Tr
: salut! a trece/traverser le Styx(ul) : ce inseamna ?/que signifie ?, 7
avril/aprilie 2015
Objet :
|
Tr : salut! a trece/traverser le Styx(ul) : ce inseamna ?/que signifie ?
|
De :
|
Olivia Marcov (...)
|
À :
|
....
|
Date
:
|
Jeudi 7 avril 2016 12h49
|
olivia
Le Mercredi 6 avril 2016 14h00, Olivia Marcov <...>
a écrit :
olivia
Le Mercredi 6 avril 2016 13h56, Olivia Marcov <...>
a écrit :
olivia
Le Mercredi 6 avril 2016 13h40, olivia maria MARCOV <...>
a écrit :
Salut,
Am cautat sa citesc despre fluviul Styx, despre care da,
eu am auzit, dar mie nici acum nu imi este clara semnificatia lui.
Sa va explic ce nu inteleg eu :
(Cred ca si Parintele Arsenie Boca face referinta la el
intr-un text al sau, pentru ca ar fi mentionat in Apocalipsa, totusi nu e mentionat
expres, ci pesemne indirect trebuie sa ne dam seama - si nu stiu cum sa ne dam
seama - ca e vorba despre fluviul Styx, iar Pr. Arsenie Boca, desi ieri noapte
nu am gasit intr-una din cartile lui, trebuie ca mentioneaza la Vamile
Vazduhului, Judecata Particulara, cartea mai are si Anexe, scrise de alta
persoana).
Cu privire la FLUVIUL/ LE FLEUV STYX, eu nu
inteleg :
Pe
fluviul Styx exista un luntras, un barcagiu.
In franceza, barcagiu sau luntras ( simplu )
spun :
(le) nocher.
Dar barcagiul,
luntrasul anume de pe fluviul Styx se
numeste
(le) charon ( se pronunta [ karon ] ).
Deci,
le
nocher des Enfers = le charon.
luntrasul Infernului este le charon.
Charon nu este un luntras simplu, ci el este anume
luntrasul care duce oameni sau sufletele mortilor pe fluviul Styx.
Insa
eu nu inteleg cum le duce ?
Pentru ca luntrasul Ingernului, sau le charon, sa duca
sufletul unui mort, trebuie sa fie platit, fara sa-si primeasca plata, el nu
traverseaza mortii, acest fluviu Styx.
Dar :
Fluviul Styx ar inconjura Iadul, sau Infernul ( in
franceza il gasiti la plural, asa este forma folosita : "les Enfers"
/ Infernurile ).
Bun.
Deci, pe fluviul Styx care inconjoara Iadul, sunt
transportati mortii, mai precis, sufletele mortilor.
Unde
?
Ce
inseamna acest transport pe fluviu, aceasta traversare pe sau a fluviului Styx
?
Inseamna - cred, si spun cred, PENTRU CA EU NU INTELEG
BINE - ca sufletul mortilor este transportat pe fluviu, sau traverseaza fluviul
Styx, pesemne pentru a fi dus undeva anume.
Doar
nu face o simpla plimbare pe fluviu, nu ?
A traversa fluviul Styx, inseamna a se duce
dintr-un loc sau punct, in alt loc sau punct.
Nu ?
Corect
?
Intrebarea este
unde se duc mortii care sunt transportati, sau care traverseaza, sau trec,
fluviul Styx ?
Raspunsul
ar fi cred,
ca sufletele mortilor se duc in Taramul
Mortilor.
oK,
BINE, numai ca nu este bine.
De ce
nu e bine ?
Pentru
ca, de fapt, aici nu inteleg, exista credinte, si potrivit acestor credinte, in
fapt mortii sunt condusi pe fluviul Styx de luntrasul Iadului, de acest
Charon ( il veti vedea scris ca atare si in limba romana ! ), unde anume
?
In Taramul Mortilor ?
sau in Iad ?
De ce
?
Pentru
ca Taramul Mortilor, pare ca este chiar Iadul, chiar Infernul.
Deci,
sa
incerc sa mai spun odata, si daca formulez astfel, este intocmai pentru ca nu
imi este clar :
Mortii sunt traversati, trecuti, transportati pe fluviul
Styx de catre un luntras (anume al Iadului), deci mortii sunt trecuti Iadul ?
Adica,
luntrasul ii face pe morti SA NU INTRE IN IAD ?
Sau,
dimpotriva, luntrasul ii DUCE PE MORTI CHIAR IN IAD ?
Taramul
Mortilor = Iadul ?
Deci,
cand aud ca se
spune, cand citesc ca mortii trec Styxul, traverseaza Styxul, ce trebuie eu sa
inteleg ?
Sa
inteleg ca mortii ajung in Iad ?
sa
inteleg ca mortii ajung in Taramul Mortilor ?
taramul
mortilor este locul de ODIHNA al mortilor, unde ei trebuie sa ajunga ?
De ce
?
Pentru
ca exista credinte diferite cu privire la aceasta traversare a Styxului.
Credintele acestea, diferite, cu privire la faptul ca
mortii trec Styxul, ne ofera "un destin" total diferit al sufletului
celui mort, in functie de cum este credinta respectiva.
Mai este mentionata scufundarea in fluviul
Styx.
In fluviul Styx, cand spun IN fluviul Styx, inseamna IN
IAD, in interiorul Iadului, adica in Iad ?
Styxul
inconjoara Iadul.
Daca spun ca Styxul inconjoara Iadul, inseamna ca Styxul,
in sine, nu este Iadul.
Ci el
inconjoara Iadul.
(La fel cum, ca un exemplu : soseaua de centura a
Bucurestiului inconjoara capitala Bucuresti, dar nu este Bucurestiul ).
Si acum iata o lista cu niste articole explicative despre
STYX, si pornind de aici, pentru ca Styxul este in legatura cu Iadul, am gasit
niste articole, totusi interesante, care trateaza despre "balaurul" = diavolul, dragonul, leviatanul,
si un articol despre Eshatologia Celesta, unde sunt credinte despre judecarea
mortilor la popoarele primitive.
De ce se
numeste barcagiul care traverseaza mortii, fluviul Styx, luntrasul Iadului ?
Aici
e intrebarea : ii transporta pe morti in Iad, sau unde ?
Articole
despre fluviul Styx / Articles sur le fleuve Styx :
Ici, sur ce lien, une très belle carte de l’Afrique /
Aici, la acest link, o harta foarte frumoasa a Africii :
Le Styx :
Le
Charon [ karon ] = le nocher des Enfers
Barcagiu, luntras = ( le ) nocher
Luntrasul
Infernului ( Iadului ) = le charon ( se pronunta [ karon ] )
Deci, « le nocher » este luntrasul Infernului ( anume al Infernului ), este deci
« le charon ».
Despre
Styx si despre Charon, in limba romana/ en roumain :
Le
Styx sur wikipedia en français :
Sfaturi
Ortodoxe – Sufletul dupa moarte :
extras
:
“Consideraţii
recente
UNELE RĂSPUNSURI ORTODOXE RECENTE LA CONSIDERAŢIILE DE FAŢĂ
DESPRE VIAŢA DUPĂ MOARTE
1. Taina morţii si dincolo de ea90
de Părintele Ambrozie Fountrier protopop al parohiilor
ortodoxe franceze ale bisericilor rusesti din afara Rusiei
Radioul,
televiziunea, periodicele si o carte au vorbit în ultima vreme (în Franţa)
despre moarte si dincolo de ea. Chiar si un periodic grecesc care apare în
Franţa, si probabil că este ortodox, a luat parte la această lucrare, publicând
un articol intitulat: „Spuneţi-mi de ce … nimeni nu s-a întors vreodată!” Şi
autorul concluzionează: „Nici o cunoastere omenească nu poate da un răspuns
sigur la această taină de dincolo: numai credinţa risipeste puţin umbrele ….”
În trecere, se apleacă înaintea Domnului, pe Care Îl numeste „cârmuitorul cel
priceput …”, cârmuitorul ce aminteste în chip uimitor de Charon, călăuză a
iadului din mitologia greacă, care a dus sufletele morţilor peste râul Styx cu
barca sa pentru preţul de un obol.
Dacă
autorul acestui articol ar fi cunoscut textul slujbei ortodoxe de înmormântare,
ori slujbele care se fac pentru pomenirea morţilor sâmbăta; dacă ar fi citit
Vieţile sfinţilor sau ale părinţilor pustiei - i-ar fi stat în putinţă să „dea
un răspuns
90 Traducere din periodicul autorului Catchechese Orthodoxe, vol. VIII, nr.
26, pag. 74-84.
acestei
taine de dincolo” si să lămurească cititorii. Dar ecumenistii si modernistii
nostri „ortodocsi”, din pricina legăturii lor cu această lume, pentru care
Mântuitorul Hristos nu a dorit să se roage, s-au făcut ca sarea care si-a
pierdut gustul si care nu mai este bună la nimic, decât pentru a fi aruncată,
după cuvântul de netăgăduit al lui Dumnezeu.
Pentru
a „risipi puţin umbrele” editorului periodicului grecesc, sia lămuri în acelasi
timp credinţa noastrăsia cititorilor nostri, dăm trei texte despre taina morţii
si dincolo de ea.
Nota
autorului: Primele douătexte sunt din Sfântul Dionisie Areopagitul si din viaţa unui călugăr athonit, care
aratăcum se pregăteste pentru moarte crestinul ortodox si cum iese sufletul din trup. Al treilea
text, luat din viaţa unui iconograf grec, Photios Kontoglou († 1965), este
tradus mai jos în întregime. (Pentru biografia sa vezi The Orthodox Word, sept.
- oct., 1966).
2. Marele război
dintre credinciosi si necredinciosi [...]
“
A se vedea, textul de mai sus si la adresa web urmatoare
:
*****
Balaurul, dragonul, in APOCALIPSA 12, 3-9, BIBLIA
Deci, Sf. Ioan il descrie in Apocalipsa (12, 3-9): „3 In cer s-a mai aratat un alt semn: iata,
s-a vazut un mare balaur ros, cu sapte capete, zece coarne, si sapte cununi
imparatesti pe capete.
Cu coada tragea dupa el a treia parte din stelele cerului, si le arunca pe pamint. Balaurul a statut inaintea femeii, care sta sa nasca, pentruca sa-i manince copilul, cind il va naste.
Ea a nascut un fiu, un copil de parte barbateasca. El are sa cirmuiasca toate neamurile cu un toiag de fer. Copilul a fost rapit la Dumnezeu si la scaunul Lui de domnie.
Si femeia a fugit in pustie, intr-un loc pregatit de Dumnezeu, ca sa fie hranita acolo o mie doua sute sase zeci de zile.
Si in cer s’a facut un razboi. Mihail si ingerii lui s’au luptat cu balaurul. si balaurul cu ingerii lui s’au luptat si ei, dar n’au putut birui; si locul lor nu li s’a mai gasit in cer.
Si balaurul cel mare, sarpele cel vechi, numit Diavolul si Satana, acela care inseala intreaga lume, a fost aruncat pe pamint; si impreuna cu el au fost aruncati si ingerii lui. „
Cu coada tragea dupa el a treia parte din stelele cerului, si le arunca pe pamint. Balaurul a statut inaintea femeii, care sta sa nasca, pentruca sa-i manince copilul, cind il va naste.
Ea a nascut un fiu, un copil de parte barbateasca. El are sa cirmuiasca toate neamurile cu un toiag de fer. Copilul a fost rapit la Dumnezeu si la scaunul Lui de domnie.
Si femeia a fugit in pustie, intr-un loc pregatit de Dumnezeu, ca sa fie hranita acolo o mie doua sute sase zeci de zile.
Si in cer s’a facut un razboi. Mihail si ingerii lui s’au luptat cu balaurul. si balaurul cu ingerii lui s’au luptat si ei, dar n’au putut birui; si locul lor nu li s’a mai gasit in cer.
Si balaurul cel mare, sarpele cel vechi, numit Diavolul si Satana, acela care inseala intreaga lume, a fost aruncat pe pamint; si impreuna cu el au fost aruncati si ingerii lui. „
Leviathanul este o fiinta monstruoasa, evocata in mai
multe randuri in cartile Bibliei (in Isaia, in psalmi, in cartea lui Iov, in
Apocalipsa). Monstrul
dormiteaza amortit pe fundul marii; nu este bine sa fie trezit din somn. Forma
lui e, poate, aceea a unui dragon, a unui sarpe urias sau a unui crocodil.
Leviathanul simbolizeaza contrariul ordinii, forta
necrutatoare, malefica si invincibila, care poate transforma buna randuiala a
lumii in haos. Daca era trezit din letargie, Leviatanul putea inghiti soarele
(iudeii isi explicau in acest chip eclipsele). Iconografia medievala sugereaza
Leviathanul printr-o gura monstruoasa, in care se pravalesc sufletele
pacatosilor. El este intrarea in infern.
Pe langa trivializarea pe care a suferit-o dragonul datorita crestinismului
in prima faza, ne apare si Sf. Gheorghe, patronul
spiritual al Angliei si campion al luptei impotriva dragonilor. El a devenit
arhetipul luptei crestine cu Sarpele, Diavolul,
de fapt. Nici o coincidenta ca asta va raspandi
legenda in secolul al XII-lea, cand Richard Inima de Leu si britanicii au adus
in Tara Sfanta o lunga cruciada.
Deja in cartea lui Iov, Vechiul Testament descrie un crocodil care are toate aparenta
unui dragon medieval .Aici intalnim gura care scuipa flacari,foc,scantei. El
scoate fum pe nari, aceasta fiind asemanarea dintre dragoni si crocodili. Aceste imagini erau deja prezente atat in
China, in Babilon, dar numai prin deplasarea spre vest a mitului lor, ei devin
in cele din urma transportatori ai distrugerii si dezastrelor naturale.
*****
Un
link cu o lectura interesanta : / Un lien avec une lecture intéressante :
A se
citi din Biblia ANANIA ( in format pdf ) si notele de subsol din Biblia Anania,
Psalmul 104 citat mai jos este in Biblia ANANIA PSALMUL 103 si acolo a se citi
notele de subsol care mentioneaza Leviatanul.
Daca
Psalmii nu corespund dupa numar, incercati si cautati cu UN PSALM inainteaPsalmului indicat.
«
URMASII LUI HAM
FIUL BLESTEMAT AL LUI NOE |
|
Capitolul
I
Îngerii veghetori şi uriaşii
Iov cap 41:
1. „Poţi tu să prinzi Leviatanul cu undiţa
S-au să-i legi limba cu o funie ? (Ps. 104.26, Isa.27.1.)
S-au să-i legi limba cu o funie ? (Ps. 104.26, Isa.27.1.)
2. Li vei putea petrece papura prin nări?
s-au să-i străpungi cu un cârlig falca?
s-au să-i străpungi cu un cârlig falca?
3. Îţi va face el multe rugăminţi?
Îţi va vorbi el cu glas dulce?
Îţi va vorbi el cu glas dulce?
4. Va face el un legământ cu tine; ca să-ţi fie
el rob pe vecie?
5. Te vei juca tu cu el ca şi cu o pasăre?
Îl vei lega tu ca să-ţi înveseleşti fetele?
Îl vei lega tu ca să-ţi înveseleşti fetele?
6. Fac pescarii negoţ cu el?
Îl împart ei între negustori?
Îl împart ei între negustori?
7. Îi vei acoperi pielea cu ţepuşe şi capul cu
căngi ?
8. Ridică-ţi numai mâna împotriva lui, şi nu-ţi
va mai veni gust să-l loveşti.
9. Iată că eşti înşelat în aşteptarea ta de a-l
prinde:
Numai să-l vezi şi cazi la pământ !
Numai să-l vezi şi cazi la pământ !
10. Nimeni nu este atât de îndrăzneţ ca să-l
întărâte...
11. ................................................................................
12. Vreau să mai vorbesc iarăşi de mădularele lui
şi de tăria lui şi de frumuseţea întocmirii lui.
13. Cine-i va putea ridica veşmântul ?
Cine va putea pătrunde între fălcile lui ?
Şirurile dinţilor lui cât sunt de înspăimântătoare !
Cine va putea pătrunde între fălcile lui ?
Şirurile dinţilor lui cât sunt de înspăimântătoare !
14. Cine va putea deschide porţile gurii lui ?
Şirurile dinţilor lui cât sunt de înspăimântătoare !
Şirurile dinţilor lui cât sunt de înspăimântătoare !
15. Scuturile (solzii) lui măreţe şi puternice
sunt unite împreună ca într-o pecete
16. Se ţin unul de altul şi nici aerul n-ar putea
trece prin ele.
17. Sunt ca nişte fraţi care se îmbrăţişează, se
apucă şi rămân nedespărţiţi
18. Strănutările lui fac să strălucească ca
lumina, ochii lui sunt ca geana zorilor.
19. Din gura lui ţâşnesc flăcări, scapără scântei
de foc din ea.
20. Din nările lui iese fum, ca dintr-un vas care
fierbe, ca dintr-o căldare firbinte.
21. Suflarea lui aprinde cărbunii şi gura lui
aruncă flăcări.
22. Tăria lui stă în grumaz şi înaintea lui sare
groaza.
23. Părţile lui cele cărnoase se ţin împreună, ca
turnate pe el neclintite,
24. Inima lui este tare ca piatra, tare ca piatra
de moară care stă dedesubt.
25. Când se scoală el tremură vitejii şi spaima îi
pune pe fugă.
27. Pentru el fierul este ca paiul, arama ca lemnul
putred.
28. Săgeţile nu-l pun pe fugă, pietrele din
praştie sunt ca pleava pentru el.
29. Nu vede în ghioagă decât un fir de pai şi râde
la şuierul săgeţilor.
30. Subt pântecele lui sunt ţepi ascuţiţi:
Ai zice că este o grapă întinsă peste noroi.
Ai zice că este o grapă întinsă peste noroi.
31. Face să clocotească fundul mărilor ca un cazan
şi-l clatină ca pe un vas plin cu mir.
32. În urmă el lasă o cărare luminoasă şi adâncul
pare ca pletele unui bătrân,
33. Pe pământ nimic nu-i este stăpân, este făcut
ca sa nu se teamă de nimic.
34. Priveşte cu dispreţ tot ce este înălţat, este
împăratul celor mai mândre dobitoace”.
(Exod 19.6. Deut.10.14. Ps.24.12.1 Cor.10.26, 28)
(Exod 19.6. Deut.10.14. Ps.24.12.1 Cor.10.26, 28)
35. „...iată marea cea întinsă şi mare: în ea se
mişcă
nenumăratele vieţuitoare mici şi mari.
nenumăratele vieţuitoare mici şi mari.
36. Acolo în ea umblă corăbiile şi în ea este Levitanul acela pe care l-ai făcut să se joace
în valurile ei”... Ps.104.25 ,26.
Din aceste relatări biblice reiese clar existenţa
balaurului numit Leviatan stând ascuns în adâncimile mărilor şi a oceanelor.
Este enorm, foarte puternic şi înţelept. Însă nu poate fi vorba doar de un
simplu animal acvatic, ci mai degrabă de o creatură mostruoasă, care ştie a
judeca şi „... râde la şuieratul săgeţilor”,stapân peste mare şi uscat „pe pamânt nimic nu-i este stapân”. Din Biblie nu se poate afla mărimea lui exactă, însă
înţelegem că este enorm şi imposibil de stapânit de către om. Este o fiară
înfricoşătoare care nu poate fi stapânit decât de Dumnezeu.
Lucifer
Isa.14.12,
15
12. „Cum ai căzut din cer Luceafăr strălucitor, fiu al
zorilor ! Cum ai fost doborât la pământ, tu biruitor al neamurilor !...
13. Tu ziceai în inima ta: Mă voi sui în cer, îmi voi ridica scaunul de domnie mai presus de stelele lui Dumnezeu, voi şedea pe muntele adunării Dumnezeilor la capătul miazănoaptei:
(Dan.8.10)
14. Mă voi sui pe vârful norilor, voi fi ca Cel Prea Înalt.
(2 Tes.2.4.)
15. Dar ai fost aruncat în locuinţa morţilor, în adâncimile mormântului !”
13. Tu ziceai în inima ta: Mă voi sui în cer, îmi voi ridica scaunul de domnie mai presus de stelele lui Dumnezeu, voi şedea pe muntele adunării Dumnezeilor la capătul miazănoaptei:
(Dan.8.10)
14. Mă voi sui pe vârful norilor, voi fi ca Cel Prea Înalt.
(2 Tes.2.4.)
15. Dar ai fost aruncat în locuinţa morţilor, în adâncimile mormântului !”
Isa.34.4.
„Toată oştirea cerurilor piere, cerurile sunt făcute
sul ca o carte şi toată oştirea lor cade,
cum cade frunza de viţă, cum cade frunza de smochin.”
(Eze.32.7.8 Joel 2.31, 3.15 Mat. 24.29.2 Pet. 3.10 Apoc.6.14. 6.13.)
„Toată oştirea cerurilor piere, cerurile sunt făcute
sul ca o carte şi toată oştirea lor cade,
cum cade frunza de viţă, cum cade frunza de smochin.”
(Eze.32.7.8 Joel 2.31, 3.15 Mat. 24.29.2 Pet. 3.10 Apoc.6.14. 6.13.)
Daniel
8.10
„S-a înălţat până la oştirea cerurilor,
a doborât la pământ o parte din oştirea aceasta
şi din stele, şi le-a călcat în picioare.”
(Apoc.12.4.)
a doborât la pământ o parte din oştirea aceasta
şi din stele, şi le-a călcat în picioare.”
(Apoc.12.4.)
În cea de a treia zi a Creaţiei cel mai de seamă
Cherubim, pe nume Lucifer – fiul zorilor (Helel ben Zahar), se
plimba prin Eden, împodobit cu bijuterii strălucitoare. Fiind unul dintre
paznicii modeşti ai popoarelor, curând deveni îngâmfat şi se voia egal lui
Dumnezeu. Atunci Dumnezeu l-a înfrânt şi l-a aruncat pe pamănt în întuneric,
sau mai bine spus în iad. În cer a avut loc la un moment dat o luptă stelară,
cosmică, în care Dumnezeu l-a învins pe Lucifer şi l-a aruncat în întunericul
pământului. Conform tradiţiei tibetane această ţară subpământeană are denumirea
de „Şambala” sau „Agarta”. Aceeaşi tradiţie, dar sub
denumiri diferite, o împart şi chinezii, mongolii, iranienii, etiopienii şi
popoarele băştinaşe din Mexicul de astăzi...etc. Această ţară subterană este
imensă şi cuprinde câteva milioane de locuitori conduşi fiind de Regele Lumii (Ioan 14.30). Sunt organizaţi în mod ierarhic şi puşi la
punct cu tot ceea ce se întâmplă pe pământ. Prin reprezentanţii lor,
influenţează asupra demersului istoric al omenirii, după cum vom vedea pe
parcurs.
Gen.6.6:
6. „Când oamenii au început să se înmulţească pe pământ şi li s-au născut fete şi fii, fiii lui El au văzut că fetele oamenilor sunt frumoase şi şi-au luat neveste dintreele.”...Cine sunt aceşti fii ai lui El şi ce fel de făpturi au luat naştere din împreunarea lor cu fiicele oamenilor, ne spune Sfânta Scriptură în continuare: „Uriaşii erau pe pământ în vremurile acelea, şi chiar şi după ce s-au împreunat fiii lui Dumnezeu cu fetele oamenilor şi le-au născut copii: aceştia erau vitejii care au fost în vechime...” (Deut.2:10-11, 3:11, 1Cro.20:6-8).
6. „Când oamenii au început să se înmulţească pe pământ şi li s-au născut fete şi fii, fiii lui El au văzut că fetele oamenilor sunt frumoase şi şi-au luat neveste dintreele.”...Cine sunt aceşti fii ai lui El şi ce fel de făpturi au luat naştere din împreunarea lor cu fiicele oamenilor, ne spune Sfânta Scriptură în continuare: „Uriaşii erau pe pământ în vremurile acelea, şi chiar şi după ce s-au împreunat fiii lui Dumnezeu cu fetele oamenilor şi le-au născut copii: aceştia erau vitejii care au fost în vechime...” (Deut.2:10-11, 3:11, 1Cro.20:6-8).
Manuscrisele de la marea Moartă,
găsite în 1947 la Qumran (Israel), „CarteaJubileelor” şi „Cartea lui Enoh” sânt o foarte bună mărturie în vederea
elucidării acestor misterioşi fii ai lui El. Deşi „Cartea lui Enoh” (apocrif etiopean) şi „Cartea tainelor lui Enoh” (apocrif slavon), nu au fost
acceptate nici de codicele ebraice nici de cele creştine, în Biblie găsim
totuşi referiri directe s-au indirecte ce reflectă spusele acestor cărţi: Gen.5.22-24, 6.1-7, Lev.16.8-10...etc.
Astfel „Cartea Jubileelor” (apocrif etiopean), spune că în zilele lui Iared (fiul lui Mihalael, al cincilea patriarh de la Adam), îngerii Domnului au coborât pe pământ, cei numiţi veghetori, spre a învăţa pe odraslele oamenilor şi a împlini legile şi dreptatea. Aceiaşi carte spune şi cine este conducătorul acestor îngeri: „...Iar când fiii oamenilor s-au înmulţit, li s-au născut fiice frumoase şi îmbietoare, îngerii, fiii cerurilor, le-au văzut şi le-au dorit şi s-au vorbit între ei:
„Haideţi să ne alegem femei dintre ficele oamenilor şi să zămislim prunci”, iar căpetenia lor Semyaza le-a spus: „Mă tem că voi nu veţi vrea cu adevărat să împliniţi această faptă şi numai eu singur voi fi răspunzător de un mare păcat”. Dar ceilalţi au răspuns: „Să facem legământ şi să ne făgăduim unii altora cu blestem să nu schimbăm planul acesta, ci cu adevărat să-l împlinim. „ Apoi au jurat cu toţii împreună, în total fiind 200 la număr, au coborât de pe muntele Ardis pe care l-au numitHermon, pentru că pe el se juraseră cu blestem. Iată şi numele căpeteniilor lor: Semyaza(Azazel), Arakib, Aramiel, Tamiel, Daniel, Ezeqiel, Asael, Satariel, Turiel, Yomeyal, Arazeyal...
Aceste căpetenii şi toţi ceilalţi împreună îşi luaseră femei pământene, iar ele au zămislit şi au adus pe lume pe uriaşii cei puternici, a căror înălţime era de 300 de coţi. Uriaşii au înghiţit toate roadele muncii omeneşti până când oamenii n-au mai fost în stare să-i hrănească, apoi aceştia s-au năpustit şi asupra oamenilor să-i mănânce şi în cele din urmă „şi-au mâncat carnea şi şi-au băut sângele unii altora”.
Aceşti „îngeri”, după cum relatează cartea în continuare, i-au învăţat pe oameni diferite stricăciuni, urâciuni şi desfrâuri, acestea păstrându-se până în ziua de astăzi. Azazel i-a învăţat pe oameni să făurească săbii, scuturi, platoşe, brăţări şi podoabe, precum şi măiestria de-a sulemeni ochii de jur împrejur...Barachiel i-a învăţat pe oameni astrologia, Armaros desfacerea farmecelor, Amiziras vrăjitoriile, iar Tamiel astronomia.
În pierzania lor oamenii au strigat şi strigătul lor s-a ridicat până la ceruri.Atunci Mihael, Uriel, Rafael şi Gabriel, au privit în jos din înălţimea Cerului şi au văzut toată nelegiuirea săvârşită pe pământ. Cel Preaânalt, Cel Mare şi Sfânt la trimis atunci pe Asaryalyor la feciorul lui Lameh spunând: „Mergi la Noe şi spune-i întru numele meu şi să-i dezvălui secretul care vine. Căci pământul întreg va pieri, iar apele potopului cotropi vor tot ce se află pe el...Apoi învaţă-l cum să scape, încât urmaşii săi să rămână din neam în neam”. Apoi Domnul i-a mai poruncit lui Rafael să-l lege în lanţuri pe Azazel (Semyaza): ”Leagă-i mâinile şi picioarele şi aruncă-l în beznă şi deschide deşertul Dudael şi aruncă-l acolo...acoperă-l cu întuneric şi să rămână acolo în veci, acoperă-i tot astfel faţa ca el să nu vadă lumina. Şi în ziua ce-a mare a judecăţii să fie azvârlit în jeratec”. Mai departe Domnul îi spune lui Gabriel: ”Mergi la bastarzi şi la cei blestemaţi şi la feciorii târfelor şi înlătură pe fiii veghetorilor dintre oameni, izgoneşte-i şi dă-i afară, ei se vor nimici unii pe alţi prin omor, căci nu vor avea zile multe”. Lui Mihael Domnul îi grăi: „Mergi şi pune în lanţuri pe Semyaza şi tovarăşi săi care s-au împreunat cu femeile spre a se întina cu ele în toata necurăţia lor şi după ce vor privi cum toate odraslele lor vor fi ucise (prin potop), şi după ce vor vedea nimicirea celor îndrăciţi, pune-i în lanţuri pentru 70 de vârste, în măruntaiele pământului, până în ziua judecăţii lor şi până la sfârşitul lor, până cănd se va sfârşi judecata de apoi”.
Astfel „Cartea Jubileelor” (apocrif etiopean), spune că în zilele lui Iared (fiul lui Mihalael, al cincilea patriarh de la Adam), îngerii Domnului au coborât pe pământ, cei numiţi veghetori, spre a învăţa pe odraslele oamenilor şi a împlini legile şi dreptatea. Aceiaşi carte spune şi cine este conducătorul acestor îngeri: „...Iar când fiii oamenilor s-au înmulţit, li s-au născut fiice frumoase şi îmbietoare, îngerii, fiii cerurilor, le-au văzut şi le-au dorit şi s-au vorbit între ei:
„Haideţi să ne alegem femei dintre ficele oamenilor şi să zămislim prunci”, iar căpetenia lor Semyaza le-a spus: „Mă tem că voi nu veţi vrea cu adevărat să împliniţi această faptă şi numai eu singur voi fi răspunzător de un mare păcat”. Dar ceilalţi au răspuns: „Să facem legământ şi să ne făgăduim unii altora cu blestem să nu schimbăm planul acesta, ci cu adevărat să-l împlinim. „ Apoi au jurat cu toţii împreună, în total fiind 200 la număr, au coborât de pe muntele Ardis pe care l-au numitHermon, pentru că pe el se juraseră cu blestem. Iată şi numele căpeteniilor lor: Semyaza(Azazel), Arakib, Aramiel, Tamiel, Daniel, Ezeqiel, Asael, Satariel, Turiel, Yomeyal, Arazeyal...
Aceste căpetenii şi toţi ceilalţi împreună îşi luaseră femei pământene, iar ele au zămislit şi au adus pe lume pe uriaşii cei puternici, a căror înălţime era de 300 de coţi. Uriaşii au înghiţit toate roadele muncii omeneşti până când oamenii n-au mai fost în stare să-i hrănească, apoi aceştia s-au năpustit şi asupra oamenilor să-i mănânce şi în cele din urmă „şi-au mâncat carnea şi şi-au băut sângele unii altora”.
Aceşti „îngeri”, după cum relatează cartea în continuare, i-au învăţat pe oameni diferite stricăciuni, urâciuni şi desfrâuri, acestea păstrându-se până în ziua de astăzi. Azazel i-a învăţat pe oameni să făurească săbii, scuturi, platoşe, brăţări şi podoabe, precum şi măiestria de-a sulemeni ochii de jur împrejur...Barachiel i-a învăţat pe oameni astrologia, Armaros desfacerea farmecelor, Amiziras vrăjitoriile, iar Tamiel astronomia.
În pierzania lor oamenii au strigat şi strigătul lor s-a ridicat până la ceruri.Atunci Mihael, Uriel, Rafael şi Gabriel, au privit în jos din înălţimea Cerului şi au văzut toată nelegiuirea săvârşită pe pământ. Cel Preaânalt, Cel Mare şi Sfânt la trimis atunci pe Asaryalyor la feciorul lui Lameh spunând: „Mergi la Noe şi spune-i întru numele meu şi să-i dezvălui secretul care vine. Căci pământul întreg va pieri, iar apele potopului cotropi vor tot ce se află pe el...Apoi învaţă-l cum să scape, încât urmaşii săi să rămână din neam în neam”. Apoi Domnul i-a mai poruncit lui Rafael să-l lege în lanţuri pe Azazel (Semyaza): ”Leagă-i mâinile şi picioarele şi aruncă-l în beznă şi deschide deşertul Dudael şi aruncă-l acolo...acoperă-l cu întuneric şi să rămână acolo în veci, acoperă-i tot astfel faţa ca el să nu vadă lumina. Şi în ziua ce-a mare a judecăţii să fie azvârlit în jeratec”. Mai departe Domnul îi spune lui Gabriel: ”Mergi la bastarzi şi la cei blestemaţi şi la feciorii târfelor şi înlătură pe fiii veghetorilor dintre oameni, izgoneşte-i şi dă-i afară, ei se vor nimici unii pe alţi prin omor, căci nu vor avea zile multe”. Lui Mihael Domnul îi grăi: „Mergi şi pune în lanţuri pe Semyaza şi tovarăşi săi care s-au împreunat cu femeile spre a se întina cu ele în toata necurăţia lor şi după ce vor privi cum toate odraslele lor vor fi ucise (prin potop), şi după ce vor vedea nimicirea celor îndrăciţi, pune-i în lanţuri pentru 70 de vârste, în măruntaiele pământului, până în ziua judecăţii lor şi până la sfârşitul lor, până cănd se va sfârşi judecata de apoi”.
*****
Eschatologie
céleste / Eshatologie celesta :
Mituri
/ Mythes :
Croyances religieuses chez les peuples primitifs /
Credinte religioase la popoarele primitive
A se
vedea / Voir L’Egypte / Egiptul :
:
Aici, credinta este invers (pe dos) decat textul din Biblie, din cartea Daniel
5 :25 cand Dumnezeu a cantarit regatul regelui Beltasar ( sau Baltazar )
si l-a gasit usor, prin urmare i-a pus capat.
Ici,
la croyance est à l’envers du texte de la Bible, du livre Daniel 5:25 où Dieu
avait pesé le royaume du roi Belschatsar / Beltasar ( Baltazar ) et l’a trouvé léger, donc Il lui a
mis fin.
Le
jugement des morts en Egypte / Judecata mortilor in Egipt :
Egiptul antic : Judecata morţilor : Inima decedatului este cântărită; dacă este mai
uşoară decât pana de struţ de pe capul zeiţei Maat, i se permite să treacă în
lumea veşnică. În religia Egiptului antic se întâlnește o înaltă dezvoltare a reprezentărilor
eshatologice. Osiris, zeul-soare, simbolizează și viaţa fără sfârșit, ţel suprem către care aspirau și cu care se identificau egiptenii după moarte. Spiritul despărţit de trup continuă să trăiască, având încă anumite organe corporale, necesare noilor condiţii de existenţă. Persoana umană are mai multe componente, dintre care cea mai importantă este "Ka" , un fel de dublură semi-materială, care se restabilește după moarte și este supusă judecăţii.
Judecata la care este supus fiecare om după moarte este descrisă în capitolul 125 al "Cărţii morţilor". Decedatul trebuie să fie în stare să-și dovedească nevinovăţia în raport cu patruzeci și două categorii de păcate, greutatea inimii lui este confruntată cu imaginea zeiţei adevărului și dreptăţii, Maat. În caz favorabil, urmează o lungă și dificilă călătorie, înainte de a obţine fericirea și siguranţa în câmpiile fertile ale lui Aalu. În acest scop, egiptenii construiau morminte sigure, care conţineau hrană și băutură, ca adăpost pentru "Ka", se oficiau rugăciuni și sacrificii în beneficiul său, pe pereţii mormântului sau pe papirusuri incluse în învelișul mumiei se scriau texte în ajutorul memoriei decedatului.
eshatologice. Osiris, zeul-soare, simbolizează și viaţa fără sfârșit, ţel suprem către care aspirau și cu care se identificau egiptenii după moarte. Spiritul despărţit de trup continuă să trăiască, având încă anumite organe corporale, necesare noilor condiţii de existenţă. Persoana umană are mai multe componente, dintre care cea mai importantă este "Ka" , un fel de dublură semi-materială, care se restabilește după moarte și este supusă judecăţii.
Judecata la care este supus fiecare om după moarte este descrisă în capitolul 125 al "Cărţii morţilor". Decedatul trebuie să fie în stare să-și dovedească nevinovăţia în raport cu patruzeci și două categorii de păcate, greutatea inimii lui este confruntată cu imaginea zeiţei adevărului și dreptăţii, Maat. În caz favorabil, urmează o lungă și dificilă călătorie, înainte de a obţine fericirea și siguranţa în câmpiile fertile ale lui Aalu. În acest scop, egiptenii construiau morminte sigure, care conţineau hrană și băutură, ca adăpost pentru "Ka", se oficiau rugăciuni și sacrificii în beneficiul său, pe pereţii mormântului sau pe papirusuri incluse în învelișul mumiei se scriau texte în ajutorul memoriei decedatului.
*****
Pièces jointes
- STYX LE FLEUVE FLUVIUL.doc (82,50 Ko)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu