In aceasta dimineata am lecturat un articol interesant, un interviu cu Academicianul si profesorul Solomon Marcus despre scoala romaneasca si pedagogia anului 2012.
Articolul a aparut pe site-ul de stiri Digi24.ro, un site foarte elegant si pacific, nou si modern care face " une figure à part ", sau o figura aparte in zilele noastre dominate de certuri neintrerupte.
Este site-ul meu preferat.
Un extras din interviul luat Acad.Solomon Marcus :
" Provocat la o analiză a sistemului de învățământ românesc din ultimii 20 de ani, remarcile sale au fost unele extrem de tăioase, dar au descris extrem de fidel ceea ce se întâmplă cu școala și cu tinerii români.
Una dintre principalele probleme ar fi materialul de studiu - felul în care sunt structurate manualele pentru diferitele discipline, ce anume se predă. „ Noi predăm lucruri complet prăfuite. Sunt programe în urmă cu 100 de ani, 150 de ani. Lucrurile cele mai interesante care au apărut în știință în ultima sută de ani nu apar deloc în manuale”, se plânge renumitul profesor.
Relația profesor - elev este un aspect care, în opinia academicianului, trebuie regândit din rădăcină. Are la bază principii fundamental greșite și asta se vede în fiecare produs al școlii românești. „Trebuie schimbat întregul scenariu de desfășurare catedră – elev, care este un scenariu bazat în primul rând pe modalitatea imperativă - fă cutare, scrie așa, citește așa, răspundeți cutare. Am văzut o profesoară care repeta următoarea stupiditate, pe care uneori o văd și pe pereții unor școli: „Copilul trebuie să învețe să nu vorbească neîntrebat. Copilul mic”. Or, vă dați seama? Acesta este unul dintre cele mai antieducaționale principii. În Finlanda, faptul că un copil nu pune întrebări este considerat ca o situație patologică și sunt invitați părinții la discuție. Exact pe dos decât la noi”, spune Solomon Marcus la „Digicult”. "
Articolul poate fi lecturat in intregime accesand link-ul urmator :
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu