Aflarea Capului
Sfantului Ioan Botezatorul
[ Evanghelia lui Luca : Ioana ( Huza )
duce Sf.Cap in Muntele Eleon ]
Fiind taiat
cinstitul cap al Sfantului Ioan Inaintemargatorul, l-a luat pe tipsie necurata
jucatoare si l-a dus maicii sale, Irodiada.
Iar ea,
impungand cu acul limba Sfantului care mustra faradelegea lor, nu l-a dat sa-l
ingroape odata cu trupul, pentru ca se temea ca nu cumva Ioan sa invieze cand
capul lui se va lipi de trup si iar o va mustra.
Deci, ea a
poruncit ca trupul sa-l arunce, iar ucenicii, luandu-l noaptea in taina, l-au
ingropat in Sevastia, cetatea Samariei.
Insa capul l-a
ingropat Irodiada, in curtea sa, in pamant adanc, la un loc ascuns si
necinstit.
Despre aceasta
stia numai femeia lui Huza, iconomul lui Irod, cea cu numele Ioana, care se
pomeneste in Evanghelia lui Luca.
Aceea, avand
jale de uciderea cea nevinovata a Sfantului Marelui prooroc Ioan si de batjocura
ce se facuse cinstitului sãu cap, l-a luat de acolo noaptea, in taina, si,
punandu-l intr-un vas de lut, l-a ingropat in muntele Eleonul, unde era satul
lui Irod.
Cand a auzit
Irod vestea despre Iisus, a gandit impreuna cu Irodiana, nu cumva a inviat Ioan
?
Cautand capul
lui Ioan si negasindu-l, nu se pricepeau ce sa fie.
Apoi a zis
Irod catre casnicii sai despre Iisus : « Ioan pe care l-am taiat,
acela s-a sculat din morti si pentru aceasta se lucreaza puteri prin el ».
[ Inochentie, la
Ierusalim, Muntele Eleon ]
Dupa aceasta,
trecand multa vreme, un barbat oarecare slavit, care era dintr-un palat
imparatesc si crezuse in Domnul nostru Iisus Hristos, anume Inochentie,
lepadandu-se de lume, a mers in Sfanta Cetate a Ierusalimului si, cumparand in
muntele Eleonului locul acela, care altadata era satul lui Irod, a zidit acolo
o chilie si, imbracandu-se in randuiala monahiceasca, vietuia dupa Dumnezeu.
Vrand sa
zideasca o biserica mica de piatra, a sapat un sant pentru temelie.
Si, dupa
dumnezeieasca randuiala, a gasit capul ascuns in pamant, in vasul cel de lut.
Din unele
minuni care se faceau in acea vreme si prin dumnezeiasca descoperire, cunoscand ca acela este capul
Mergatorului inainte, il pastra la sine cu cinste.
[ Cei doi monahi
lenesi de la Rasarit ]
Iar cand era
sa se sfarseasca, vazand urâciunea pustiirii, stând la locul cel sfant, caci in
acele vremuri imparatia inchinatorilor la idoli, stapanind pretutindeni
sfintele locuri in Ierusalim, cu idoli si cu urâtele lor jertfe, monahul acela
a ascuns sfantul cap al Mergatorului inainte iarasi in sânul pamantului, in
acelasi loc, ca sa nu i se faca vreo necinste dupa sfarsitul sãu.
Dar acel loc,
ce a fost altadata satul lui Irod si in care era chilia si biserica cea mica,
pustiindu-se dupa dânsul prin lungimea vremii, a cazut si s-a asemãnat cu
pamantul si iarasi acel cinstit cap a fost nestiut de nimeni, vreme de multi
ani.
Imparatind
marele imparat Constantin si luminându-se cu Sfântul Botez, iar prin maica sa,
Sfânta Elena, curãtind si înnoind sfintele locuri ale Ierusalimului, iar sfânta
credintã înflorind pretutindeni si strãlucind ca soarele, doi monahi de la rasarit
s-au sfatuit sa se inchine cinstitei si de viata facatoarei Cruci in Ierusalim,
care s-a aflat de imparateasa Elena, precum si Mormantului Domnului si la toate
sfintele locuri.
Deci, ajungand
la Ierusalim, se inchinau si se rugau, inconjurand sfintele locuri.
[ Visul intai ]
Apoi s-a
aratat unuia dintre dansii Sfantul Ioan
Mergatorul inainte, in vedenia somnului, poruncindu-i sa scoata din sânul
pamantului cinstitul lui cap, aratandu-i locul in satul lui Irod unde era
ascuns.
El,
desteptandu-se, a spus prietenului sãu.
Insa acela,
socotind lucrul ca un vis, n-a crezut si l-a facut si pe acela sa nu creada.
[ Visul al doilea
]
In alta noapte
iarasi s-a aratat in vedenie Sfantul Inaintemergator, la amandoi, fiecaruia
deosebit, si le-a zis : “Toata necredinta si lenevirea lepadand-o, faceti ceea
ce v-am poruncit”.
Sculandu-se
amandoi, spunand unul altuia vedenia, au mers in satul lui Irod, la locul ce li
se arãtase in vedenie si, sapand, au aflat comoara cea fara de pret, adica
sfantul cap al Mergatorului-Inainte, si, punându-l intr-un sac din pãr de
camila, s-au intors la locul lor.
[ Olarul din Emesa
]
In acea vreme,
un om din cetatea Emesa, sarac, cu mestesugul olar, lasand patria sa si sotia,
din pricina saraciei, se ducea in alta tara.
Atunci a
nimerit in cale pe cei doi monahi si, apropiindu-se de dansii, mergeau
impreuna.
Iar monahii,
primind pe omul acela sa calatoreasca cu dansii, i-au dat sacul cu capul sa-l
duca, insa omul nu stia ce este in sac.
[ Visul al treilea
]
Si iata i s-a
aratat Sfantul Inaintemergatorul, zicandu-i : “Lasand pe calatorii tai, fugi de
dansii cu acest sac, pe care il ai in maini”.
Aceasta
poruncind-o sfantul de vreme ce vedea neosârdia si lenevirea monahilor, care la
inceput nu credeau in arãtarea lui.
Apoi nu voiau
sa duca singuri cinstitul cap, ci il incredintara unui om necunoscut.
Dar a vrut sa
faca bine acelui sarac si sa fie pricinuitor vietii celei bune si placute lui
Dumnezeu.
Deci, olarul
acela, ascultand pe sfant, s-a ascuns de monahi si a fugit de ei.
Apoi s-a
intors acasa la sotia sa, ducand ca pe o comoara de mare pret, capul
Mergatorului-Inainte, cel mai scump decat toate bogatiile, pentru care Dumnezeu
a binecuvantat casa olarului cu toata indestularea si vietuia intru multa
imbelsugare, uitând pãtimirea cea dintai, dand si la alti saraci si scapatati
din bogatiile sale.
Stiind pe
Sfantul Ioan Mergatorul-Inainte pricinuitor de atatea bunatati, cinstea capul
lui precum se cadea, tamaindu-l in toate zilele, aprinzandu-i lumanari si
rugandu-se.
Astfel, cealalta
vreme a vietii sale a petrecut-o bine.
[ Monahul
Eustatie, ereticul lui Arie ]
Iar cand era
sa moara, l-a pus intr-un vas cu apa – astfel voind insusi
Sfantul-Inainte-Mergatorul, si dupa moarte aratand chip de saracie.
Punand vasul
acela cu tot cu cap intr-un sicriu, l-a pecetluit si a incredintat aceasta
comoara surorii sale, spunandu-i cu amanuntul cum, pentru acel sfant cap, din
saracia cea mai de pe urma a ajuns in mare bogatie.
Si a poruncit
surorii sale sa aiba acel sfant cap in mare cinste, pãzindu-l cu cucernicie si
cu fricã, dar sa nu deschida sicriul pana ce, singur Inainte-Mergatorul nu va
voi sa se deschida.
Iar daca va
veni la sfarsitul vietii sale, sa-l incredinteze unui barbat temator de
Dumnezeu si imbunatatit.
Astfel,
cinstitul si sfantul cap al Mergatorului-Inainte a trecut de la unul la altul,
prin multe maini.
Dupa aceea, a
ajuns la un monah prezbiter, anume Eustatie, care vietuia aproape de cetatea
Emesa, intr-o pestera.
Acela, desi
era rau-credincios, vatamat cu eresul lui Arie, totusi mergeau la el
neputinciosii sa se tamaduiasca cu darul cel minunat, care iesea din capul
Margatorului-Inainte, cel tinut in taina de el.
Monahul acela,
precupetind darul lui Dumnezeu, acele minuni le atribuia relei sale credinte
celei ereticesti, tainuind adevarul inaintea oamenilor, incat pe multi de un
gand cu el ii insela.
Instiintându-se
despre reaua lui credinta, toti cei din cetatea Emesa s-au sfatuit impreuna cu
episcopul si cu voievodul si au trimis sa-l izgoneasca din pestera aceea si din
hotarele Emesei.
Iar el a rugat
pe cei ce-l goneau ca sa-l lase in ziua aceea sa petreaca in pestera, fagaduind
ca a doua zi sa iasa singur.
Dobandind acea
vreme, a ingropat noaptea, vasul cel de apa cu sfantul cap, in pestera aceea,
adanc in pamant, nadajduind cã in alta vreme va veni in taina sa-l ia si
iarasi, facand prin el minuni, sa-si intinda credinta sa cea rea.
[ Langa Emesa /
Monahii buni ]
Insa n-a
castigat ceea ce nadajduia, pentru ca, dupa iesirea din pestera aceea, indata
s-au salasluit acolo niste binecredinciosi monahi imbunatatiti, unde nu mai era
cu putinta acelui eretic sa intre si sa fure comoara cea duhovniceasca, ascunsa
in pamant.
Dupa multã
vreme, adunându-se multi frati, s-a asezat manastire langa pestera aceea ; iar
capul Mergatorului inainte nu era stiut de nimeni, fiind sub obroc.
[ Visul lui Marcel
: 18 Februarie ]
Trecand multi
ani, l-a gasit Marcel, arhimandritul acelei manastiri de langa pestera Emesei,
barbat imbunatatit, de care lucru singur pomeneste astfel :
“Bine este cuvantat
Domnul nostru Iisus Hristos, ca m-a invrednicit pe mine, Marcel, robul Sau, a
fi vazator al vedeniei de fata, care mi s-a facut in 18 zile ale lunii
Februarie, in saptamana din mijlocul Postului sfintelor 40 de zile,
descoperindu-se in somn noaptea, caci am vazut toate portile manastirii noastre
deschise.
Deci m-am
infricosat si mi se parea ca ies sa le inchid.
Apoi iarasi am
vazut un râu trecand prin poarta manastirii, si ma miram de unde iese acea
multime de apa.
Pe cand
gandeam aceasta, am auzit un glas de multe cete, venind spre noi dinspre
rasarit, cu sunet mare, iar fiecare ceata avea deosebit grai si striga :
“Iata se arata
Sf. Ioan, Botezatorul lui Hristos”.
Astfel
strigand, cetele au intrat in manastire.
Iar eu, lasand
portile si privirea râului, de frica acoperindu-ma, am alergat si m-am suit in
varful scarii, pe care stand, mi se parea ca vad in manastire doua curti, una
spre Apus, iar alta spre Miazazi, si o Biserica intre dansele.
Apoi fiecare
ceata intra in curtea dinspre Apus, iar de acolo mergea in biserica si,
inchinandu-se, iesea pe usa dinspre Miazazi.
Dupa ce au
stat cetele din umblarea lor, iarasi am auzit un glas, strigand :
“Iata Sfantul
Marele Ioan Botezatorul”.
Apoi, privind,
l-am vazut in biserica si cu dânsul pe alti doi, unul de-a dreapta si altul
de-a stanga.
Atunci, indata
cetele au mers la dânsul, una dupa alta, si luau de la dansul binecuvantare.
Si eu, in
sine-mi, gandeam sa ma apropii si sa ma binecuvanteze.
Intrand eu mai
pe urmã decat toti, pe alt usa, cu frica si cu cutremur, m-am inchinat inaintea
lui pana la pamant si m-am atins de picioarele lui.
Iar el,
ridicandu-ma, m-a cuprins cu dragoste, atingandu-se de barba si de gura mea, cu
sfanta sa gura, apoi, scotand din sânul sãu un vas plin de miere, mi-a dat,
zicand :
“Primeste
binecuvantare”.
Acestea
zicand, el mergea, dar mergeam si eu in urma lui si am vazut un stalp de foc
inaintea lui si infricosandu-ma, m-am desteptat.
[ A doua zi dupa
vis ]
Dupa aceasta,
trecand ziua, am poruncit ca seara sa cante fratii obisnuita randuiala, adica
psalmii cu stihuri.
Pe cand cantau
ei, fratele Isachie, ridicandu-si ochii, a vazut foc prin ferestruie arzand in
biserica sfintei pesteri, unde era cinstitul cap al Sfantului Ioan, de care noi
nu stiam.
Dar fratele,
vazand focul, a strigat :
“Domnul meu,
iata vad foc arzand la sfanta pestera”.
Eu am zis
catre dansul :
« Nu te
teme, frate, ci insemneaza-te cu semnul Crucii si taci ! »
[ Cinci zile mai
tarziu ]
Dupa cinci
zile, pe la miezul noptii, pe cand dormeam, o mana m-a atins de trei ori in
coasta cea dreapta si un glas a zis catre mine :
“Iata, m-am
daruit voua. Scoala si urmeaza stelei ce merge
inaintea ta si unde te va duce, acolo sa sapi in pamant, ca ma vei afla“.
Iar eu, cu
frica si cu cutremur desteptandu-ma din somn, sedeam si am vazut o ceata stand
inaintea usii chiliei in care eram.
Infricosandu-ma
foarte, m-am insemnat cu semnul Crucii si am iesit, iar steaua mergea inaintea
mea.
Dupa aceea, am
intrat in pestera si, ducandu-ma pana la locul unde era cinstitul cap al Sfantului
Ioan Mergatorul-Inainte, s-a facut nevazuta.
[ Gasirea capului
de catre Marcel ; Vedenia lui Ghenadie ]
Iar eu m-am
inchinat Domnului, cazand cu fata la pamant, si am facut multa rugaciune.
Apoi aprinzand
lumanare si tamaie si luand sapa, am inceput a sapa chemand pe Domnul.
Sapand eu, se
auzea sunet mare si era pamantul vartos ca arama.
Apoi,
ostenindu-ma mult, am aflat caramizi, pe care scotandu-le, am vazut o lespede
de piatra si pe aceea, scotand-o cu multa osteneala, am aflat purtatorul si sfintitul
vas, in care era cinstitul si vrednicul de fericire cap al Mergatorului-Inaint.
Apoi,
cuprinzandu-ma bucurie si frica, am luat o lumanare si tamaie si, indraznind a
pipai, m-am inchinat si iarasi am acoperit vasul cinstit, dupa aceea m-am dus
din pestera.
In usa m-a
intampinat preacinstitul arhimandrit Ghenadie, care venise in manastirea
noastra, si, luandu-ma inauntrul pesterii, a facut rugaciune si dupa aceea a
inceput a-mi spune vedeania sa :
“Am vazut,
zise el, ca in acest loc, unde stam acum, stateam amandoi si era multa paine de
orz curata, mai luminata decat soarele.
Apoi am vazut
popor fara numar intrand in pestera si lua din mainile noastre painile acelea,
insa painile nu scadeau, ci mai mult se inmulteau”.
Acestea
auzindu-le eu de la parintele Ghenadie, am inteles ca de la Dumnezeu era acea
vedenie, care insemna darul cel neimputinat al Botezatorului, care era sa se
dea tuturor cu indestulare in acel loc.
Deci i-am spus
si eu cele ce am vazut si i-am aratat preacinstita comoara aflata.
[ Staretul Stefan
; Episcopul Uranie ]
Vazand-o el,
s-a bucurat foarte mult si ne-am sfatuit ce am putea face.
Si ne-am
invoit amandoi ca sa nu spunem indata cuiva despre aceea, nici episcopului
Uranie, pãstorul Bisericii Emesa.
Ci mai intai
sa aratam taina aceasta fericitului staret, parintelui Stefan, care era
povatuitor de nevointele pustniciei in manastirea Daromiei.
Dupa aceasta,
el sa arate episcopului, pentru ca ii era iubit.
Dar, mergand
in manastirea Daromiei, n-am gasit pe parintele Stefan, fiindca se dusese sa
cerceteze alte manastiri.
[ Diaconul
Chiriac, visul sãu, ca al lui Ghenadie ; boala lui Marcel ]
Deci am trimis
la cucernicul diacon Chiriac, care era in cetate, in sfintitul local cel
dintai.
Acela, venind
si inchinandu-se nouã întru Hristos, a spus vedenia sa, pe care a vazut-o in
vis, dupa toate asemenea cu vedenia aceea pe care minunatul Ghenadie a vazut-o
si i-am spus lui a noastrã tainã despre Sfantul Mergatorul-Inainte.
Deci au zis
diaconul Chiriac si parintele Ghenadie cã se cade ca indata sa anuntam despre
aceea pe pastorul bisericesc.
Iar eu
asteptam pana ce staretul Stefan se va intoarce de la manastirile sale si am
petrecut cinci zile.
Iar sosind
sambata si noi vorbind, deodata am cazut si zaceam de o boala neasteptata,
incat nu puteam nici a ma scula.
Deci, Ghenadie
si Chiriac se mirau de raul ce mi se intamplase si au facut rugaciune catre
Domnul, pentru mine.
Iar dupa
rugaciune zisera catre mine :
“Au nu ti-am
spus ca se cade a spune episcopului taina ?”
Iar eu, auzind
aceasta, ma defaimam, fiindca nu am facu bine ascunzand o taina ca aceasta, pe
care se cadea a o arata indata pentru slava lui Dumnezeu.
Deci,
ramasesem netamaduit, dar facandu-se seara, dupa obisnuita cantare, venind la
mine acei cinstiti barbati, Ghenadie si Chiriac, mi-au spus ca s-au jurat cu
juramant sa spuna arhiereului de taina aceea din vremea utreniei, mai inainte
de rasaritul soarelui.
Si eu am zis
catre dansii :
« Bun
este sfatul vostru, fratilor. Deci fie ceea ce v-ati sfatuit ».
Astfel,
intorcandu-ma cu dansii, indata m-am indreptat din boala si m-am facut sanatos.
Apoi m-am dus
in cetate cu dansii foarte de dimineata si am aflat pe episcop iesind din
biserica, de la cantarea Utreniei, si i-am spus lui toate cele despre aratarea
cinstitului cap al Sfantului Mergatorului-inainte.
Iar el,
umplandu-se de mare bucurie, ne-a poruncit ca, nespunand nimanui taina, sa ne
ducem la manastire.
A doua zi,
prezbiterii si diaconii au venit in manastirea noastra si, savarsind
soborniceste sfanta slujba, s-au apropiat de locul acela in care era vasul cu
sfantul cap.
Si diaconul
glasui :
“Genunchii
plecati-va si Domnului sa ne rugam ; toti ne-am inchinat la pamant.
Iar episcopul
Uranie, rugandu-se, a scos vasul cu cinstitul cap din sanul pamantului.
[ Uscarea mainii
lui Malh. Ioan i se arata lui Malh ]
Era acolo cu
episcopul un prezbiter, anume Malh, care, necrezand, a zis :
“De unde poate
fi aici capul Mergatorului-Inainte ?”
Si,
indraznind, a pus mana sa pe vas si s-a atins de varful cinstitului si prea
laudatului cap, si indata, pentru necredinta lui, s-a uscat mana aceea care s-a
atins si s-a lipit de vas.
Toti vazand
acea minune, s-au mirat foarte mult.
Iar pastorul,
cu cei ce stau de fata, rugandu-se lui Dumnezeu cu dinadinsul, prezbiterul cel
pedepsit abia a putut sa-si dezlipeasca mana de pe vas, insa i-a ramas
neputincioasa.
Iar placutul
lui Dumnezeu pastor, cu tot clerul bisericesc, luand sfintitul vas, cu comoara
ce se afla intr-insul, l-a dus in sfanta biserica si l-a pus intr-un loc
sfintit al altarului, pana ce s-a zidit Mergatorului-Inainte biserica
deosebita, dumnezeiasca, in cetatea Emesei, luand sfarsit cu frumoasa podoaba ;
intru care, cand era sa se aduca acel sfintit cap, s-a aratat Botezatorul in
vedenie prezbiterului Malh, celui care nu crezuse, si i-a poruncit ca in vremea
aducerii sa-si puna mana cea bolnava pe vas ca se va tamadui.
Si facand
aceea, prezbiterul indata a castigat tamaduire.
II.
Chiar si
Sfantul Simeon Metafrast, in viata Cuvioasei Matroana, scrie astfel despre
aflarea acelui cinstit cap al Mergatorului-Inainte :
[ Omul arând holda
vede foc in pesterã ]
In acel timp,
un om, arandu-si holda sa, a vazut la un loc, unde era pestera aceea in
manastire, un foc iesind din pamant.
Si nu o data a
vazut aceea, ci de mai multe ori ; ca in multe zile se arata o vapaie de foc
neincetat, iesind din pamant.
Deci a mers
omul acela in cetate – ziua aceea era Duminica, in care si Marcel cu Ghenadie
si cu Chiriac au mers la episcop – si au spus lui Uranie, episcopul Emesei.
Iar episcopul,
cunoscand ca este un lucru mare, a luat pe clericii sai si au mers la locul
acela, in pestera in care alta data locuia Eustatie, ereticul ; si facand
rugaciune a poruncit ca in locul acela sa sape pamantul.
Aceasta
facandu-se, s-a gasit vasul, care avea intr-insul nu aur sau argint, ci capul
Sfantului Ioan Inainte-mergatorul si Botezatorul Domnului, cel mai scump decat
toate comorile pamantesti.
Si a strabatut
pretutindeni vestea despre aceasta, apoi s-a adunat acolo tot poporul, nu numai
din cetatea Emesei, ci si din toate cetatile si satele din jur.
[ Cuvioasa
Matroana. Capul e dus in Constantinopol ]
Si a mers
Cuvioasa Matroana din manastirea sa, cu toate surorile, ca sa se inchine
Capuluui celui gasit al Sfantului Ioan.
Si a izvorat
din acel cinstit cap mir bine mirositor, si preotii ungeau cu acest mir pe
poporul ce se adunase, facandu-le semnul Crucii pe fruntea lor.
Deci a luat
din mirul acela si Sfanta Matroana, intr-un vas mic, vrand sa-l duca in
manastirea sa, spre binecuvantare.
Dar poporul,
sarguindu-se catre acel mir sfant, o imbulzea incat ea nu putea sa treaca.
Altii, vazand
la dansa sfantul mir, o rugau ca sa-i insemneze cu mirul acela, caci nu puteau
sa ajunga la preoti ; care lucru il si facea ea, fiind silita.
Si s-a
intamplat acolo un orb care din nasterea sa nu vazuse lumina.
Acela a rugat
pe Matroana ca sa-l insemneze si pe el cu sfantul mir.
Iar ea i-a uns
ochii lui si indata a vazut bine.
Dupa multi
ani, acel sfant cap s-a adus cu slava din cetatea Emesei in Constantinopol si
s-a asezat in biserica Mergatorului-Inainte, in locul Edomon cel preafrumos,
zidit prin imparateasca randuiala.
[ Capul Sf Ioan e
dus la Comani, si iar la Constantinopol ]
Dar dupa multi
ani, venind eresul luptarii contra sfintelor icoane – cand nu numai sfintele
icoane, ci si sfintele moaste ale sfintilor, unele erau arse, altele erau
aruncate in mare si in rauri, iar altele calcate cu picioarele si in multe
feluri batjocorite – atunci, unii crestini, fugind din imparateasca cetate –
cea plina de faradelegea ereticeasca, au luat in taina Capul Botezatorului si
l-au dus la Comani, unde altadata a raposat Sfantul Ioan Gura de Aur si,
ducandu-l acolo, l-au ascuns iarasi in sanul pamantului, in vas de argint.
[ Vedenie ]
Acolo a stat
nestiut de nimeni, pana in vremea imparatului Mihail, fiul lui Teofil si al
maicii sale Teodora, imparateasa, cei ce au restabilit dreapta cedinta, pe
vremea imparatiei caruia, prin dumnezeiasca aratare, iarasi s-a aflat si s-a
adus in Constantinopol, de prea sfintitul patriarh Ignatie al Consantinopolului,
intru cinstea si slava lui Hristos, Dumnezeul nostru, cel impreuna cu Tatal si
cu Sfantul Duh slavit in veci. Amin.
( V. Sf. 24
febr. )
Extras din Viata si Acatistul Sfantului Prooroc Ioan Botezatorul, - Se tipareste cu binecuvantarea Prea Sfintitului
Parinte GALACTION Episcopul Alexandriei si Teleormanului, Editura AGAPIS,
Bucuresti, 2001
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu