

Sesizarea formulată de prim-ministru, după refuzul preşedintelui Klaus Iohannis de a o revoca din funcţie pe şefa DNA, a fost depusă la CCR pe 23 aprilie.


Sursa: https://www.stiripesurse.ro/curtea-constitutionala-a-decis--laura-codruta-kovesi-poate-fi-revocata_1267935.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu