Scuturati toropeala. Situatia Maicii Domnului ( Parintele Arsenie Omul
Imbracat in Haina de In si Ingerul cu Cadelnita de Aur )
Scuturati toropeala si osteneala trupeascã si ascultati.
Plec de la situatia care-o aduceti voi : tot felul de necazuri dupa urma
pacatelor.
Si toti vor sa scape de suferinte : asta-i situatia voastrã.
Acum vã intreb : care a fost
situatia Maicii Domnului, care a fost viata Ei ?
Ea n-a avut nicio vinovatie decat aceea stramoseasca : c-a fost nascuta in
lumea aceasta pe calea stiutã.
De indata ce a fost aleasa de Dumnezeu sa fie Maica Domnului, au inceput
pentru Ea suferintele.
Dreptul Iosif era garantul Ei, pentru cã legea nu admitea sa nasca cineva
fara casatorie legalã.
Ca sa o fereascã sa fie omorata cu pietre, i-a dat un sot.
Atunci a fost prima suferintã : a fost in primejdia de a fi omorata cu
pietre inaintea casei lui Iosif ; dar a rânduit Dumnezeu sa fie înteleasã.
A doua suferintã : tocmai cand sa nascã, a gasit toate usile incuiate, si a nascut pe Fiul
sãu intr-o iesle de dobitoace.
Oricare din mame s-ar jena de copilul sãu dacã ar sti cã s-a nascut pe câmp, sau in
alte conditii neomenesti.
N-a fost bine nascut, c-a trebuit sa fugã cu copilul sãu : o mamã fugarã si
n-avea decat 15, 16 ani.
A stat o vreme anumitã pe acolo.
S-a intors acasã cu frica in sân, sa nu fie omorat ca cei 14.000 de prunci.
Necazul cel mai mare l-a avut cand a fost rastignit Fiul Ei.
Ea a îndurat a doua rastignire pentru noi oamenii.
Suferinta lui Iisus pe cruce a fost ingreunatã de prezenta Sfintei Sale
Maici sub bratele crucii.
Mai mult : Maica Domnului a vazut toatã soarta tristã, adica intelegerea
gresitã pe care o aveau cãrturarii si fariseii cu crestinii.
Trebuie cã a vazut si uciderea lui Stefan.
Iatã o femeie dintre noi oamenii, o fiintã cum nu mai e alta, mai presus de
sfintele cete ceresti, supusã la suferinte, necazuri, desi neavand vinovatie.
Atunci va intreb : ce motiv aduceti sa va plangeti de necazuri dupa urma
pacatelor - lucru sigur ?
Iata Maica Domnului a avut de suferit.
A avut si bune : a avut parte de Înviere, a avut parte de Înãltarea Fiului
sãu si de Pogorârea Duhului Sfant.
Dar, cu toate acestea, a avut parte ca noi, de suferinte.
Si daca Ea n-a fost scutita, ce motiv avem noi sa fim scutiti, cand bine
stim cã suferim dupa urma vinovatiilor.
*
Asta ar fi una din partile cuvantarii.
Ascultati alta.
Daca ati bagat de seama, Evanghelia vorbeste despre Mantuitorul si cele
doua surori Maria si Marta.
Maica Domnului n-are o Evanghelie.
Va puteti da seama ce neasemãnatã smerenie : cã pe pamant Dumnezeu nu
vrea laudã, nici smerenia Ei nu o laudã, nu o dã in vileag ; ramanand ca toata
slava adevarata s-o primeasca dincolo.
Maica Domnului a fost supusã la aceastã smerenie de a nu avea o Evanghelie
cu adormirea Ei.
Iata o smerenie de neasemanat.
Totusi, toata predania Sfintilor Parinti o socoteste ca a doua pomenire,
dupa Iisus.
Parti din cantari, parti din ecteniile Liturghiei, cuprind pe Maica
Domnului.
Ioan Evanghelistul, care era la picioarele crucii, a primit-o de la Iisus
sa-i fie mamã.
L-a infiat Iisus pe Ioan, Sfintei Sale Mame.
Cu cuvantul ãsta, stiti ce-a facut Dumnezeu ?
A rânduit pe Maica Domnului, sa fie maicã a intregii crestinatati.
Extras din cartea “Parintele
Arsenie-Omul Imbracat in Haina de In” si “Ingerul cu Cadelnita de Aur” (
Iezechiel 9,3 ; 10,2 si 6 ; Apocalipsa 8, 1-6 ),
Daniil Stoenescu Episcop-Loctiitor al
Daciei Felix, Sinaia 2008, Editura
Charisma, Deva, 2008
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu