Botezul,
Usa Tainelor. Parintele Cleopa ( Vesminte Ortodoxe )
B o t e z u l
- Uşa Tainelor …”prin B o t e z noi intăm în
Biserica lui Hristos.
Prin B o t e z
avem darul punerii de fii, al înfierii
după dar.
Biserica, în
baia naşterii de a doua, ne face fii lui Dumnezeu, după har.”
Două armate
are Biserica : Armata de geniu a
Bisericii, adică monahii, care ţin nestinsă sfânta
rugăciune; apoi Sfintele Scripturi, le-au tâlcuit sfinţii călugări şi ne-au
lăsat cele mai înalte scrieri teologice.
A doua este armata
de front a Bisericii, adică preoţii de mir.
Ei sunt
permanent cu poporul şi stau toată viaţa în mijlocul lor.
Băgaţi de seamă cum săvârşiţi
Botezul.
Vin femeile
aici cu copii bolnavi de epilepsie.
Copilu-i mic
şi-l ia diavolul în primire şi-l munceşte.
Ştiţi de ce?
Am găsit în ,,Pravila Mare”.
Pentru că la Botez preotul nu le citeşte cu
atenţie şi evlavie toate lepădările de satana.
O femeie, dăunăzi, avea copilul numai de-un
an jumătate şi-l muncea vrăjmaşul; îşi dădea ochii peste cap în braţele ei.
Ei, cum să nu plângă biata mamă, când vede
copilul că-l chinuie satana aşa de mic? Ce păcate are acela?
Este vina preotului!
Nu i-a citit
la Botez dezlegările de satana, acelea care sunt puse acolo, şi diavolul are
putere şi după botez asupra lui.
Voi ştiţi, că până la Botez, cerul este închis
pentru sufletele nebotezate?
Până nu-i botezat, n-are intrare în Împărăţia
cerurilor.
Că Mântuitorul ne-a spus : ,,Mergând,
propovăduiţi Evanghelia la toată lumea, botezându-i pe ei în numele Tatălui şi
al Fiului şi al Sfântului Duh, învăţându-i să păzească toate câte v-am poruncit
vouă”.
Să vină protestantul să audă, că Dumnezeu a
zis toate poruncile Lui să le păzim, nu ,,Sole fide”, mântuire fără fapte.
Şi apoi zice: ,,
Cel ce va crede şi se va boteza, se va mântui; iar cine nu va crede, se va
osândi”. Clar.
Vezi, dacă n-are Botezul şi dacă Botezul
este stâlcit şi nu s-au citit dezlegările de satana, măcar că s-au făcut
afundările copilului şi miruirea, vrăjmaşul mai găseşte o poartă să intre, căci
copilul nu s-a lepădat de satana şi de toate lucrurile lui.
Deci, după firea cea veche, până la Botez,
diavolul stă în inima copilului.
Ne spun toţi Sfinţii Părinţi: După Botez, harul
Duhului Sfânt vine în inimă şi-l scoate afară pe diavol.
Dar îi dă voie să tulbure inima creştinului
dinafară –mustul trupului -, să-l ispitească pe om, dar înăuntru nu poate
intra, că scânteia harului odată intrată de la Botez este până la moarte acolo.
Însă, dacă preotul n-a făcut bine
lepădările de satana - Mă lepăd de satana şi de toate lucrurile lui… sau poate nici Botezul, vrăjmaşul găseşte portiţă şi
intră înapoi în inima copilului.
Doamne fereşte !
Poate preotul a venit obosit, sau grăbit,
că a avut mai multe botezuri şi cununii şi nu le citeşte toate dezlegările.
Am găsit scris în pravilă: ,,Copiii care se îmbolnăvesc – şi uneori, nu se îmbolnăvesc
când sunt mici, ci când sunt mai mari -, îi ia vrăjmaşul în primire, că preotul
n-a băgat de seamă şi n-a citit toate dezlegările de satana”.
Şi-l tulbură pe bietul suflet mult mai târziu.
De aceea, să ţineţi minte, când faceţi un
Botez, să nu vă grăbiţi.
Sau, dacă ai două şi trei botezuri în
aceiaşi apă – poate să fie şi unul -, dacă-s mai mulţi copii, să fie de acelaşi
sex şi cât trăiesc ei nu se pot înrudi prin căsătorie, căci au devenit rudenii
spirituale, adică ,,fraţi de cruce”.
Când sunt mai mulţi copii, se pot citi
lepădările la toţi odată, dar pomeniţi pe fiecare pe numele său, cum îl cheamă.
Botezul se mai numeşte şi uşa Tainelor, pentru
că prin Botez noi intrăm în Biserica lui Hristos.
Prin Botez avem darul punerii de fii, al
înfierii, după dar.
Biserica, în
baia naşterii de a doua, ne face fiii lui Dumnezeu după har.
Deci, Botezul este
cea mai întâi taină, cea mai mare şi mai dogmatică.
……..ca orice taină se face cu scumpătate şi
cu iconomie, adică cu pogorământ, de nevoie.
Botezul cu scumpătate se face numai de episcop
şi preot şi numai în biserică şi numai prin trei afundări.
Aşa e Botezul desăvârşit.
Botezul prin
stropire sau prin turnare este aprobat de Biserică numai cu iconomie, adică de
nevoie.
Că ce-ai face
cu Bucovina şi Ardealul, unde se botează prin stropire şi turnare?
Mai rar
reuşesc preoţii noştri undeva să facă Botez prin afundare în Ardeal.
Este o
tradiţie rămasă de la catolici.
Dar Biserica
noastră l-a primit cu pogorământ, cu iconomie.
Ştiţi cum l-a
primit ?
Cum un
gospodar care are şapte copii, s-a întâmplat că unul din ei s-a născut chior
de-un ochi, sau ciung de-o mână, sau olog de-un picior, sau are o meteahnă
ceva: n-aude bine sau nu vede bine.
Dar pentru că-i al lui, nu-l creşte şi pe acela ?
De la Dumnezeu sunt toate.
Aşa şi Biserica noastră.
Cu toate că Botezul prin stropire şi turnare
nu-i desăvârşit, este cu lipsă, dar Biserica îl primeşte în iconomie, că este
făcut în numele Preasfintei Treimi.
Apoi…….când pruncul după naştere este ameninţat
să moară.
Biserica îngăduie să-l boteze nu numai
preotul, ci si un diacon, un călugăr, un mirean, o femeie şi chiar şi moaşa
care ajută la naştere, numai să zică cuvintele : ,,Se botează robul lui Dumnezeu cutare, în numele Tatălui.Amin. Şi al
Fiului.Amin.Şi al Duhului Sfânt.Amin.
Sursa
: Ne vorbeşte Părintele Cleopa vol.1 pag. 118-120
https://www.facebook.com/VesminteOrtodoxe/posts/735622643177817
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu