Camelia, Mihai si
Maria Smicala, cazul incredibil al unei familii distruse de Finlanda in
politica ei lacomã, ipocrita, de rea-credinta, criminala, si care se vrea onesta,
infatisat in Cuvantul Ortodox, pe pagina FB a dnei dr.Camelia Smicala, si nu
numai – 14 aprilie 2020
Sunt mai multe de spus, de infatisat, de retinut, de pastrat viu in memorie pana la solutionarea
cazului acestuia, sunt mai multe aspecte de avut in vedere, dar sa incep :
Un Stat extrem de
vigilent, caruia nu ii scapa nimic din viata cetatenilor sai si care isi omoara
cetatenii.
De fapt, ii omoara pe toti care se nasc in Finlanda, in “grija”
pe care o are fata de copii, de toti cei nascuti pe teritoriul ei.
Un Stat vigilent care insa inchide ochii, sau mai bine
spus ii tine larg deschisi sa nu cumva sa ii scape din mana cei pe care ii tine
inchisi fortat.
In Finlanda existã tribunale sau curti de district pentru
cauzele civile si penale, si mai existã, separat si instantele administrative.
Ieri am cautat pe internet site-uri in limba franceza cu
privire la Finlanda, organizarea ei judiciara, sistemul de Drept, documente
despre Protectia Copilului, varsta la care un copil, un adolescent atinge
majoratul, si mai am de facut inca si alte cautari.
Francezii au facut calatorii de studii in Finlanda si
astfel avem unele surse in limba franceza, articole din reviste de Drept, avem
Constitutia Finlandei in limba franceza...
Nu am gasit insa
Legea privind Protectia Copilului din Finlanda in limba franceza.
Am sa postez separat, pe blog, cele gasite deja de mine
pe internet si pe care le-am trimis deja pe Facebook ca sa le pot reciti,
regasi azi.
Ceea ce este
incredibil – este incredibil cum au gasit finlandezii calea de a infatisa o
crima si intentii “ bune” in legatura cu soarta oamenilor si a copiilor, sub
cele mai nobile si indreptatite griji si atentii pentru om !
Instantele
administrative functioneaza cu judecatori – fireste, nu ? – da, insa acesti
judecatori stiti cine sunt ei ???
Intrebarea este :
Cum de sunt ei, atat de numerosi, acesti judecatori care alcatuiesc o categorie
speciala, este speciala pentru ca....
Imaginati-va ca
judecatorii curtilor sau instantelor de judecata administrative mai inainte de
a fi judecatori au fost...ASISTENTI SOCIALI.
Faptul ca acesti
judecatori sunt fostii ASISTENTI SOCIALI este infatisat si repetat apoi de
organizatia pentru Drepturile Omului “Lokakuun Liike”, de fiecare data mai
aflam ceva nou, sa vedem :
“The trials are not held in objective District courts but in Administrative courts, where incompetent and inexperienced judges,
often ex- social workers accept (acceptance rate over 95%) almost all
applications of social workers without hearing the families or investigation or
demanding proof of the accusations “
/ “Procesele nu
sunt tinute in Curtile de District, ci in Curtile Administrative, unde judecatori
incompetenti si lipsiti de experienta, adesea fosti lucratori sociali
acceptã ( procentul de acceptare este de peste 95 % ) aproape toate
cererile formulate de lucratorii sociali, fara a audia/asculta familiile [
copiilor ] sau [ fara ] a cerceta sau a cere dovezi cu privire la acuzatii.”
Acuma, ma intreb – ca un fapt secundar poate – daca
asistenti sociali si lucratori sociali este una si acelasi lucru.
Dar e cert ca lucratorii sociali, fie ca sunt una si
acelasi lucru cu a fi asistenti sociali, sunt aceia care lucreaza in cadrul Serviciilor Sociale din Tampere.
Serviciile Sociale sunt descentralizate, au autonomie si
nu au institutie ierarhica.
Se pare ca ar exista niste Agentii Regionale care nu stiu
bine ce fac, exercita un fel de control, ar trebui sa faca inspectii in
Centrele de Plasament, in centrele unde sunt copiii institutionalizati, dar nu
ajung sa faca inspectiile acestea decat prea rar, ei ar trebui sa verifice
conditiile si realitatea concreta din institutiile respective.
Cu alte cuvinte Serviciile Sociale sunt mai mult decat
stapane pe soarta omului si a copilului, si nu dau socoteala nimanui, cel putin
in ultima instanta.
Acuma, faptul ca
in Finlanda existã instante de judecata
administrative, este un lucru, un
fapt firesc, normal.
In mod obisnuit instantele de judecata – oricum s-ar numi
si ar fi ele oriunde in lume, in orice tara : judecatorii, tribunal/e,
curte/curti, de orice nivel – trebuie sa functioneze cu judecatori competenti.
Cu privire la
judecatori : existã situatii, si trebuie ca existã si in Finlanda,
cand judecatorii se afla intr-o situatie de incompatibilitate sau cand ei insisi au cunostinta de o situatie si
stiu ca nu pot judeca un proces sau altul si atunci ei trebuie sa faca o cerere
de abtinere, adica cum ca se abtin de la judecarea pricinii, pentru
cutare motive...
De regula, un caz de incompatibilitate,
sau pe cale de consecinta si o cerere de abtinere,
priveste o cauza anume, adica un dosar sau un proces anume.
Bine, bine, numai ca in cazul Finlandei situatia aceasta,
incompatibilitatea – desi in acest
mod ma indoiesc ca este prevazuta prin lege ! – este de-a dreptul COLECTIVA.
Ne confruntãm in Finlanda cu o INCOMPATIBILITATE
COLECTIVA, intrucat fosti lucratori sociali ajung sa fie, si mai
exact, SA FIE NUMITI – stiti, nu-i asa ca stiti cine numeste un judecator in
functie, adica cine numeste in functie judecatorii intr-un Stat de Drept... ? –
deci fosti lucratori sociali care lucreaza cu copiii in centre de plasament si
centre de educare supravegheata cum am citit ca au fost infiintate in temeiul
Legii privind protectia copiilor in Finlanda, si in alte centre, sau institutii
sau asezaminte in care sunt plasati – de fapt internati, dusi cu sila, fortat –
minorii si in care raman pana tarziu – ajung sa FIE NUMITI JUDECATORI si
functioneaza ca judecatori in
Instantele Administrative ale Finlandei in care se judeca
cererile in legatura cu plasamentul copiilor, internarea copiilor in centre
care functioneaza pentru...protectia copilului...
Judecatorii sunt
numiti de Presedintele Finlandei.
(“Les juges sont nommés
par le président de la République. » - sursa : https://e-justice.europa.eu/content_legal_professions-29-fi-maximizeMS-fr.do?member=1
)
In Finlanda, puterea executiva o au presedintele tarii,
dar si primul ministru al tarii.
Intr-adevar, primul ministru al tarii, are in Finlanda o
mare putere ! Cu adevarat !
Pentru “protectia” copiilor se aloca, se dau pe
romaneste, sume mari de bani, si toti cei care lucreaza intr-un sistem din
acesta al Protectiei Copilului se bucura de sume de bani foarte mari, de care
in alte conditii n-ar putea visa nici intr-o viata intreaga de munca non-stop
de luni pana duminica si zi si noapte continuu.
Deci ei au ajuns la niste sume de bani enorme, enorme cel
putin daca comparam, daca ne gandim ca in mod obisnuit, avand in vedere, in
general, media, situatia economica, fie si a Finlandei care e destul de
evoluata si in ce priveste Economia – un om angajat in munca, obisnuit, nu ar
putea castiga, nu ar putea obtine. Si cred ca se poate spune ca un lucrator
social, cu atat mai putin, desi pana la momentul acesta nu stiu cat de bine
sunt platiti in general, lucratorii sociali, sau erau in trecut, pana la epoca
aceasta a unor sume mari, alocate Protectiei Copilului.
Or, Finlanda e un Stat vigilent, caruia nu ii scapa viata
nimanui sa respira oxigenul pe teritoriul ei.
Cum putem noi sa explicam faptul ca – multi, asa, ca un
fel de “val” – lucratori sociali, dintr-o data, isi schimba profesia si nu
numai ca si-o schimba, dar toti si-au dorit si isi doresc sa fie JUDECATORI ?
Finlanda ne uimeste cu numarul de lucratori sociali care
visau probabil de mici sa ajunga judecatori, dar care nu au putut si au devenit
lucratori sociali, insa acum, dintr-o data si-au putut realiza visul din
copilarie sau adolescenta.
Ai spune ca cineva i-a impins de la spate si i-a indemnat
pe lucratorii sociali sa se faca judecatori !
Si daca Finlanda e un Stat vigilent si prin legile ei chiar se ocupa de soarta cetatenilor sai
si a celor care ii calca teritoriul, pragul, cum de ii scapa situatia asta
CELUI CARE NUMESTE IN FUNCTIE JUDECATORI ?
Pentru ca e batator
la ochi, e un fenomen acesta, ca lucratorii sociali sa devina judecatori in
instantele administrative.
Presedintele Finlandei
care numeste in functii publice, care numeste judecatorii, nu este la curent cu
faptul ca numeste prea adesea in functia de judecator, fosti lucratori sociali
care urmeaza sa functioneze in Curtile Administrative ?
Si daca cunoaste
aceasta situatie, a facut ceva pentru a stopa aceasta migrare din domeniul
Asistentei Sociale/Serviciilor Sociale, in domeniul Dreptului si al
Magistraturii ?
Nu i se parea
bizara, absolut ciudata aceasta migrare, aceasta dorinta a lucratorilor sociali
de a deveni judecatori in Curtile Administrative ?
Pentru ca, vedem ca nu si-au dorit sa fie judecatori
civili sau in domeniul Dreptului Penal....
Nici judecatori in litigiile de munca nu si-au dorit sa
devina.
De mici se pare ca au stiut cu mare, mare precizie ce fel
de judecatori vor ei sa devina.
Uimitori copii au fost sau uimitori adolescenti !
Daca
Finlanda este o
Republica parlamentara.
IN mod neobisnuit, unic chiar la nivel international,
Finlanda nu are Curte Constitutionala.
“Il
n’existe pas de Cour constitutionnelle en Finlande : le mécanisme de contrôle
de constitutionnalité est intégré dans le processus d’élaboration des lois, ce
qui constitue une exception au niveau international. » / adica, in
traducere :
«Nu existã
Curte Constitutionala in Finlanda : mecanismul controlului
constitutionalitatii [legilor] este integrat in procesul elaborarii legilor,
ceea ce constituie o exceptie la nivel international. »
(sursa :
infoprisons.ch/bulletin_13/finlande_LegiGlobe.pdf )
Din aceeasi
sursa aflam ca, citez : « Le pouvoir exécutif est exercé par le
Président, chef de l’Etat, et par le cabinet (Council of State) présidé par le
Premier ministre. Le Président, élu pour 6 ans, peut faire des propositions de
loi, utiliser un droit de veto et demander des sessions parlementaires extraordinaires.
Il nomme le Premier ministre et les membres du cabinet. Il peut dissoudre le
Parlement, sur proposition du Premier ministre et après avoir auditionné les
groupes parlementaires.
Le pouvoir
législatif est détenu par un Parlement monocaméral de 200 membres (Eduskunta).
En tant qu’autorité budgétaire, il vote le projet de loi de finances. Les
parlementaires peuvent faire des propositions de loi, modifier la Constitution,
outrepasser le veto du Président et provoquer la démission du cabinet. La commission
de constitutionnalité du Parlement est chargée de se prononcer sur la constitutionnalité
des projets de loi et autres affaires soumises à examen. »
(sursa :
infoprisons.ch/bulletin_13/finlande_LegiGlobe.pdf ), adica in traducere :
“Puterea
executiva este exercitata de Presedinte, seful Statului, si de Cabinet
(Consiliul de Stat) prezidat de Primul Ministru. Presedintele, ales pentru 6
ani, poate face propuneri de lege, poate utiliza un drept de veto si poate cere
sesiuni parlamentare extraordinare. El [ Presedintele ] il numeste pe Primul
Ministru si ii numeste pe membrii Cabinetului. El poate dizolva Parlamentul, la
propunerea Primului Minstru si dupa ce a audiat grupurile parlamentare.
Puterea
legislativa este detinuta de un Parlament monocameral alcatuit din 200 de
membri (Eduskunta). In calitate de autoritate bugetara, el [ Parlamentul ]
voteaza proiectul Legii Finantelor. Parlamentarii pot face propuneri de lege,
pot modifica Constitutia, pot trece peste veto-ul Presedintelui si pot provoca
demisia Cabinetului. Comisia de constitutionalitate a Parlamentului este
insarcinata cu pronuntarea asupra constitutionalitatii proiectelor de lege si a
altor afaceri* [ * afaceri, in franceza se spune asa cand e vorba de procese,
cauze, dosare, litigii, dar poate aici e vorba si de alte situatii ] supuse
examenului (examinarii).”
Revin acuma
la Organizatia pentru Drepturile
Omului “Lokakuun Liike”, care spune ca: “5. Social workers, often incompetent (in some regions over half of
the staff) and challengeable (every third is planning to be private
entrepreneur) protect the agents and entrepreneurs of foster care instead of
children.” , adica in traducere ar veni asa :
“Lucratorii
sociali, adesea incompetenti ( in unele regiuni sunt mai mult de jumatate din
Personal ) si discutabili [ recuzabili ] ( fiecare al treilea isi doreste sa
devina un antreprenor privat ) ii protejeaza pe agentii si pe antreprenorii
centrelor/caselor de protectia copilului in loc sa ii protejeze pe copii.”
Am gasit ieri un articol despre Primul
Ministru al Finlandei, este o fata tanara, de 34, 35 de ani, care a intrat in
politica, in politica social-democrata. A ajuns deputat, prin 2015.
Sanna
Mirella Marin este o fata tanara si foarte frumoasa si care a crescut intr-o
familie de femei lesbiene.
In
articolul pe care l-am gasit ieri scria ca mama ei a incurajat-o intotdeauna sa
invete, a sprijinit-o, si ca ar fi... prima din familia ei care are studii
universitare (sau cam asa ceva).
La vreo 27
de ani, Sanna era deja deputat.
Camelia
Smicala o cunoaste pe Sanna si a stat de vorba cu ea despre situatia ei (a
Cameliei) si a copiilor ei Mihai si Maria Jalaskoski Smicala.
Tot in 2015, Camelia Smicala voia sa se mute
in alt oras decat Tampere unde locuia/locuieste, int-un oras finlandez aflat la
granita cu Rusia, unde urma sa aiba un salariu mai mare.
Potrivit
regulilor finlandeze, Camelia Smicala a anuntat autoritatile ca urmeaza sa
plece din Tampere, sa se mute, si si-a pus casa in vanzare.
Si tot in 2015, fostul ei sot Petri Kalaskoski a
aflat de mutarea iminenta a Cameliei Smicala si a formulat/depus plangere la
Judecatoria Tampere in care reclama ca fosta lui sotie voia sa fuga din
Finlanda cu cei doi copii [ ai lor, dar ai lor vorba vine, ca el numai tata nu
poate fi numit ] Mihaita si Maria sau cu prenumele lor intreg Johan-Mihail si
Maria-Aleksandra Jalaskoski.
De aici s-au tras necazurile cele mai mari
ale Cameliei si copiilor ei Mihaita si Maria.
Instanta de
judecata din Tampere a procedat – pesemne,
ca nu se poate sa fi fost altfel, - in procedura
de urgenta, care la noi in Romania este
procedura Ordonantei Presedintiale, si fara citare, fara somatie, a dispus ca
sa fie incredintati – eu am inteles ca atunci i-au incredintat copiii, custodia
lor, lui Petri Jalaskoski – sau sa aiba custodia copiilor, fostul sot al
Cameliei-Mihaela Smicala (Mocanu, si fosta Jalaskoski ).
Nu putea fi altfel, intrucat sistemele de
Drept sunt destul de asemanatoare si am sa arãt de ce:
Pentru cã, iatã, citez : « 2 - Système juridique : Le droit finlandais est inspiré du
droit romano-germanique et influencé par le droit suédois. Il est codifié.”, adica, in traducere : « Sistemul juridic [ in Finlanda ] :
Dreptul finlandez este inspirat din Dreptul Romano-Germanic si influentat de Dreptul
suedez. Este codificat. » (infoprisons.ch/bulletin_13/finlande_LegiGlobe.pdf)
In Marele
Sistem de Drept Romano-Germanic se cuprinde si România, tara noastra, dar si
Finlanda, dupa cum voi arãta aici in continuare:
Despre “Marele Sistem de Drept
Romano-germanic:
“IN acest
mare sistem juridic contemporan sunt incluse Sistemul de Drept Francez si
German, precum si cele inrudite cu acestea;”
“Sistemul
de drept romano-germanic a aparut si s-a cristalizat, in secolul al XIII-lea,
cand Statele europene au receptat Dreptul Roman si l-au alaturat dreptului
cutumiar specific lor.”
“Din punct
de vedere al structurii sale, marele sistem de drept romano-germanic cuprinde :
1) sistemul juridic francez ; 2)
sistemul juridic german ; 3 ) sistemul juridic scandinav.”
“Sistemul juridic
francez s-a raspandit DIN Franta, in urmatoarele tari : România, Olanda, Belgia, Italia, Luxemburg, Spania, Portugalia,
Bulgaria, Polonia.”
“Sistemul
de drept scandinav : Acest drept se
aplicã in Finlanda, Suedia,
Danemarca, Norvegia si Islanda.”
“Dreptul scandinav are la baza: Codul
Danez din 1683, Codul Norvegian din 1867, Codul
Suedez din 1734, toate
continand reglementari specifice marelui sistem de drept romano-germanic.”
“Finlanda a
fost sub dominatia Suediei timp de peste cinci secole (pana in anul 1808).”
Am citat
din cursul universitar “Introducere in Drept”, Editura Pro Universitaria,
Bucuresti, 2006, autor : prof.univ.dr.Costica Voicu”.
IN România,
in vechiul Cod de Procedura Civila, acela care a fost in vigoare pana la
intrarea in vigoare a Noului Cod de Procedura Civila sau Legea 134/2010, dar si
in prezent, procedura speciala a Ordonantei Presedintiale (Prezidentiale) putea
avea loc, poate avea loc daca exista o urgenta, un motiv grabnic, iar masurile
dispuse prin Ordonanta Presedintiala de catre judecator/i sunt vremelnice,
adica nu sunt definitive, sunt de natura vremelnica.
Ordonanta
Presedintiala nu solutioneaza fondul unui litigiu, al unei “probleme”.
Trebuie
retinut ca prin Ordonanta Presedintiala, prin hotararea judecatoreasca data, se
pot dispune masuri numai de natura vremelnica sau provizorii.
Pentru a
judeca o cerere formulata de [ un ] reclamant, in cazul nostru reclamantul in
Finlanda a fost Petri Jalaskoski, judecatorul – in Romania – poate dispune ca
partile sa fie citate, sau sa nu fie citate. De asemenea, in caz de urgenta
deosebita, Ordonanta va putea fi data chiar in aceeai zi, iar “judecata se face
de urgenta si cu precadere, nefiind admisibile probe a caror administrare
necesita un timp indelungat.
Ordonanta este provizorie ( adica prin ea
se dispun masuri de natura vremelnica, provizorie ) si este si executorie.
IN cazul
nostru, al Romaniei, “ la cererea reclamantului, instanta va putea hotari ca
executarea sa se faca fara somatie sau fara trecerea unui termen”.
Ordonanta
presedintiala nu are autoritate de lucru judecat asupra cererii privind fondul
dreptului.
IN schimb,
“ hotararea data asupra fondului dreptului are putere de lucru judecat asupra
unei cereri ulterioare de ordonanta presedintiala”.
In Noul Cod
de Procedura Civila din Romania, procedura speciala a Ordonantei Presedintiale
este reglementata de articolele de la 982 inclusiv, pana la 987 inclusiv.
Si acum, un aspect care nu trebuie deloc
pierdut din vedere, dimpotriva :
“Cerinta ca
masura luata de instanta sa aiba caracter vremelnic reprezinta a doua conditie
de admisibilitate a ordonantei [presedintiala]. Pe aceasta cale nu se pot lua
masuri definitive, care sa rezolve in fond litigiul dintre parti. In principiu,
aceste masuri sunt chemate sa mentina o situatie de fapt, pana cand se va
solutiona fondul, deci au o limita in timp, pana la rezolvarea in fond a
litigiului, chiar daca in hotararea pronuntata nu se face nicio mentiune in
acest sens.”
Si acum,
iata ce scrie in continuare :
“Totusi, nu intotdeauna, datorita
caracterului vremelnic, masurile luate pe cale de Ordonanta au o durata
limitata in timp. Astfel, este posibil ca partea impotriva careia s-a luat
masura sa nu sesizeze instanta de fond si deci, in fapt, masura va ramane
definitiva.” ( citate din”Tratat Teoretic si Practic de Procedura
civila, Vol.II, Editura National, 1997, autor prof.univ.dr.Viorel Mihai
Ciobanu, judecator la Curtea Constitutionala ).
Si acuma ....
De ce spun ca procedura nu poate decat
semana cu aceea din Finlanda ?
Pentru ca
instanta din Tampere, la cererea reclamantului Petri Jalaskoski a procedat
grabnic, urgent si a si trimis 2, 3 executori judecatoresti acasa la dna
Camelia Smicala care i-au ridicat copiii, pe Mihai si Maria, de la domiciliu.
Camelia
Smicala si-a aparat copiii, motiv pentru care, dupa ce executorii au luat cu
sine copilasii, la o data ulterioara Camelia a fost judecata pentru ca ar fi
impiedicat executarea hotararii judecatoresti si a fost si condamnata, desi
executorii judecatoresti se pare ca i-au rupt coastele cand si-a aparat copiii,
desi erau 3 barbati solizi si ea o femeie destul de mica, de scunda, desi o
femeie frumoasa, bine si armonios proportionata si bine dezvoltata, o femeie si
inteligenta si cu mult curaj si capabila de foarte multa iubire.
Despre ordonanta presedintiala, revenind
putin asupra ei, sa vedem care este originea Ordonantei Presedintiale :
“Ordonanta
presedintiala este de origine FRANCEZA (Edictul din 22 ianuarie 1685, Legea din
11 februarie 1791, Codul din 1806), fiind introdusa in legislatia noastra [ romaneasca
din Romania ] prin articolul 66 bis cu ocazia revizuirii Codului de procedura
civila din anul 1900”in ”Tratat
Teoretic si Practic de Procedura civila, Vol.II, Editura National, 1997, autor
prof.univ.dr.Viorel Mihai Ciobanu, judecator la Curtea Constitutionala ).
IN prezent
[ * pana la Legea 134/2010 ] este reglementata ca procedura speciala de
articolele 581 si 582 Cod procedura civila.
In
prezentul nostru din aprilie 2020, Ordonanta presedintiala este reglementata ca
procedura speciala in Noul Cod de Procedura Civila de articolele 982-987.
Se mai
numeau si “Ordonante presedintiale de referat”, aflam din acelasi tratat,
”Tratat Teoretic si Practic de Procedura civila, Vol.II, Editura National,
1997, autor prof.univ.dr.Viorel Mihai Ciobanu, judecator la Curtea
Constitutionala ), “pentru cercetari cu caracter monografic, a se vedea, cu
adaptarile corespunzatoare, D.Negulescu, Ordonantele
presedintiale de referat, Bucuresti, 1947;”, sau “Vezi pe larg
D.D.Negulescu, Ordonantele presedintiale
de referat. Tratat Teoretic si practic, vol.I, Ed.Tiparul Romanesc,
Bucuresti, 1942, p.65-75 si 370-389.
In Franta
se numeste procedura “ de référé “,
adica procedura cu/ de referat, adica procedura “referatului” am mai putea
spune.
Dupa ce
Petri Jalaskoski s-a plans la Judecatoria Tampere si aceasta a procedat in
regim de foarte mare urgenta, executorii judecatoresti care au sosit acasa la
mama copiilor si la copiii ei, a caror custodie o avea ea, mama, dna Camelia
Smicala printr-o Hotarare Judecatoreasca de fond, au vrut deci sa ridice copiii
pentru a-i duce la tatal lor Petri, acasa la tatal lor Petri Jalaskoski.
Numai ca,
tatal lor Petri Jalaskoski pierduse
mai demult custodia copiilor,
datorita comportamentului sau foarte violent
si a incapacitatii de a le purta de
grija copiilor sai pe care se pare ca intr-o perioada in care copiii au fost la
el acasa, nu i-a hranit si ii incuia in casa de dimineata pana noaptea cand se
intorcea el. Situatia copiilor devenise jalnica si cand s-au intors la scoala,
colegii lor care ii stiau pana atunci bine ingrijiti, bine hraniti, au sesizat
pe loc situatia, schimbarea.
Scoala i-a
aparat se pare pe elevii ei, pe copiii Mihai si Maria Jalaskoski Smicala.
Copiii au
sunat la serviciul 112 speriati ca trebuie sa plece din nou la tatal lor cel
violent.
Care pe
Mihai il tinuse cu capul sub apa si putea muri astfel, prin sufocare.
Intrucat au
apelat serviciul 112, copiii au fost luati, de data aceasta nu au mai fost dusi
la tatal acasa, ci in Centre de Plasament, insa despartiti fratii unul de
altul, in locuri geografice diferite.
Se pare ca
mai tarziu, instantei de judecata s-ar fi adresat deopotriva : mama copiilor,
dna Camelia Smicala, cat si copiii insisi, cat si – el insusi...tatal copiilor.
Dar,
instanta de judecata a spus ca nu poate sa solutioneze cererea lor sub nicio
forma, deoarece nu are – adica depinde de – un Aviz din partea Serviciilor
Sociale din Tampere care au dispus ( desi normal ar fi, si probabil asa o fi
fost, da sau nu ? de dispus, ar trebui sa dispuna numai judecatorul, in
Finlanda s-ar putea insa ca Serviciile Sociale sa aiba puterea de a dispune ele
insele institutionalizarea unui copil... ) institutionalizarea copiilor Mihai
si Maria Smicala.
Cu alte
cuvinte, daca Serviciul Social care a dispus/ a luat masura, a avut puterea prin lege de a institutionaliza
un copil, nu inainteaza un Aviz
instantei de judecata, instanta de judecata nu poate face nimic, nu poate
schimba situatia de fapt in care se afla copilul institutionalizat.
O astfel de
putere nu o poti avea decat in
temeiul legii.
Si atunci,
cum sa schimbi aceasta nefericita situatie ? Cum sa faci ca
Serviciul Social sa dea un Aviz si sa ceara instantei de judecata ridicarea
masurii institutionalizarii copilului si redarea copilului in deplina si sub
deplina autoritate parinteasca ?
In termeni simpli cum poti sa faci pentru
ca Serviciul Social sa isi ia mana de pe copil si sa il puna in deplina
libertate si sa il redea mamei sau familiei ?
Despre
inchisorile din Finlanda nu am citit, am gasit putin material despre “Centre de Educare supravegheata au fost
infiintate prin legea protectiei copiilor” in Finlanda si faptul ca exista o
“Directie a Educatiei/Educarii supravegheate si a protectiei sociale” in
Finlanda.
Dar, inca
de la varsta de 15 ani, copiii raspund penal. Intre 15 si 18 ani ei
“beneficiaza” de pedepse mai reduse.
La varsta
de 18 ani copiii devin majori.
Am gasit intr-un articol si faptul ca un
copil are dreptul sa nu isi vada un parinte, daca parintii sunt divortati.
Intr-o
inregistrare audio, gasita pe youtube – am citit si eu ce si cat am reusit si
gasit pana azi – Camelia Smicala vorbea cu copiii ei sau ii si vizitase ( ?? )
si copiii se plangeau ca la Centrul de Plasament, sau unde se aflau ei in clipa
respectiva inchisi, li s-a spus sa il vada pe tatal lor !
Si tocmai
ca acesti copilasi Mihai si Maria nu vor sa isi vada tatal.
Si au toate
temeiurile.
Pe Maria
Jalaskoski tatal ei a vrut sa o omoare de cand era numai un copilasi de...3
lunisoare in pantecele mamei ei Camelia Smicala, atunci Petri, tatal Mariei
aflata in pantecele mamei, a lovit-o cu picioarele in burta pe Camelia Smicala,
si ea a ajuns sangerand la spital unde doctorii au anuntat Politia care n-a
miscat un deget, intrucat Camelia, fire sensibila, si de rusine intrucat
provine dintr-o familie buna, nu a depus plangere impotriva sotului ei, pe
atunci erau casatoriti.
Pe Mihai,
Petri tatal lui l-a pus cu capul sub apa.
Pe Camelia
sotia lui, Petri a batut-o, mai intai ca a si violat-o, si asa s-a zamislit
Maria fiica lui, dupa zamislire a vrut sa le omoare si pe mama si pe fiica !
Pe Camelia
a strans-o de gat, a sugrumat-o.
I-a sucit
si a incercat si e o mare minune ca nu a reusit, sa ii rupa picioarele din
genunchi Cameliei.
Sarea pe
Camelia si o agresa violent, a sarit pe ea si pe picioarele ei sa i le rupa din
genunchi.
Si atunci,
cum sa obligi copiii sa isi vada tatal ???????
IN general,
si subliniez, in general, cu privire la minorii care savarsesc o infractiune,
si repet, in general vorbind, nu
ma refer la Mihai !!! – se pare ca Finlanda ii poate tine inchisi si pana la 21
de ani (si poate si peste ) !
Nu stiu
nimic despre casele de corectie ale Finlandei, si de maniera generala stiu cat
am apucat sa gasesc si citesc pe marginea cazului pe internet.
Se pare ca
Mihai si Maria au “evadat” din centrele de plasament, poate nu chiar o singura
data ?
Acest
aspect tin sa subliniez ca il cunosc mult prea putin.
Si eu vreau sa fie liberi si eliberati
copilasii Mihai si Maria Smicala, este ceea ce doresc.
Dar vreau
sa vad, pe cat se poate, cam cum au stat lucrurile cat mai exact.
Ce se poate
face ??
Copilasilor
Mihai si Maria nu li se poate reprosa nimic.
IN schimb,
din Centrele de Plasament unde erau institutionalizati se pare ca au fugit.
In special
la / spre sfarsitul anului 2019, Mihai si Maria au fugit, fiecare din Centrul
unde se afla plasat, fortat, obligat.
Desi
Finlanda isi face reclama cu ale sale centre de plasament, de ingrijire a
copiilor, realitatea e diferita in sanul acestor institutii.
Copiii sunt
descurajati, cu ce drept, cu ce drept e varata spaima in bietele lor sufletele
si inimioare ? Ii pot si imbolnavi de inima...
Mariei i
s-a spus ca nu va ajunge inapoi la mama ei, adica in libertate si acasa la
mama.
Iata ce
spunea Maria “„sunt extrem de șocată pentru că socialul a spus că nu
vom ajunge acasă. E ceasta este tortură psihică și eu nu mai
suport. Vreau să faci plângere la poliție pentru
tot ceea ce îmi fac!” Maria “
Cum poate un lucrator social, asistent social, educator
sau ce este el, sa ii vorbeasca in acest fel unui copil luat pe sus din casa
sa, cu forta si dus cine stie unde si cat de departe de casa si fara legatura
cu exteriorul ?
Un adult poate fi intreg la minte sa ii vorbeasca asa
unui copil, sa il sperie, sa il terorizeze, fara sa se gandeasca la consecinte,
poate imbolnavi de inima copilul, poate speria si panica copilul, poate arunca
copilul intr-o neagra depresie !
Cum este posibila
atata urã impotriva unor copii ?????????????????
De ce ii urasc pe
copii, de ce ?????? De ce Doamne, de ce Doamne, de ce ???
Nevoie de ingrijire
– psihiatrica si de paza penitenciara – ar avea mare nevoie acesti lucratori
sociali !!!!
Cum pot fi ajutati, daca aparent, spun aparent, nu se
poate face nimic pentru a-i scoate din mainile criminale ?
In inchisoarea, se
pare ca e un soi de inchisoare, unde este plasat, Mihaita, fiul Cameliei
Smicala este PRIVAT DE HRANA, NU ARE VOIE AFARA !!!!
Pai si infractorii in penitenciar, adulti fiind, au voie
sa iasa la aer, in curtea penitenciarului.
IN plus, e un copil, sunt copii care acuma cresc si acuma
se dezvolta, au loc schimbari in organismul lor, nu pot fi lasati pe mana unor
criminali care mai mult le fac raul.
Din clipa in care copilul are nevoie de ceva, in modul
cel mai legitim cu putinta, i se face ceva rau, i se face impotriva, e pedepsit
daca spune orice ar spune ca vrea si are nevoie !
Astia sunt niste
nebuni periculosi, acesti lucratori sociali sau temniceri in si din Finlanda !
Vreo 4 luni de zile, dupa fuga lor din noiembrie
(?)/decembrie 2019, dupa ce au fost prinsi si plasati, Mihai intr-o inchisoare, iar Maria, in numitul, citez : “la centrul Attendo Wihtori din
localitatea Savonlinna, situată la
peste 360 de kilometri distanță de orașul Tampere, în care locuiește mama ei. Mama ei, deși are custodia fetei prin decizie
judecătorească, nu a fost consultată cu privire la decizie. Centrul este unul
pentru adolescenți cu
dizabilități severe și probleme mentale. Iată ce scrie pe site-ul lor:
„Attendo Wihtori oferă îngrijiri instituționale specializate pentru adolescenți cu vârste între 12 și 17 ani care au nevoie de plasament de
reabilitare în perioade de criză. Ariile de expertiză ale Attendo Wihtori
includ competență
psihiatrică pentru copil și
adolescent și asistență neuropsihiatrică și pentru dizabilități.” “ – vreo 4 luni de zile, despre Mihai si Maria nu s-a
stiut nimic.
Mihai si Maria au
13 si 12 ani respectiv.
Sunt copii frumosi, inteligenti, sensibili, atenti,
vorbesc ca niste oameni mari, isi iubesc mama si mama ii iubeste, isi iubesc
sora mai mare, pe Andreea Smicala, vorbesc limba romana, desi din 2015 sunt
tinuti inchisi departe de casa si ma indoiesc ca pot invata limba romana in
Centrele de Plasament.
Sunt copii foarte inteligenti.
Sunt copii foarte iubitori.
Sunt copii foarte curajosi.
Sunt copii dulci si frumosi, foarte frumos si bine
dezvoltati, au voci dragalase, gingase, si eu una in inregistrarea lor nu le-am
deosebit vocile, Mihaita are o voce dragalasa de copil bun, e un copil inca,
care putea trece drept vocea unei fetite.
In Centrele / inchisorile unde se afla ei, cel putin in
cazul Mariei, institutia redacteaza un soi de Rapoarte si pur si simplu scrie
in Rapoarte lucruri in numele copiilor, ca si cum le-ar fi spus copiii, dar ei
nu le-au spus, le atribuie afirmatii – bune, foarte elogioase la adresa
institutiei care ii tine inchisi, direct sau indirect – pe care ei nu numai ca
nu le fac, dar ei simt exact invers.
Maria nu e fericita si ei spun ca e multumita, fericita.
I s-ar fi reprosat mamei ca i-ar fi instrainat de tatal
lor.
Li s-a reprosat ca
se iubesc prea mult : mama si copiii ei si fratii intre ei : Camelia si Mihai
cu Maria.
Acum, mai jos am sa va las sa cititi cele gasite de mine
pe FB ieri si pe internet mai demult, am copiat ieri si am pus in fisierul pe
care va las sa-l cititi.
Ce scrie pe marginea acestui caz.
Alte informatii gasiti pe youtube, unde sunt emisiuni sau
inregistrari ale/ cu/ in legatura cu dna dr.Camelia Smicala, Mama, si copilasii
ei luati cu forta de la inima ei de mama iubitoare, Mihaita si Maria Smicala.
Copiii trebuie ajutati, au o mare nevoie de ajutor.
Iata, plasamentele
se pare ca asa raman : permanente.
Cum sa ii scoti din mana cerberilor pe copii ?
Cum ?
Va dati seama ca acum
ei au 13 ani si 12 ani Maria, 13 ani Mihai, ca sunt copii, adolsecenti si
OAMENI in plina dezvoltare biologica, au nevoi speciale, de hrana, de
ingrijire, de afectiune, dar si de libertate.
Se apropie si de anii in care, ii e dat oricarui copil,
sa isi doreasca mai multa libertate, asa ii e dat in evolutia lui, in
dezvoltarea lui.
Sunt la varsta la
care in organismul copilului, puberului, adolescentului se produc modificari
biologice puternice, AU NEVOIE DE AJUTOR, AU NEVOIE DE HRANA, AU NEVOIE DE AER,
AU NEVOIE DE OXIGEN SI SA SE POATA PLIMBA, MISCA, AU NEVOIE SA INVETE, AU
NEVOIE SA FIE CU MAMA LOR, BINE
INGRIJITI, IUBITI, LIBERI, LIBERI CU MAMA LOR, cu colegii lor la scoala, cu
profesorii lor care ii apreciau, cu Parintele lor duhovnic care este PS Episcopul
Macarie al Europei de Nord, au nevoie pentru ca lor le place mult, sa mearga la
Biserica, sa se impartaseasca.
Mihai si Maria sunt
botezati ortodox.
IN Tampere mergeau
la Biserica ortodoxa, superba, a Sfantului Nicolae.
**********************************************************************
***********************************************************************
Lokakuun Liike este
o Organizatie pentru Drepturile Omului de la care aflãm ca :
Citez :
“13 aprilie 2020, postarea Cameliei Smicala gasita
pe Facebook cautand “Lokakuun Liike”
"Camelia Smicala is with
Leopold-Francisc Huza and 13 others.
December 17, 2019 ·
Pe înțelesul tuturor, sistemul abuziv finlandez:
"
“Procesele nu se desfășoară în instanțele de district obiective, ci în instanțele de administrație, unde judecătorii incompetenți și neexperimentați, adesea foștii asistenți sociali acceptă (rata de acceptare de peste 95%) aproape toate cererile de lucrători sociali fără să audă familiile sau ancheta sau să ceară dovada la acuzații.”
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile. "
"The main shortcomings are:
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile.
1. Children and families are not offered sufficient support measures before, during or after placements. The support measures used are not voluntary or useful to the families. Often the real target of these measures is to find grounds to initiate or continue foster care placements.
�2. Families are not entitled to objective investigation or fair trial according to the European Convention of Human Rights.
The trials are not held in objective District courts but in Administrative courts, where incompetent and inexperienced judges, often ex- social workers accept (acceptance rate over 95%) almost all applications of social workers without hearing the families or investigation or demanding proof of the accusations. �
3. The placements are not temporary but permanent, and no efforts are made to re-unite the families.
�4. There is a continuous lack of surveillance in foster care; both in institutional and family care. Children and parents reporting the violations of foster care are punished, isolated from each other or the child is ordered a child welfare guardian, which in Finland does not have to be neutral and often is a social worker or connected to foster care. �
5. Social workers, often incompetent (in some regions over half of the staff) and challengeable (every third is planning to be private entrepreneur) protect the agents and entrepreneurs of foster care instead of children.
Regional State Administrative Agencies AVI admits the lack of surveillance and states, that at worst foster care institutions are visited only once in ten years. Often the control is limited to reading reports produced by institutional care agentsthemselves.
National Audit Office of Finland and The Parliamentary Ombudsman of Finland have reported of constant and serious problems in foster care and child protection. The Parliamentary Ombudsman of Finland states, that
"The supervision of foster care in child protection is insufficient. The child protection authorities at the municipal level do not have enough time to visit foster care locations and they are not sufficiently familiar with the conditions and treatment of the children. The regional state administrative agencies do not have enough resources for inspections. Measures limiting the right to self-determination often lack legal grounds, for example, when they are based only on ‘institutional power’.”
In unregulated situations, limiting measures may be excessive or inconsistent.
�The supervision of policies limiting self-determination is insufficient, and the controllability of these measures has shortcomings as there are no procedural guarantees of protection under the law. (2013, 62)."
Lokakuun Liike ( October Movement ) is a human rights organization aiming to raise public awareness and discussion about human rights and their violations in family politics, foster and mental care...
December 17, 2019 ·
Pe înțelesul tuturor, sistemul abuziv finlandez:
"
“Procesele nu se desfășoară în instanțele de district obiective, ci în instanțele de administrație, unde judecătorii incompetenți și neexperimentați, adesea foștii asistenți sociali acceptă (rata de acceptare de peste 95%) aproape toate cererile de lucrători sociali fără să audă familiile sau ancheta sau să ceară dovada la acuzații.”
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile. "
"The main shortcomings are:
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile.
1. Children and families are not offered sufficient support measures before, during or after placements. The support measures used are not voluntary or useful to the families. Often the real target of these measures is to find grounds to initiate or continue foster care placements.
�2. Families are not entitled to objective investigation or fair trial according to the European Convention of Human Rights.
The trials are not held in objective District courts but in Administrative courts, where incompetent and inexperienced judges, often ex- social workers accept (acceptance rate over 95%) almost all applications of social workers without hearing the families or investigation or demanding proof of the accusations. �
3. The placements are not temporary but permanent, and no efforts are made to re-unite the families.
�4. There is a continuous lack of surveillance in foster care; both in institutional and family care. Children and parents reporting the violations of foster care are punished, isolated from each other or the child is ordered a child welfare guardian, which in Finland does not have to be neutral and often is a social worker or connected to foster care. �
5. Social workers, often incompetent (in some regions over half of the staff) and challengeable (every third is planning to be private entrepreneur) protect the agents and entrepreneurs of foster care instead of children.
Regional State Administrative Agencies AVI admits the lack of surveillance and states, that at worst foster care institutions are visited only once in ten years. Often the control is limited to reading reports produced by institutional care agentsthemselves.
National Audit Office of Finland and The Parliamentary Ombudsman of Finland have reported of constant and serious problems in foster care and child protection. The Parliamentary Ombudsman of Finland states, that
"The supervision of foster care in child protection is insufficient. The child protection authorities at the municipal level do not have enough time to visit foster care locations and they are not sufficiently familiar with the conditions and treatment of the children. The regional state administrative agencies do not have enough resources for inspections. Measures limiting the right to self-determination often lack legal grounds, for example, when they are based only on ‘institutional power’.”
In unregulated situations, limiting measures may be excessive or inconsistent.
�The supervision of policies limiting self-determination is insufficient, and the controllability of these measures has shortcomings as there are no procedural guarantees of protection under the law. (2013, 62)."
Lokakuun Liike ( October Movement ) is a human rights organization aiming to raise public awareness and discussion about human rights and their violations in family politics, foster and mental care...
LOKAKUUNLIIKE.COM
Lokakuun
Liike ( October Movement ) is a human rights organization aiming to raise
public awareness and discussion about human rights
“
- am inchis citatul, ghilimelele –
Cuvantul-ortodox.ro
6
iunie 2017
http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/continua-represaliile-pentru-camelia-smicala-medicului-roman-i-s-a-desfacut-contractul-de-munca/
“Cazul doctoriței
Camelia Smicală căreia statul finlandez i-a confiscat doi din cei trei copii a
făcut vâlvă în România, totul culminând cu o serie de proteste în ziua Sfinților Împărați Constantin și Elena, un mesaj ferm de susținere al ministerului nostru de Externe și organizarea unei delegații parlamentare oficiale care a mers la
Helsinky, în perioada 30 mai- 1 iunie.
Luni, 5
iunie, doctorița a
postat, pe contul său de socializare următorul mesaj: „Mi s-a reziliat si contractul de muncă azi. S-au dat
niște telefoane.
Practic nu mai am nici o posibilitate de trai. Deoarece nimeni nu are curajul
sa ma angajeze!”
Ea lucra la un spital finlandez, spital care în urmă cu o
lună îi acordase o diplomă de merit, dar, între timp, a intervenit
condamnarea doctoriței (la fond,
sentință nedefinitivă)
pentru că i-ar fi agresat pe executorii care, acum doi ani, i-au ridicat copiii
de acasă. Din videoul
care a făcut înconjorul lumii reiese însă clar că femeia a fost
cea lovită, când Mihai și Maria (11
și, respectiv, 10
ani) sunt efectiv smulși din brațele ei.
Vă reamintesc faptul că Smicală și-a pierdut
copiii după ce a divorțat de tatăl lor, finlandez, din
cauza violențelor domestice. Inițial, instanțele i-au
acordat custodie pentru Mihai și Maria,
dar, când doctorița a vrut să
părsească Finlanda, copiii au fost luați. Maria și Mihai
Smicală sunt cetățeni români.
Imediat după acest anunț, deputatul
Doru Coliu a scris: ”Vom strânge bani ca să poată sta în
Finlanda și să lupte
cu ei! Voi solicita domnului ministru Meleșcanu să o
angajeze pe Camelia Smicală la Ambasada României în Finlanda!”
Doru Coliu a făcut
parte, alături de Constantin Codreanu și Matei Dobrovie,
din delegația Camerei Deputaților care a
mers în Finlanda, sperând să descâlcească problema Cameliei Smicală-Jalaskoski.
Ei ar fi trebuit să fie primiți la ministerele
Justiției, de Externe și al
Afacerilor Sociale și Sănătății, precum și de
parlamentari locali, lucrători ai serviciilor sociale din Tampere.
Delegația nu a avut efectul scontat, de exemplu
deputații români neavând voie să discute și cu copiii, dar măcar au averrtizat
statul finlandez că doctorița nu e abandonată de România.
Mihai, 11
ani, e cel mai afectat de despărțirea de mamă. De ceva timp este ținut într-un orfelinat cu măsuri stricte de
supraveghere. Tot luni, 5 iunie, Camelia Smicală a anunțat că ”Mihai a fost
mutat la ora 14, folosinde-se forța!”
Se pare că minorul român este acum într-o școală de corecție.”
************************************************************************
11 februarie 2020
http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/de-ce-continua-abuzurile-asupra-copiilor-smicala-se-pare-ca-maria-si-mihai-au-fost-internati-in-centre-de-tratament-psihiatric-aflate-la-mare-distanta-fara-acordul-mamei/
“5 ani. 5 ani de
când au doborât ușa și au luat
copiii Cameliei: Mihai și Maria. Motivul? Ar fi auzit că
doresc să se întoarcă în România… După câteva “evadări” din centrele de
plasament unde erau ținuți forțat de
autoritățile finlandeze, au fost închiși în
instituții psihiatrice. În prezent, Maria
este la 360 de km de casă, iar Mihai se roagă zilnic
să ducă o viață normală. Deși, fără să ai voie să îți vezi mama
și nici sora, numai normal nu poate fi. ASTĂZI la ALĂTURI
DE TINE vom fi ALĂTURI DE CAMELIA. Va interveni prin Skype și ne va
spune povestea ei, vor veni în platou un avocat și un
psihoterapeut, iar MAE ne-a trimis o scrisoare. Haideți să fim
ALĂTURI DE CAMELIA, Mihai și Maria. Să o ajutăm să își
recupereze copiii și să vină acasă, în România.
***
Stiri pentru viata:
Camelia Smicală a anunțat pe Facebook unde a fost dusă Maria Smicală: la centrul Attendo Wihtori din
localitatea Savonlinna, situată la peste 360 de kilometri distanță de orașul Tampere,
în care locuiește mama ei. Mama ei, deși are
custodia fetei prin decizie judecătorească, nu a fost consultată cu privire la
decizie.
Centrul este unul
pentru adolescenți cu dizabilități severe și probleme
mentale. Iată ce scrie pe site-ul lor:
„Attendo Wihtori oferă îngrijiri instituționale
specializate pentru adolescenți cu vârste
între 12 și 17 ani
care au nevoie de plasament de reabilitare în perioade de criză. Ariile de
expertiză ale Attendo Wihtori includ competență psihiatrică
pentru copil și
adolescent și asistență
neuropsihiatrică și pentru
dizabilități.”
Pagina de Facebook Solidaritate
pentru Dr. Camelia Smicala si copiii ei anunță că Mihai este închis în cu totul
alt centru și
comentează:
„Așadar, asistăm la
un set de decizii și măsuri aplicate cu bună știință – indiferent de
impactul devastator, cu urmări cel mai probabil pe viață asupra copiilor
– toate gândite nu numai în contradicție cu nevoile,
capacitățile și interesele lor,
cât mai ales cu scopul evident de a asigura suspendarea relațiilor între frați și blocarea
oricărei posibilități de
reîntregire a familiei Smicală.”
Este evident că acest loc este unul în care copilei i se
va aplica un „tratament de corecție” și va fi tratată
ca toți ceilalți „pacienți”.Se va
transforma și ea într-un „pacient” asemenea
acestora?
Cameliei
Smicală tocmai i s-a confirmat că cei doi copii ai săi evadați din centrele de plasament unde erau ținuți forțat de autoritățile finlandeze au fost închiși în instituții psihiatrice.
Copiii
au fost despărțiți unul de celălalt, iar Maria a fost
dusă la peste 360 de kilometri distanță de casa mamei sale, într-o instituție care pare mai degrabă spital de
psihiatrie decât centru de recuperare pentru copiii
care au trecut printr-o „criză”, după cum scrie pe site-ul instituției.
Camelia Smicală a lansat un apel pe
Facebook:
„Vă rugăm frumos să nu-i lăsați să-i distrugă
pe Mihai și pe Maria! Uitați-vă la pozele cu ei când erau acasă!”
Într-adevăr, după doi ani în care copiilor nu li s-a
permis să-și vadă
mama, copiii au primit permisiunea să o viziteze în weekend o dată la trei
săptămâni. Aceasta s-a produs după intervenția organizației de
apărarea drepturilor omului ADF International. În fotografiile din aceste weekenduri
petrecute alături de mama lor, Camelia Smicală, și de sora
lor mai mare, Andreea, copii radiază.
Camelia Smicală a făcut publice câteva capturi de ecran cu mesajele
trimise de copii ei și
avocatului lor în timp ce erau ținuți în
centrele de plasament din care au fugit anul trecut.Între timp, poliția i-a găsit și au fost duși cu forța, fără acordul
mamei (care deține custodia conform unei decizii judecătorești), în centre de
tratament psihiatric, ceea ce reprezintă un abuz major.
„Dacă li se întâmplă ceva, toți cei care
s-au uitat nepăsători la tortura noastră sunt vinovați. Mai jos,
mesajele disperare ale copiilor, dovezi că au fost torturați, dovezi că au fugit
fără ca eu să fiu implicată în fuga lor. Dovezi, că
au fugit din cauză că nu au mai suportat tortura. La fiecare
screen-shot voi pune traducerea în românește. De dimineață am o
stare de neliniște, pe care
o am de obicei când li se întâmplă ceva rău copiilor. Sper să îi apere
Dumnezeu! Vă rog să
citiți traducerea din
dreptul fiecărei poze!”
Mesajele
tulburătoare ale copiilor
Nota redacției: Petri
e tatăl biologic și extrem de
violent al copiilor, care nu mai are nici custodie comună după divorț. Andreea e sora
mai mare a copiilor. Anna
Metteri este lector universitar în domeniul asistenței sociale și a fost
martoră la răpirea abuzivă a copiilor Smicală de lângă mama lor, în 2015.
17.11.2019 (la 2
zile după ce Mihai a fugit):”Bună, Samu (avocatul copiilor). Sunt Mihai. Te rog
să vorbești cu Anna Metteri și cu
oficialii români! Am aflat că ar trebui să vină o echipă în Finlanda dar
finlandezii nu îi primesc. Îți dau voie să vorbești cu
oricine ne poate ajuta. Nu mă pot întoarce la casa de copii deoarece nu sunt în
siguranță acolo. Stau la prieteni
până se rezolvă situația. „.
(Urmează un mesaj trimis lui Mihai de Anna Metteri, pe care Mihai mi l-a retrimis. Anna încearcă să îl liniștească pe Mihai.)
(Urmează un mesaj trimis lui Mihai de Anna Metteri, pe care Mihai mi l-a retrimis. Anna încearcă să îl liniștească pe Mihai.)
„Bună, Samu! Sunt Mihai. Mariei I s-a
rezervat timp(nb. la un psihiatru neutru pentru evaluare)sâmbăta
viitoare la ora 13. Nu spune asta socialului, pentru că ne vor face probleme!
Și rezervarea mea de la terapie, de pe 21, a anulat-o
socialul. Sună la social și spune-le că nu au
dreptul să îmi anuleze terapia deoarece este deja plătită! Să nu cumva să spui
că Maria are rezervat timp deoarece este important să avem dovada altui
psihiatru.”
„Bună, Samu! Sunt
Mihai. Poți să faci plângere la poliție din
partea mea și a lui Maria, pentru tortura
psihică la care ne supune socialul? Am aflat că îi iau telefonul Mariei.
Trebuie să vorbim! Putem
vorbi mâine după ora 16?”
„Bună, Samu! Sunt Mihai. Sunt îngrijorat
deoarece socialul a spus că dacă Petri nu vine la discuții, totul se lungește. Este asta legal? Poți stabili o
oră când putem discuta?”
„Bună! Sunt
Maria Jalaskoski. Vă cer să ne ajutați pe mine și pe
fratele meu, Mihai Jalaskoski! (Maria
a scris la KRP-Poliția
centrală finlandeză). [Am acum] 13 ani și protecția copilului din Tampere ne torturează deja de 3 ani și sunt extrem de epuizată din această
cauză și nu mai rezist asta.Ne-au luat de acasă pe bază de minciuni și nimeni nu ne ascultă. Cei de la Kissankello și cei de la social mă amenință tot timpul ba ca îmi iau telefonul, ba
că nu îmi văd prietenii și trăiesc
în frică. Am citit în ziar că ați ajutat alți copii și mama mi-a spus la fel, așa că, vă rog să ne ajutați!”
Maria: „azi
m-au acuzat că nu aș fi venit
cu autobuzul de la școală, ci
că m-ai fi adus tu cu mașina „Mi-e
frică că o să mă pedepsească. Mi-e
frică! Vreau să vorbesc cu tine!”
„sunt
extrem de șocată pentru
că socialul a spus că nu vom ajunge acasă. E ceasta
este tortură psihică și eu nu mai
suport. Vreau să faci plângere la poliție pentru
tot ceea ce îmi fac!” Maria
„Mama
ne-a susținut tot timpul, ea ne-a cumpărat haine și tot ea mi-a spus să merg la
Juhannuskylän gimnaziu. Tot mama ne-a dat bani și a avut
tot timpul grijă de noi. Sora noastră mai mare a locuit tot timpul cu mama și ea este
foarte bine crescută și un elev
de nota 10. Ce a făcut Petri? NIMIC! Nouă ne era foarte bine acasă și vrem mai
multe vizite acasă. Și vrem să
mergem în vacanța de toamnă
în România la bunicii noștri. Lor le
este frică să zboare cu avionul. Este dreptul nostru să ne vedem bunicii. Și vrem
acasă de tot! Și vrem o evaluare psihologică la
Maria Salmi sau Liisa Nurminen Sau altcineva dar nu la TAYS (spitalul
universitar Tampere). Noi
nu avem nici o problemă psihică.Nu am vorbit niciodată cu Jonna sau cu
Reija Latva (cei de la TAYS care țin copiii în
închisori și scriu rapoarte, fără să fi vorbit
cu copiii). La școală nu a spus nimeni că am avea
probleme în familie sau probleme psihice. Mama
a avut grijă de noi tot timpul, indiferent de condiții și vrem
acasă. Simt ca și cum as fi
în închisoare și sunt
pedepsit”.
Românii continuă să
protesteze pe Facebook și în locuri publice, transmițând mesaje
de susținere pentru Camelia Smicală și copiii ei
abuziv ținuți în
instituții sociale din Finlanda.
Într-o biserică din Târgu Frumos, județul Iași,
credincioșii și preotul
s-au fotografiat ținând un
mesaj, scris în engleză, de sprijin pentru Camelia Smicală și copiii ei. La
postarea de imaginilor pe Facebook, au adăugat următorul mesaj:
„Să ne implicăm! Mâine poate fi copilul meu sau al tău!
Să fim cu toții uniți pentru copiii
Cameliei SMICALĂ!”
Camelia Smicală a
anunțat de curând că Maria a fost despărțită din nou
de fratele ei, Mihai, și dusă într-un centru
îndepărtat, cu regim special, destinat copiilor cu probleme de
dezvoltare și comportament.
Copiii Mihai și Maria Smicală au
fugit din centrele de plasament finlandeze în care erau ținuți cu forța de teama
relelor tratamente, printre care au menționat, în înregistrări audio, izolarea și interdicția de a mai frecventa școala. Mihai a fost acceptat la unul din cele mai bune gimnazii din Finlanda și vrea să
devină avocat.
După
ce au fost găsiți de poliție, copiii au fost duși într-o locație necunoscută. Camelia Smicală bănuiește că Mihai și Maria se află în clinici de psihiatrie,
ceea ce ar reprezenta un nou abuz adăugat celorlalte. Protestele continuă în fața Ambasadei Finlandei de la București și în acest final de săptămână.
Camelia Smicală a explicat mereu că
autoritățile finlandeze de protecția copilului nu vor să-și recunoască abuzurile în cazul copiilor
ei, deoarece abuzul a devenit modul lor de lucru. Dacă îi „eliberează”, vor fi
nevoiți să facă același lucru și cu alte mii de copii care generează venituri uriașe din bani publici.
La o populație de 5,4
milioane, Finlanda are 89 de centre de copii, 615 furnizori de servicii conexe
și 4.290 de familii sociale (de plasament). Prin comparație, România are doar
în jur de 2.000 de familii de plasament și, pentru a dezinstituționaliza toți
copiii din sistem, are nevoie în total de 4.000 de familii de plasament. Este o cerință europeană, deoarece
standardele în domeniu spun că, pentru copii, cel mai benefic este mediul
familial, nu centrul de plasament.
Tampere, municipalitatea finlandeză care a
decis să-i ia pe Mihai și Maria Smicală de lângă mama lor, ignorând custodia
acordată acesteia de către un judecător, a avut în 2018 un buget de servicii
sociale pentru copii în valoare de aproape 48 de milioane de euro.
Organizația finlandeză Lokakuun
Liike avertizează
căFinlanda are cea mai mare rată de copii în plasament. În marile orașe, unu din zece copii primește o formă sau alta de asistență
socială, iar unu din douăzeci ajung în plasament. Organizația mai acuză că
există multe verdicte de încălcare a drepturilor omului la CEDO în legătură cu
serviciile de protecția copilului din această țară și că Finlanda nu are
organisme oficiale de supraveghere și control în domeniu. Estimarea
organizației este că, la nivel național, un
miliard de euro se
cheltuie numai pe costurile de plasament. O familie de plasament poate primi
până la 30.000 de euro pe an pentru un copil,
din care o treime sunt scutiți de impozit. Pe lângă aceasta, familiile de
plasament mai primesc și alte forme de ajutor financiar și beneficii. Yle.fi a calculat că, în 2014, costul mediu per
copil în sistemul de protecție socială a fost de 51.174 euro.
Finlandezii nu au renunțat însă nici
la centrele de copii. Iar o cercetare făcută de platforma online a televiziunii
publice finlandeze a descoperit că, între 2017
și 2019, o zecime din căminele de plasament din Finlanda înregistraseră
neregularități în întocmirea documentației, încălcări ale drepturilor omului și
ale legii de protecția copilului. În presa finlandeză apar
periodic stiri despre investigatii
ale politiei cu privire la relele
tratamente aplicate copiilor aflati
în centrele de plasament din această țară.
Lokakuun
Liike mai
estimează că 20% din copiii
aflați în sistemul de protecție socială au fost luați din familie împotriva
voinței lor și fără consimțământul părinților. „Reunirea acestor
familii este foarte rară în Finlanda, iar plasamentul este de obicei permanent”, precizează Lokakuun Liike, adăugând că
aceasta contravine Convenției Internaționale a Drepturilor Omului.
***
Când țara care plimbă tot felul de oengioace,
morăroaice, chirili și ștefănuți pe la recepții și cârciumi, bagă o
fetiță de 13 ani PERFECT SĂNĂTOASĂ, într-un centru pentru copii cu boli psihiatrice
grave, nu mai se lasă cu scandal? Când e una dintre
țările alea ” de afară” nu mai e violență, abuz, nenorocire, sfârșire,
îndobitocire? Nimic?Zic și eu că na, văd tot felul de
“luptători” sau de “reformatori” cu mintea plină de haștagism, de europenism
care au ca scop și ca drept să ne salveze de noi înșine, că nu zic nimic despre
anumite cazuri. Sigur, eu nu zic că ar fi PLĂTIȚI să facă propagandă, Doamne
ferește! Dar vreau
să înțeleg algoritmul după care funcționează acești pedagogi care educă societatea
cu mu*a în gură și punga de rahat în mână, atunci când sar de 100 m la un
scandal monden de duzină și tac la abuzurile comise asupra unei fetițe. Ajutați-mă!
Ofer premiu, un bolovan aruncat de fondatorii #rezist în
Patriarhie, în anul 2015, obiect istoric de la nașterea mișcării care va salva
țara de noi și pe noi de noi înșine.
***
Razboiul
informational:
Gestul urat al ambasadei Finlandei
față de grupul de solidaritate pentru Camelia Smicală
În data de 7 februarie 2020 grupul de
solidaritate pentru Camelia Smicală a depus un memoriu la ambasada Finlandei
din Bucureşti, dar surpriza:delegaţia a fost întâmpinată cu uşa închisă
şi draperiile trase. Este pentru prima oară în ultimi ani când se întâmplă o
asemenea situaţie. La toate protestele de până acum, inclusiv la ambasadele
unor ţări considerate cu probleme la capitolul drepturile omului precum Ucraina
sau Federaţia Rusă petiţiile au fost primite şi protestatari ascultaţi.
După mai multe săptămâni de proteste,
vizavi de situaţia aberantă din Finlanda unde copii doctoriţei Camelia Smicala
sunt separaţi de mama lor de 1583 de zile, grupul de iniţiativă a depus un
memoriu, la Ambasada Finlandei. Dispreţ
şi arogantă este ce a găsit grupul de iniţiativă, o atitudine ca în Kafka
(Kafkaesque), unde petiţionari au aflat la poarta ambasadei că vor trebui să
trimită memoriul prin poştă pentru a primi un număr inventar. Deşi ziua şi ora
depuneri petiţiei fusese de mult anunţată Ambasada nu a dorit să primească
petiţia sau să discute cu grupul de iniţiativă.
„Am venit azi să depunem un memoriu la Ambasada Finlandei din București și
nu numai că nu ne-au deschis ușa ci nici măcar nu au răspuns la interfon – așa
bine decurge dialogul și colaborarea cu angajații Ambasadei Finlandei în
vederea găsirii celei mai bune soluții în vederea reîntregirii familiei D-nei
Doctor Camelia Smicală”. a declarat doamna Angela Negrotă.
[…]
Legaturi:
**************************************************************************
13 aprilie 2020, postarea Cameliei gasita pe Facebook cautand “Lokakuun
Liike”
"Camelia
Smicala is with Leopold-Francisc Huza and 13 others.
December 17, 2019 ·
Pe înțelesul tuturor, sistemul abuziv finlandez:
"
Procesele nu se desfășoară în instanțele de district obiective, ci în instanțele de administrație, unde judecătorii incompetenți și neexperimentați, adesea foștii asistenți sociali acceptă (rata de acceptare de peste 95%) aproape toate cererile de lucrători sociali fără să audă familiile sau ancheta sau să ceară dovada la acuzații.
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile. "
"The main shortcomings are:
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile.
1. Children and families are not offered sufficient support measures before, during or after placements. The support measures used are not voluntary or useful to the families. Often the real target of these measures is to find grounds to initiate or continue foster care placements.
�2. Families are not entitled to objective investigation or fair trial according to the European Convention of Human Rights.
The trials are not held in objective District courts but in Administrative courts, where incompetent and inexperienced judges, often ex- social workers accept (acceptance rate over 95%) almost all applications of social workers without hearing the families or investigation or demanding proof of the accusations. �
3. The placements are not temporary but permanent, and no efforts are made to re-unite the families.
�4. There is a continuous lack of surveillance in foster care; both in institutional and family care. Children and parents reporting the violations of foster care are punished, isolated from each other or the child is ordered a child welfare guardian, which in Finland does not have to be neutral and often is a social worker or connected to foster care. �
5. Social workers, often incompetent (in some regions over half of the staff) and challengeable (every third is planning to be private entrepreneur) protect the agents and entrepreneurs of foster care instead of children.
Regional State Administrative Agencies AVI admits the lack of surveillance and states, that at worst foster care institutions are visited only once in ten years. Often the control is limited to reading reports produced by institutional care agentsthemselves.
National Audit Office of Finland and The Parliamentary Ombudsman of Finland have reported of constant and serious problems in foster care and child protection. The Parliamentary Ombudsman of Finland states, that
"The supervision of foster care in child protection is insufficient. The child protection authorities at the municipal level do not have enough time to visit foster care locations and they are not sufficiently familiar with the conditions and treatment of the children. The regional state administrative agencies do not have enough resources for inspections. Measures limiting the right to self-determination often lack legal grounds, for example, when they are based only on ‘institutional power’.”
In unregulated situations, limiting measures may be excessive or inconsistent.
�The supervision of policies limiting self-determination is insufficient, and the controllability of these measures has shortcomings as there are no procedural guarantees of protection under the law. (2013, 62)."
Lokakuun Liike ( October Movement ) is a human rights organization aiming to raise public awareness and discussion about human rights and their violations in family politics, foster and mental care...
December 17, 2019 ·
Pe înțelesul tuturor, sistemul abuziv finlandez:
"
Procesele nu se desfășoară în instanțele de district obiective, ci în instanțele de administrație, unde judecătorii incompetenți și neexperimentați, adesea foștii asistenți sociali acceptă (rata de acceptare de peste 95%) aproape toate cererile de lucrători sociali fără să audă familiile sau ancheta sau să ceară dovada la acuzații.
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile. "
"The main shortcomings are:
3. Plasamentele nu sunt temporare, ci permanente și nu se depun eforturi pentru a reuni familiile.
1. Children and families are not offered sufficient support measures before, during or after placements. The support measures used are not voluntary or useful to the families. Often the real target of these measures is to find grounds to initiate or continue foster care placements.
�2. Families are not entitled to objective investigation or fair trial according to the European Convention of Human Rights.
The trials are not held in objective District courts but in Administrative courts, where incompetent and inexperienced judges, often ex- social workers accept (acceptance rate over 95%) almost all applications of social workers without hearing the families or investigation or demanding proof of the accusations. �
3. The placements are not temporary but permanent, and no efforts are made to re-unite the families.
�4. There is a continuous lack of surveillance in foster care; both in institutional and family care. Children and parents reporting the violations of foster care are punished, isolated from each other or the child is ordered a child welfare guardian, which in Finland does not have to be neutral and often is a social worker or connected to foster care. �
5. Social workers, often incompetent (in some regions over half of the staff) and challengeable (every third is planning to be private entrepreneur) protect the agents and entrepreneurs of foster care instead of children.
Regional State Administrative Agencies AVI admits the lack of surveillance and states, that at worst foster care institutions are visited only once in ten years. Often the control is limited to reading reports produced by institutional care agentsthemselves.
National Audit Office of Finland and The Parliamentary Ombudsman of Finland have reported of constant and serious problems in foster care and child protection. The Parliamentary Ombudsman of Finland states, that
"The supervision of foster care in child protection is insufficient. The child protection authorities at the municipal level do not have enough time to visit foster care locations and they are not sufficiently familiar with the conditions and treatment of the children. The regional state administrative agencies do not have enough resources for inspections. Measures limiting the right to self-determination often lack legal grounds, for example, when they are based only on ‘institutional power’.”
In unregulated situations, limiting measures may be excessive or inconsistent.
�The supervision of policies limiting self-determination is insufficient, and the controllability of these measures has shortcomings as there are no procedural guarantees of protection under the law. (2013, 62)."
Lokakuun Liike ( October Movement ) is a human rights organization aiming to raise public awareness and discussion about human rights and their violations in family politics, foster and mental care...
LOKAKUUNLIIKE.COM
Lokakuun Liike (
October Movement ) is a human rights organization aiming to raise public awareness
and discussion about human rights
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu