Bonjour à tous! Buna ziua tuturor! 16 mai 2018 Carte identitate = CI
Ca sa intru direct in subiect, ieri tata nu a mai vrut sa-mi dea mica suma de bani pe care mi-o dadea in ultimele luni " Nu-ti mai cumperi tu nimica !", zice tata, pentru ca mama a facut scandal ultima data cand am cumparat icoane.
Mama, azi : " Ca sa-ti cumperi icoane ? " - tonul reprobator, repros total.
De data asta nu vroiam icoane, si ii spusesem lui tata, care luna trecuta mi-a promis niste bani, dar in mai, pentru ca in aprilie, a spus el , " ai cerut de 2 ori ".
Acum s-a razgandit.
Ma bucur pentru el, macar de-ar putea si de-ar face, spune ca vrea sa mearga la Oftalmolog si Dentist.
Ar fi bine.
E suparat si ca " Eu nu pot sa-l invit pe Radnef !", pesemne ar vrea sa-l invite undeva, la un " suc" cum se spune, la un restaurant ceva.
Acum are pensia, dar toata viata mea, si mai ales in ultimii luni ani de activitate cand fusesera crescute- in sfarsit si pentru prima data se pare - salariile profesorilor ( universitari ) - eu il stiu ca nu a avut bani.
Atat de mici au fost salariile in Romania.
Cand a avut salariul marit, e adevarat ca mi-a platit facultatea particulara si pe langa, bani de transport, bani de manuale, mi-a mai dat si niste bani de ceva hainute, pantofi, cizme, asta progresiv, si mai ales prin anul III de facultate.
Atunci, cel mai mult, si, ca sa fiu sincera cand ii spuneam ca ies cu Laura in oras, colega mea Laura Agurida.
I-am spus mamei si pe urma i-am spus ca nici " buletin" ( carte de identitate, CI ) nu mai vrea sa-mi faca [ mama ], si ca, ea, suparandu-se, tata imediat imi sisteaza " indemnizatia".
M-as bucura sa mearga tata la doctori, eu il indemn mereu si chiar de curand, dar el toata viata a ezitat sa mearga la medic, practic, nu vroia, cand a mers inseamna ca i-a fost lui cam rau si s-o fi speriat, de exemplu de-a lungul vietii il mai durea inima, se intampla des, si poate, mai des decat ne spunea el, ca el cand il doare ceva, tace, cand se simte rau, tace.
Nu poti sti pana nu spune el, ca il doare ceva.
Ei bine si mama imi zice azi " Pai du-te si vezi programul la Politie ! ( pentru cartea de identitate ) !"
Eu : " Mama, TI-AM MAI SPUS, ACUM TOATE ACTELE SUNT PE INTERNET, PE PAGINA POLITIEI, DUPA LEGE, SUNT AFISATE, SI PROGRAMUL, eu, de ce sa ma duc pana la Sectia de Politie, adica ce sa fac acolo, sa intreb [ asa, ca prostul ] :
"AUZITI, AICI SE FAC CARTI DE IDENTITATE ??? "
Ii spun mamei : " Asta e ca in bancul cu iepurasul care merge la Farmacie si intreaba : "Aveti painici ???? "
Sau "aveti portocale ?"
In cazul iepurasului, la farmacie nu aveau painici, dar in cazul Politiei, toate demersurile de facut, acte, cereri, - necesare - sunt puse pe internet, date publicitatii !!!!!
Pe scurt, am deschis PC-ul si am rasfoit, si am copiat in fisier toate informatiile necesare mie pentru eliberarea unei noi carti de identitate, cazi in cazul meu, vi cere o CI noua, cum se solicita, la expirarea valabilitatii cartii de identitate.
Si, nu pot glumi deloc cu ai mei, vazusem pe site-ul Politie, de la 55 de ani CI este permanenta !!! Nu se mai schimba.
Eu : " La 55 de ani nu se mai schimba!"
Silviu :" DACA MAI ASTEPTI 5 ANI..... "
Da, pai in noiembrie daca traiesc cu Voia lui Dumnezeu implinesc 50 de ani !!!
Da, sa stiti, nu vreau sa platesc amenda ( contraventie ) pentru ca eu nu am putut sa-mi fac CI-ul pana acum !
Doamne, ca daca imi face mama CI si acum, sa merg la Biserica sa ii multumesc DOMNULUI IISUS SI TATALUI CERESC !
Prin cate am trecut si trec cu ai mei !!
In fisier mai jos, atasez, toate informatiile pe care le-am scos de pe paginile Politiei Evidenta Populatiei.
SI DA, SECTIA 22 POLITIE E IN STR. BRASOV, E SECTIA NOASTRA DIN PIATA MOGHIOROS.
Sectia 21 Politie e in str. Dezrobirii, in cartierul Militari, acolo se mergea dupa cazierul judiciar cand aveai nevoie sa depui dosar cu acte pe la vreo institutie si cereau cazierul. Cazierul numai in Militari, la sectia de la Piata Gorjului, mai sus putin de Gorjului, dar acolo cobori din autobuzul 137, si o iei inainte pe strada Dezrobirii si mergi si mergi si pe stanga ta ai sectia, parca era vopsita in albastru pe dinafara... gardul... ( zidul )...
Asta acum nu stiu cati ani cand am cerut eu ultima oara cazierul ca imi trebuia, atunci, parca la depunerea dosarului la MJ pentru traducator ? In fine, acolo se solicita si se elibereaza.
In rest, avem evidenta populatiei la sectia noastra DIN PIATA MOGHIOROS, care e deci Sectia 22 Politie.
Ei bine, de ce nu ii mai retin numarul exact ?
Pentru ca, in urma cu niste ani, s-au facut niste schimbari la numerele sectiilor de politie din cartier, de aceea !
Si cred ca in Piata Moghioros, sectia noastra politie avea nr. 21, si pe urma a devenit nr.22 !
Stiu ca le stiam, si de la un moment incolo nu le-am mai fixat, in ce priveste numarul.
Dar bine, stiu unde e sectia.
Atasez fisierul cu cerinte/ informatii ELIBERARE CI + 2 formulare necesare in cazul meu, de completat.
Am imprimat totul si i-am dat mamei sa citeasca cand are timp, ca acuma nu stiu, parca iar pleaca pe la cumparaturi pe undeva, se pregatea...adica era imbracata de strada, nu cu hainele de casa...
olivia
Pièces jointes
- Evidenta Populatiei Sector 6 anexa12 - Declaratie de luare in spatiul locativ a proprietarului 16 mai 2018.pdf (87,89 Ko)
- Evidenta Populatiei Sector 6 Actele de identitate Eliberare act nou la expirarea valabilitatii 16 mai 2018.doc (363,00 Ko)
- Evidenta Populatiei Sector 6 anexa11 - Cerere pentru eliberarea actului de identitate (2) 16 mai 2018.pdf (34,09 Ko)
Actele de identitate ; informatii culese la 16/05/2018 13:03:31 ;
imprimat la 16/05/2018 13:29:49
"Actele de identitate
Actele de identitate care se eliberează
cetățeanului român sunt cartea de identitate si cartea
de identitate provizorie. Actul de identitate se eliberează pentru
prima data la împlinirea vârstei de 14 ani. Cu acesta se face dovada
identitatii, a adresei de domiciliu si, după caz, a adresei de reședință a titularului.
Termenul de
valabilitate al cărții de identitate este, după cum
urmează:
– 4 ani pentru persoanele cu vârsta
cuprinsă între 14-18 ani;
– 7 ani pentru persoanele cu vârsta
cuprinsă între 18-25 ani;
– 10 ani după împlinirea vârstei de
25 ani;
– permanent după împlinirea vârstei de 55 ani;
Un nou act de identitate de eliberează în
următoarele cazuri:
1.
la
expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate;
2.
daca s-au modificat numele sau prenumele
titularului, prenumele parintilor, data ori locul nasterii (exemple: schimbarea
numelui/prenumelui pe cale administrativa; adoptie; constatarea unor greseli de
scriere la intocmirea actului de stare civila; inregistrarea unei persoane in
pozitia de „copil gasit” si identificarea ulterioara a actului de nastere
intocmit initial, intre acestea existand neconcordanta la data nasterii;
inregistrarea tardiva a nasterii unei persoane, cu inscrierea numai a anului de
nastere s.a.);
3.
in cazul schimbarii domiciliului, a
denumirii sau a rangului localitatilor si strazilor, al renumerotarii
imobilelor sau rearondarii acestora, al infiintarii localitatilor sau
strazilor;
4.
in cazul deteriorarii actului de
identitate;
5.
in
cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
6.
cand fotografia din cartea de identitate nu
mai corespunde cu fizionomia titularului;
7.
in
cazul schimbarii sexului;
8.
in
cazul anularii;
9.
in cazul atribuirii unui nou CNP;
10.
pentru
preschimbarea buletinelor de identitate sau a cartii de identitate provizorii.
In situatia
cetățenilor români care
au domiciliul in românia și se află temporar în străinătate, eliberarea cărții de identitate se poate face prin
intermediul altei personae, pe baza de procura speciala (potrivit modelului
postat la „Formulare de completat”), autentificată la misiunile
diplomatice sau oficiile consulare ale româniei din tara respectiva.
Depunerea cererii:
1.
Cererea
se depune de către soliciant la locul de domiciliu sau reşedinţă al acestuia.
2.
În cazul persoanei puse sub interdicţie,
cererea se depune de reprezentantul legal al acesteia.
3.
Minorul depune cererea însoţit de unul
dintre părinţi sau de reprezentantul legal, de persoana desemnată din cadrul
centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta
sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament.
4.
Cererea pentru eliberarea actului de
identitate reprezinta formularul-tip printat fata-verso (link la formular) pe care cetatenii
romani il completeaza pentru obtinerea unui act de identitate si care contine
informatiile cu caracter personal stabilite de lege pentru constituirea si
actualizarea R.N.E.P
5.
Cererea pentru eliberarea actului de
identitate se semneaza in prezenta lucratorului serviciului public
comunitar de evidenta a persoanelor si trebuie sa fie insotita de
documentele care fac, potrivit legii, dovada numelui de familie si a
prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei romane, a
domiciliului si, dupa caz, a resedintei.
6.
In cazul pierderii, furtului, distrugerii
sau al deteriorarii actelor de identitate, solicitantii vor prezenta un alt
document oficial, cu fotografie de data recenta, pentru certificarea
identitatii. Pentru persoana care nu detine astfel de documente ori in situatia
in care se constata diferente intre fizionomia solicitantului si documentele
prezentate sau informatiile din R.N.E.P., se solicita verificarea identitatii
de catre structura teritoriala a politiei.
Cazuri speciale:
1.
Cetăţenii români domiciliaţi în România şi
aflaţi temporar în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea cartii de
identitate prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala,
autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din
tara respectiva.
2.
Cetatenii romani aflati in strainatate pot
depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna
cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile
consulare ale Romaniei din statul respectiv.
Cartea
provizorie de identitate
Cartea de
identitate provizorie se elibereaza atunci cand persoana fizica nu poseda toate
documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si in cazul
cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in
Romania.
Pentru
cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileşte de
serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor şi este de un an (1 an) de
zile
Sursa:
http://www.evidentapersoanelor6.ro/evidenta-persoanelor/actele-de-identitate/
*****
Cerere pentru eliberarea actului
de identitate
https://web.archive.org/web/20150905191224/http://evidentapersoanelor6.ro:80/formulare/anexa11%20-%20Cerere%20pentru%20eliberarea%20actului%20de%20identitate.pdf
*****
Termene
de eliberare acte de indentitate
In conformitate cu prevederile art. 14 alin. 8 din OUG 97/2005, privind
evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
termenul de solutionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate
este de pana la 30 de zile, acesta putand fi prelungit cu cel
mult 15 zile de catre seful serviciului public comunitar de evidenta
persoanelor.
La nivelul Serviciului Evidenta Persoanelor, din cadrul Direcției Locale de Evidența Persoanelor Sector 6, termenul de solutionare a
cererilor pentru eliberarea unui act de identitate precum și vizei de reședință, este de 10 zile.
Pentru situatii deosebite, justificate (ex. motive medicale, deplasare urgenta
in alta localitate sau in alt stat pentru sustinerea unor concursuri de
admitere sau examene, efectuarea unor operatiuni notariale etc.), termenul de
solutionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate și a vizei de reședință este de 3 zile.
Sursa:
http://www.evidentapersoanelor6.ro/evidenta-persoanelor/termene-de-eliberare-acte-de-indentitate/
*****
Sedii D.L.E.P. Sector 6
DIRECȚIA LOCALĂ DE EVIDENȚĂ
A PERSOANELOR SECTOR 6 – Sediul Administrativ
Str. Hanul Ancuţei nr. 4, Sector 6, Bucureşti
Str. Hanul Ancuţei nr. 4, Sector 6, Bucureşti
Program: Luni – Joi: 8.00 –
16.30 Vineri: 8.00 – 14.00
Telefon / Fax: 021.434.13.31
Telefon: 021.434.13.07
E-mail: info@evidentapersoanelor6.ro;
evidentapersoanelor6@gmail.com
resurseumane@evidentapersoanelor6.ro
economic@evidentapersoanelor6.ro
logistica@evidentapersoanelor6.ro
juridic@evidentapersoanelor6.ro
Web: www.evidentapersoanelor6.ro
evidentapersoanelor6@gmail.com
resurseumane@evidentapersoanelor6.ro
economic@evidentapersoanelor6.ro
logistica@evidentapersoanelor6.ro
juridic@evidentapersoanelor6.ro
Web: www.evidentapersoanelor6.ro
Mijloace de transport: troleibuz 61, 62, autobuz
136, 137,138, 336
La sediul administrativ
din strada Hanul Ancuţei nr. 4 nu se depun și nu se
eliberează documente ce
privesc activitatea de evidența persoanelor și starea civilă.
SERVICIUL EVIDENȚA
PERSOANELOR BIROUL Nr.1 / Secţia 20 Poliţie
Str. George Mihail Zamfirescu (fostă Fălciu) nr. 52 Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.221.55.48; Mijloace de transport: tramvai 41, autobuz 162, 163, 178, metrou stația Crângași
Str. George Mihail Zamfirescu (fostă Fălciu) nr. 52 Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.221.55.48; Mijloace de transport: tramvai 41, autobuz 162, 163, 178, metrou stația Crângași
BIROUL Nr.2 / Secţia 21 Poliţie
Str. Dezrobirii nr. 37, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.433.02.01; Mijloace de transport: troleibuz 61, 62, autobuz 106, 136, 137, 138, 336, metrou stația Gorjului
Str. Dezrobirii nr. 37, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.433.02.01; Mijloace de transport: troleibuz 61, 62, autobuz 106, 136, 137, 138, 336, metrou stația Gorjului
COMPARTIMENTUL Nr.3 / Secţia 22 Poliţie
Str. Braşov nr. 19, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.440.32.23; Email:compartimentul3@evidentapersoanelor6.ro; Mijloace de transport: tramvai 41, troleibuz 90, 91, 93, autobuz 268
Str. Braşov nr. 19, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.440.32.23; Email:compartimentul3@evidentapersoanelor6.ro; Mijloace de transport: tramvai 41, troleibuz 90, 91, 93, autobuz 268
BIROUL Nr. 4
Sos. Virtuţii nr. 1 – 3, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.430.02.92; Mijloace de transport: tramvai 41, autobus 162, 163, 178, metrou stația Lujerului
Sos. Virtuţii nr. 1 – 3, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.430.02.92; Mijloace de transport: tramvai 41, autobus 162, 163, 178, metrou stația Lujerului
COMPARTIMENTUL Nr.5 / Secţia 25 Poliţie
Aleea Callatis nr. 1A, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.444.06.48; Mijloace de transport: autobuz 305, 168
Aleea Callatis nr. 1A, Sector 6, Bucureşti
Telefon / Fax: 021.444.06.48; Mijloace de transport: autobuz 305, 168
Program de lucru cu
publicul Evidența
Persoanelor Sector 6:
– Luni, Marți, Joi: 8.30 –
16.30
– Miercuri: 8.30 –
18.30
–
Vineri: depuneri: 8.30 – 12.00
eliberării: 12.00 – 16.30
SERVICIUL DE
STARE CIVILĂ
Str. Drumul Sării nr. 85, Sector 6, București
Telefon / Fax: 021.410.57.08; Fax: 021.367.56.20; Email:starecivila@evidentapersoanelor6.ro; Mijloace de transport: tramvai 8, 11, 25, 47, troleibuz 69, 90, 91, 96, autobuz 126, 168, 268, 368
Str. Drumul Sării nr. 85, Sector 6, București
Telefon / Fax: 021.410.57.08; Fax: 021.367.56.20; Email:starecivila@evidentapersoanelor6.ro; Mijloace de transport: tramvai 8, 11, 25, 47, troleibuz 69, 90, 91, 96, autobuz 126, 168, 268, 368
Program de lucru cu publicul Stare Civilă
Sector 6:
– Luni-Joi: 9.00-15.00; Vineri: 9.00-13.00
Program oficieri căsătorii:
– Luni-Joi: 8.30-16.30; Vineri:
9.00-13.00; Sambata: 12.00-15.00;
Duminica nu se oficiază căsătorii.
Program biroul decese:
– Luni-Joi: 9.00-15.00; Vineri: 9.00-13.00;
– Sâmbătă, duminică și sărbătorile
legale: 10.00-13.00
COMPARTIMENTUL
MOPEDURI
Str. Drumul Taberei nr 18, Complex Orizont – etajul 1
Telefon: 0728.980.046
Str. Drumul Taberei nr 18, Complex Orizont – etajul 1
Telefon: 0728.980.046
sursa:
http://www.evidentapersoanelor6.ro/sedii-d-l-e-p-sector-6/
*****
Informații generale
CARTEA DE IDENTITATE
Actele de identitate care se eliberează
cetăţenilor români.
Actele de identitate care se eliberează
cetăţeanului român sunt cartea de identitate şi cartea de identitate
provizorie. Actul de identitate se eliberează pentru prima dată la
împlinirea vârstei de 14 ani. Cu acesta se face dovada identităţii, a adresei
de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă a titularului. Termenul de
valabilitate al cărţii de identitate este, după cum urmează:
– 4 ani
pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;
– 7 ani
pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;
– 10 ani după
împlinirea vârstei de 25 ani;
– permanent după împlinirea
vârstei de 55 ani.
În cazul în care solicitantul nu este
titularul spațiului de locuit, pentru eliberarea
actelor de identitate este necesar consimțământul titularului spațiului de locuit.
Declarația poate fi dată la ghișeu, în
prezența personalului D.L.E.P.
În situația în care, titularul spațiului de
locuit, nu se poate prezenta la ghișeu, declarația trebuie
să fie autentificată la notarul public, sau după caz, la misiunea diplomatică a
României din statul în care acesta se afla.
Conform Hotărârii de Guvern nr. 1309 din
27.12.2012.
În sensul Ordonanţei de Urgenţă a
Guvernului nr. 97/2005, prin act de identitate se înţelege cartea de
identitate, precum şi cartea de identitate provizorie şi • buletinul de
identitate, aflat în termen de valabilitate.
Începând cu data de 1 ianuarie 2011,
prin act de identitate se înţelege şi cartea electronică de identitate.
[...]
Cazuri în care se eliberează o nouă carte
de identitate (conform art. 18, alin. (1) din O.U.G. nr.
97/2005):
– la expirarea termenului de
valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
– dacă s-au modificat numele sau
prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii (exemple:
schimbarea numelui/prenumelui pe cale administrativă; adopţie; constatarea unor
greşeli de scriere la întocmirea actului de stare civilă; înregistrarea unei
persoane în poziţia de „copil găsit” şi identificarea ulterioară a actului de naştere
întocmit iniţial, între acestea existând neconcordanţă la data naşterii;
înregistrarea tardivă a naşterii unei persoane, cu înscrierea numai a anului de
naştere, ş.a.);
– în cazul schimbării domiciliului, a
denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării
imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau
străzilor;
– în cazul schimbării denumirii sau
a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau
rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
– în cazul atribuirii unui nou
C.N.P.;
– în cazul deteriorării actului de
identitate;
– în cazul pierderii, furtului sau
distrugerii actului de identitate;
– la expirarea sau revocarea
interdicţiei titularului de a se afla în anumite localităţi;
– când
fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia
titularului;
– în cazul
schimbării sexului;
– în cazul
anulării;
– pentru preschimbarea buletinelor
de identitate.
În situaţia cetăţenilor români care au
domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, eliberarea cărţii de
identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procură
specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale
României din ţara respectivă.
I. Documentele
necesare pentru eliberarea unei cărți de identitate –
obligatorii, indiferent de motivul pentru care se eliberează:
1. cererea
pentru eliberarea actului de identitate;
2. certificatul
de naştere al solicitantului şi ale copiilor cu vârstă mai mică de 14 ani,
original si copie;
3. documentul
cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
4. chitanţa
reprezentând contravaloarea cărtii de identitate, respectiv 7 lei(achitabilă la
ghișeu), aceasta sumă
fiind actualizată în funcţie de rata inflaţiei, cu avizul Consiliului
Concurenţei.
Pe lângă aceste
documente, mai sus enumerate, mai sunt necesare şi alte documente, în funcţie
de motivul pentru care se solicită eliberarea cărţii de identitate, precum şi
de starea civilă a solicitantului, astfel:
[...]
***
VI. Dovada
adresei de domiciliu sau de reședință se poate face cu
unul din următoarele documente:
– acte încheiate în conditiile
de validitate prevazute de legislatia româna în vigoare;
– declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire în spatiu, însotita de unul din documentele prevazute la lit. a);
– declaratia pe proprie raspundere a solicitantului, însotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la literele a) si b). Pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
– documentul eliberat de primarii, din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza înscris în Registrul agricol.
– declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire în spatiu, însotita de unul din documentele prevazute la lit. a);
– declaratia pe proprie raspundere a solicitantului, însotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la literele a) si b). Pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
– documentul eliberat de primarii, din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza înscris în Registrul agricol.
Declaratia de primire în spatiu poate fi
data în fata lucratorului din
cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului
de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii
diplomatice sau oficiului consular al României.”
[...]
Eliberarea
actului de identitate la: expirarea termenului de valabilitate, modificarea
datelor de stare civila, anularea documentului, schimbarea sexului sau a
fizionomiei
Documente
necesare:
1. cererea pentru
eliberarea actului de identitate;
2. actul de
identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
3. certificatul
de nastere, original si copie;
4. certificatul
de casatorie, daca este cazul, original si copie;
5. hotarârea
de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
6. certificatul
de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, în cazul sotului supravietuitor,
original si copie;
7. certificatele
de nastere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original si copie;
8. documentul
cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face
dovada adresei de resedinta, original si copie;
9. chitanta
reprezentând contravaloarea cartii de identitate, 7 lei (achitabilă la ghișeu) ;
În cazul
modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a
datei ori a locului de nastere, precum si în situatia schimbarii sexului, se
prezinta si hotarârea judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa
caz, actul administrativ în baza caruia s-au modificat datele de stare civila.
ATENŢIE
– Persoanele care au
deţinut, anterior, un act de identitate, trebuie să-l predea lucrătorului de
evidenţă a persoanelor, dacă nu a fost pierdut, furat ori distrus.
– Persoanele care deţin
carte de alegător sunt obligate să o predea lucrătorului de evidenţă a
persoanelor, întrucât, odată cu noua carte de identitate, li se va elibera şi o
altă carte de alegător.
– Toate documentele
care sunt necesare se prezintă în original şi copie. Potrivit prevederilor
noilor reglementari pe linie de evidenţă a persoanelor şi cu privire la
pregătirea populaţiei pentru apărare, pentru eliberarea unui act de identitate
ca urmare a schimbarii domiciliului sau stabilirii reşedinţei nu se mai
solicită dovada luării în evidenţă de către centrul militar judeţean sau de
sector.
Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica periodic
termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării
situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi.
[...]
– Alte informaţii suplimentare privind activitatea de
evidenţă a persoanelor pot fi obţinute şi de pe site-ul Directia pentru
Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date
www.evidentapersoanelor.ro
Cartea de identitate este documentul
emis în sistem informatizat şi cuprinde următoarele elemente:
1. denumirea statului;
2. denumirea documentului;
3. seria, compusă din două litere, şi numărul, compus din
6 cifre;
4. denumirea structurii emitente, respectiv a Serviciului
Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor sau, după caz, a Directia pentru
Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date – denumirea abreviată,
iniţialele judeţului, după caz, şi codul structurii emitente;
5. termenul de valabilitate;
6. fotografia titularului;
7. următoarele date personale ale titularului:
a) codul numeric personal;
b) numele – semnifică numele de familie;
c) prenumele;
d) cetăţenia;
e) locul naşterii;
f) sexul;
g) domiciliul.
Formatul cărţii de identitate este tip cartelă, tipărită
pe o singură faţă, cu dimensiunile:
– lungimea de 105 mm;
– lăţimea de 74 mm;
– grosimea de 0,7 mm;
Structura cărţii de identitate este formată din două
straturi exterioare transparente, între care se introduce suportul pentru
fotografie, text şi alte inscripţionări; cele 3 straturi sunt asamblate
tehnologic, formând un tot unitar.
Fotografia este color, are dimensiunile de 38×30 mm şi
este executată cu mijloace informatice, direct pe suportul cărţii de identitate
.
Elementele de particularizare a cărţii de
identitate sunt:
1. drapelul României, avţnd dimensiunile de 45 x 7 mm şi
poziţionarea în partea superioară a cărţii de identitate , intensitatea
culorilor fiind cea prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 75/1994 privind
arborarea drapelului României, intonarea imnului naţional şi folosirea
sigiliilor cu stema României de către autorităţile şi instituţiile publice;
2. stema ţării având dimensiunile de 30 x 41 mm şi
pozitionarea în centrul spaţiului rezervat textului, potrivit modelului
original în culorile prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 102/1992 privind
stema ţării şi sigiliul statului;
3.
sigla reprezentată sub forma unui desen geometric oval, conţinând
abrevierea sintagmei „evidenţa persoanelor” – ,,evp” – poziţionat sub
fotografie şi încadrat la stânga de codul structurii emitente şi de simbolul
judeţului sau, după caz, al municipiului Bucureşti, la dreapta.
4. fondul
– fonta de siguranţă – cuprinde curbilinii de siguranţă, asemănătoare celei
aplicate pe bancnote, care, prin desenul complex, combinaţia de culori şi
procedeul de imprimare, asigură protecţia împotriva falsificării.
Zona de
citire automată cu caractere identificabile optic:
1. este
poziţionată în partea inferioară a cărţii de identitate;
2. are
lungimea de 102 mm şi lăţimea de 17 mm;
3.
conţine: tipul documentului, codul ţării emitente, numele şi prenumele
titularului, seria şi numărul documentului, cetăţenia, data naşterii, sexul,
valabilitatea şi codul numeric personal fără cifrele ce semnifică data
naşterii.
Textul
cărţii de identitate este tipărit la imprimanta laser color, utilizând
codificarea standardizată a setului de caractere româneşti şi tastatura
standard românească.
sursa:
http://www.evidentapersoanelor6.ro/evidenta-persoanelor/informatii-generale/
*****
Formulare
utile
Formularele se
pot descărca accesând link-urile de mai jos:
– Cerere
pentru eliberarea actului de identitate
– Declaratie
de luare in spatiul locativ a proprietarului
– Declaratie
de luare in spatiul locativ a proprietarului, prin mandatar
– Declaratie solicitant conform art. 27,
lit. c) din O.U.G. nr.97/2005
– Cerere
pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din
strainatate in Romania
– Cerere pentru eliberarea actului de
identitate cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate si resedinta in
Romania
– Cerere
pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea
resedintei
– Cerere
(Model 1) persoană fizică privind drepturile specifice prelucrării datelor cu
caracter personal confirmarea faptului că datele personale au fost sau nu
prelucrate
– Cerere (Model 2) persoană
fizică privind drepturile specifice prelucrării datelor cu caracter personal,
rectificarea, actualizarea, blocarea sau ştergerea datelor personale
ATENȚIE !
– Cererile sunt oferite, în mod gratuit, la ghişeele
serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor sau sunt disponibile,
în format electronic, pe acest site.
– În cazul tipăririi cererilor de pe site, acestea trebuie să fie în format A4 , iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă şi verso).
– Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii , care trebuie completată numai olograf .
– Pentru a deschide şi vizualiza fişierele care au extensia .PDF aveţi nevoie de Adobe Acrobat Reader. Dacă nu-l aveţi instalat în sistem, îl puteţi descărca gratuit urmând legătura de mai jos.
– În cazul tipăririi cererilor de pe site, acestea trebuie să fie în format A4 , iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă şi verso).
– Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii , care trebuie completată numai olograf .
– Pentru a deschide şi vizualiza fişierele care au extensia .PDF aveţi nevoie de Adobe Acrobat Reader. Dacă nu-l aveţi instalat în sistem, îl puteţi descărca gratuit urmând legătura de mai jos.
Sursa:
http://www.evidentapersoanelor6.ro/formulare-utile/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu