Credinta este dar al Duhului Sfant ( Parintele Arsenie Omul
Imbracat in Haina de In si Ingerul cu Cadelnita de Aur )
Prin El credem in Dumnezeu si suflet si-L numim pe Dumnezeu, Tatã al
nostru.
Deci unde nu-i acest dar nu-i credintã si
nici afirmare a existentei independente ( de trup si de moartea acestuia ) a
sufletului.
Si totusi necredinta e un pacat.
Si o infirmitate.
Si cã se iartã toate ( de cate se cere iertare sub patrafir ), dar cele
impotriva Duhului Sfant nu se iartã nici in veacul acesta, nici in cel viitor.
Caci a recunoaste o vinã si a cere iertare e tot o actiune a Duhului Sfant.
Cand insa stai impotriva Adevarului propovaduit, aratat si dovedit, stai
impotriva Duhului Sfânt si, ca urmare, stai impotriva lui Dumnezeu.
Pe pozitia aceasta esti un razvratit, un fiu al diavolului, cã ei vor, pana
la sfarsit sa uzurpe pe Dumnezeu – macar din sufletul oamenilor.
La aceastã situatie se ajunge asa cã “Templul” Duhului Sfânt ( I
Corinteni 3, 16 ), prin lipirea de placerea lumii vazute – ca singurã existentã
– intrã total in
stapanirea “Printului” lumii acesteia, care, in alienatia lui, crede cã lumea
aceasta e a lui si cã el e dumnezeul ei.
Iar el, razvratitul, dã oricui i se inchinã lui, aceeasi iluzie si
alienatie cã ar fi stapan absolut si “Dumnezeu” pe pamant.
Sindromul de putere care genereaza
tirania si crima.
Acesta-i
mecanismul psihic al oricarui anticrist.
Anticristi sunt multi, toti uniti impotriva
lui Hristos, ca Dumnezeu, dar foarte gelosi pe stapanirea asupra lumii, de unde
razboaiele de exterminare a celuilalt concurent, cand, la sfarsitul istoriei,
va ramane unul singur, in care se va intrupa diavolul cu toata puterea si
rautatea lui, sub forma si titlul celui mai mare binefacator al oamenilor si al
fericirii lor pe pamant.
Acela grabeste A Doua Venire a lui Hristos, de
data aceasta, cu putere si slavã dumnezeiascã, punând capãt istoriei stapanite
de pacat.
Deci dacã trupul omenesc e numit “templu”
al Duhului Sfant ( I Corinteni 6, 19 ), aceast denumire se mentine numai dacã
omul se straduieste si se imbogateste in Duhul Sfant ; daca insa, cedeaza
ispitelor lumii si trupului nestrunit la randuiala firii, atunci se face
“pesterã de talhari” si sãlas al pacatului si mortii.
Caci nu stau laolaltã Duhul lui Dumnezeu si
duhul diavolului.
Pe “terenul” inimii ( al sentimentului ) si
mintii ( al ratiunii ) se dau in continuu lupte de ocupatie.
Ochiul constiintei, cel ce “vede” dinspre
Dumnezeu intru cele dinlãuntru ale omului pe cel viclean, si “vede” si din partea
omului ajutorul lui Hristos impotriva celui rau, e chiar organul de cunoastere
al modului spiritual de existentã, a binelui si rãului nostru metafizic.
Aci e “locul”
smeritei rugaciuni si atentii si a continuei noastre alipiri de Hristos, de
Duhul Sfant, a imbogatirii in Dumnezeu.
E o viatã de mare
finete, spre deosebire de brutala viatã a simturilor.
Cine petrece
in cele din afarã ca in singurul mod real al vietii, e clar cã se intuneca
dinspre functia constiintei spre celalalt mod de existentã.
Toti sunt adusi in
fata optiunii.
Asa se verificã
libertatea.
Asa se pierde
libertatea.
Numai optiunea
pentru Adevar ( care-i numele, printre alte nume ) a persoanei lui Hristos ne
va face cu adevarat liberi.
Dar aceasta
numai in schimbul totalei lepadari de sine, care “sine” e a lumii vazute si
care nu se vrea sacrificatã cauzei lui Hristos.
A birui
“sinea” aceasta, frânã a diavolului in noi, ca subiect de mântuire, e a birui
“lumea” si a birui frica de moarte.
Abia asa, in
aceastã restructurare sufleteasca devii cu adevarat liber.
Liber de tine
insuti.
Acum esti al
lui Hristos.
Si nu surd si mut si orb.
*
Câteva din
temeiurile pentru care trebuie sa pricepem ca pe o ratiune divinã existenta
graului si neghinei pana la seceris, ca mediu de optiune.
Tot asa, sa
pricepem ca pe o ratiune divina cererea si aprobarea Satanei de-a ne cerne, pe
toti, ca pe grau.
Numai in asa
“mediu” spiritual se consolideaza, cresc fiii lui Dumnezeu, ca fii ai
libertatii si fii ai luminii ( Efeseni 5, 8 ).
Fireste cã bat
vânturile si rascolesc talazurile, dar intemeiati pe piatra din capul
unghiului, ( piatrã nebagatã in seama de ziditorii lumii – ba chiar aruncatã ca
netrebnicã ) nu avem grijã, sau fricã, sau indoialã cã ne-ar inghiti valurile.
Asta cand dobandim
o evidenta interioara a asistentei Duhului Sfant.
Caci cuvintele
rugaciunii : “Doamne, Cela ce ai trimis pe Duhul cel Sfant in ceasul al treilea
Apostolilor Tai, pe Acela, Bunule, nu-l lua de la noi, cei ce ne rugãm Tie” ( Epicleza ), devin o
integrare si a noastra in limbile de foc ale Cincizecimii, ziua intemeierii si
continuitatii peste veacuri a Bisericii crestine.
Sfantul Duh nu are
varsta, dupa cum nu are nici gravitate universala, desi aceasta e totusi o lege
de echilibru a universului, care e o creatie.
Toti suntem
botezati in Duhul Sfant, dar, trecerea lui din virtualitate in actualitate e
lasata si la optiunea si nevointa noastra.
Ni s-a dat si
noua o “cota” de facut in realizarea manturii noastre.
Extras din cartea “Parintele
Arsenie-Omul Imbracat in Haina de In” si “Ingerul cu Cadelnita de Aur” (
Iezechiel 9,3 ; 10,2 si 6 ; Apocalipsa 8, 1-6 ),
Daniil Stoenescu Episcop-Loctiitor al
Daciei Felix, Sinaia 2008, Editura
Charisma, Deva, 2008
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu